חדשות רעננה

קרן לביא מזרחי מטיילת – יוצאים אל הטבע והשבוע נחל תות

קרן לביא מזרחי מטיילת, השבוע בפינת הטיולים של קרן שמורת טבע נחל תות נחל זורם, חורשות מלאות פטריות, נוף ירוק פתוח, פריחה חורפית של כלניות בשלל צבעים והכל חינם

האנרגיות מתחדשות בשמורת טבע נחל תות

יוצאים להרפתקה במסלול קל לביצוע ולהליכה ללא אתגרים מיוחדים עם מקום לגילוי פינות חבויות ומקסימות לצד נחל זורם, חורשות מלאות פטריות, נוף ירוק פתוח, פריחה חורפית של כלניות בשלל צבעים והכל חינם.

כן לא כן לא… בסוף זה קרה. למרות אין סוף תירוצים הצלחנו להתגבש כמה חברות ולצאת מהבית ביום חורפי לטיול בעין תות. בוייז כתבנו יער חגית, זו הנקודה בה מתחיל המסלול, אבל בדרך כשראינו את השלט לכיוון בת שלמה היינו חייבות לחתוך לקפה בטראק במושבה, פינה צבעונית ומתוקה עם מתוקים שלא מאפשרים עגל את הפינות אלא לאכול הכול. 

הגשם יורד ואנחנו עם קפה. מה רע? עת השמש הפציעה מבין העננים חזרנו לרכב ונסענו לחניון חגית לתחילת המסלול. 

 במיקום נגיש ונוח להגעה, בין הכרמל לרמות מנשה, לצד כביש 6 זורם לו נחל תות האיתן שמקורותיו ממספר מעיינות במרחב. לאורך הנחל צמחית נחלים עשירה של שיחי פטל קדוש, הרדוף הנחלים ושיח אברהם וממש עכשיו גם פריחה חורפית פשוט משגעת של תורמוס הרים, כלניות בצבעים שונים וגיאופיטים נוספים.

לבושות בשיטת הבצל שניתן לקלף עפ"י מזג האוויר המשתנה, התחלנו לצעוד. מיד אוויר נכנס לריאות, תחושה של מקום כאילו לא מפה, האנרגיה מתחדשת ואנחנו בכלל ליד תחנת כוח. תחנת כוח חגית היא תחנה ידידותית לסביבה המופעלת באמצעות גז טבעי על מנת להפיק אנרגיה יעילה ונקייה יותר. כל זה יפה וטוב, אבל כרגע הכוח האמיתי מגיע אלינו מהשקט, מהפריחה ומהטבע, הגנרטור המופלא.

 

קרן לביא מזרחי
קרן לביא מזרחי

עשינו לנו חצי יום "מחשמל" ומטעין בו גם שתינו קפה טוב וגם צעדנו לאורך התוואי הקסום של נחל תות הזורם. ערכנו פיקניק על גדות הנחל, התנסינו בסדנת נשימה עם חיבור לכאן ועכשיו, בסדנה לזיהוי פטריות וקטיף של צמחי תבלין כגון זעתר, אזוב, מרווה וגם גרגר הנחלים, מאלו הכנו שלל מטעמים בבית.

המשפט הזה אולי מסכם את החוויה עם הודיה גדולה על כל מה שיש לנו- וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מָיִם אֲשֶׁר פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִתּוֹ וְעָלֵהוּ לֹא יִבּוֹל וְכֹל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה יַצְלִיחַ. 

כדי לצאת ולטייל לא צריך הרבה. לפעמים זה מרגיש כמו הכנה של מרק חם, מנחם וטוב- צריך קצת תכנון, קצת רצון טוב, קצת חברים, קצת דלק באוטו וקצת להשאיר בצד את התירוצים ללמה לא… ואז חוזרים עם הרבה חוויות ואנרגיה מחודשת. 

כייף לטייל לבד ועוד יותר כייף לעשות זאת יחד.

הצטרפו אלי.

חג טו בשבט שמח וצומח, קרן

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן