חדשות רעננה

רעננה חוגגת עצמאות 74 למדינת ישראל

חגיגות העצמאות יתקיימו השנה בסימן 100 שנים לרעננה, ויכללו מגוון רחב של מופעים, פעילויות ואירועים לכל הגילאים, בהשתתפות מיטב אומני ישראל ואומנים בני העיר חוברת האירועים המלאה

בבמה המרכזית שתמוקם בפארק רעננה יופיעו עידן חביב ושירי מימון ולאחריהם תהפוך הבמה לבמת נוער עם הופעתם של רן דנקר ו"התקווה 6", עוד באירועים, בימת ניגונים עם הטיש הגדול, מופעי לייזר מרהיבים והפנינג רחוב ססגוני שיתקיים ברחוב אחוזה

חג העצמאות בפתח, ולרגל החג נערכת עיריית רעננה עם מגוון רחב של אירועים, מופעים ופעילויות שיתקיימו בערב החג יום ד', 4.5.2022, החל מהשעה 20:00, בהשתתפות מיטב אומני המדינה כמו גם אומנים מקומיים להקות מחול ולהקות מקומיות.

גם השנה תוקם במת הופעות מרכזית בפארק רעננה ובה מופעים לכל המשפחה ומיד לאחר מכן תהפוך לבמת הנוער, זאת לצד הפנינג חגיגי להורים וילדים שיתקיים ברחוב אחוזה עם עשרות מייצגים, הפעלות ומופעי רחוב. השנה לראשונה, יתקיימו מופעי לייזר מרהיבים, כחלופה למופע הזיקוקים, זאת מתוך גילוי התחשבות ורגישות להלומי הקרב, בעלי החיים ואוכלוסיות מיוחדות. כמו כן יוקם מתחם מיוחד לילדים 

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא: "חגיגות העצמאות למדינתנו משתלבות השנה עם אירועי ה- 100 לרעננה, אותם אנו מציינים החל מתחילת השנה, עם מגוון אירועים ופעילויות בהוקרה לעירנו האהובה. גם השנה הקדשנו את מיטב החשיבה והמשאבים, לגיבוש תוכנית מופעים ופעילויות עשירה לכל הגילאים, לרבות אוכלוסיות מיוחדות, הן ברחובה הראשי של העיר והן בפארק רעננה, עם בימות מופעים בהשתתפות טובי האומנים, בשילוב אומנות מקומית. אני מזמין את כל תושבי העיר לחגוג איתנו, וליהנות מאירועי החג באווירה קהילתית מלכדת, שכולה שמחה".

תמר ורשבסקי מנהלת אגף התרבות: "השנה יתקיימו בעיר חגיגות שטרם נראו כמותן. מלבד האירועים בבמות – יערך גם הפנינג ענק לאורך כל רחוב אחוזה, כך שהפעילות תתאים לכלל תושבי העיר, מהטף ועד למבוגרים".

לדברי תמר, השנה יערכו מופעי לייזר בשלושה מקומות שונים. המופעים יחליפו את הזיקוקים כדי להתחשב בהלומי הקרב, באוכלוסיות המיוחדות ובבעלי החיים שנבהלים ובורחים לבעליהם. 

תמר: "מי שיזם את ההחלטה הזו הוא חיים ברוידא, ראש העיר. עיריית רעננה היא אחת מהעיריות הראשונות שהצטרפה להחלטה הזו. כדי לא למנוע מהתושבים את ההנאה שבמופע הזיקוקים – החלטנו לקיים מופעי לייזר"

רן דנקר

אלו אומנים יגיעו לעיר וכיצד פעלתם כדי להתחשב בציבור שמתנגד לבזבוז כספים על מופעים במחירים אסטרונומיים?

תמר: "לפני שהזמנו את האומנים, יצאנו עם סקרים ובקשנו מהתושבים לציין את מי הם מעדיפים לראות בערב יום העצמאות. התחשבנו ברצונן הרוב תוך כדי התחשבות בתקציב שהקצבנו לכך. נמנענו מלקחת זמרים ואומנים שדורשים סכומים עצומים".

"בבמה המרכזית שתמוקם בפארק רעננה יופיעו עידן חביב ושירי מימון ולאחריהם תהפוך הבמה לבמת נוער עם הופעתם של רן דנקר ו"התקווה 6". "עוד בערב החג, בימת ניגונים עם הטיש הגדול, מופעי לייזר מרהיבים והפנינג רחוב ססגוני שיתקיים ברחוב  אחוזה".

אירועי העצמאות בעיר יהיו נגישים לציבור, ויתקיימו בהתאם להנחיות הבטיחות וגורמי הביטחון. כניסה לאירועים תותר לאחר בדיקה ביטחונית. לאורך החג, יתקיימו הסדרי תנועה מיוחדים, הן במרכז העיר לרבות סגירת רחוב אחוזה במקטע האירועים, והן בפארק רעננה, שיעודכנו במדיה הדיגיטאלית העירונית. כן לרווחת התושבים יוצע שירות הסעות מעגלי חינם בין שכונות מערב העיר לאירועים באחוזה, וממרכז העיר לאמפי פארק, בשעות 19:00-03:00. פירוט התחנות באתר העירייה ובמדיה הדיגיטאלית.

חגיגות במרכז העיר

הפנינג באחוזה לכל המשפחה

הפנינג ססגוני ובו שלל מיצגים, אומנים ומופעים, בליווי מוזיקה, יתקיים ברחוב אחוזה, בשעות 20:00-24:00 במקטע שבין רחוב לוי אשכול עד בן גוריון. במרכז האירועים, מופע לייזר מרהיב, שיתקיים בשעה 21:00 להנאת התושבים ומתוך רגישות והתחשבות בכלל תושבי העיר.

מתחם לילדים עם צרכים מיוחדים

מתחם חגיגי ייעודי לילדים ומשפחות עם צרכים מיוחדים, יוקם ברחבת בית הכנסת הגדול שברחוב אחוזה 103, ובו שולחנות משחק, סדנאות יצירה, דמויות שטח, בלוני צורות ועוד. המתחם יפעל בשעות 20:00-23:00.

 

התקווה 6

חוגגים בפארק רעננה

הבימה המרכזית בדשא הגדול:

אירועי הבימה המרכזית ייפתחו בשעה 20:00 בהופעות מחול של להקות מקומיות, לאחריהן, בשעה 20:45 יעלה על הבימה הזמר עידן חביב עם שלל להיטיו; בשעה 21:30, ייהנו התושבים ממופע לייזר ומהופעות מחול של להקות מקומיות, ולאחריהן, בשעה 22:00, תעלה על הבימה הזמרת שירי מימון במיטב שיריה. את מופעי הבימה המרכזית תחתום חגיגה של שירה עם אומנים מקומיים.

בימת הנוער בדשא הגדול:

בני הנוער בעיר ייהנו משלל מופעים של מיטב האומנים ולהקות הנוער ומחגיגת עצמאות אל תוך הלילה, וכן ממופע לייזר מרהיב.

בשעה 23:15 יעלו על הבימה להקות וזמרים מקרב בני הנוער בעיר, Black Elephants, נתן בן שמעון, טל וקסלר, ליאם פיטוסי, אביב פומרנץ וD.J רונן מנדלסון ילווה את הבמה לאורך כל הערב . לאחריהם, בשעה 24:15, תופיע על בימת הנוער להקת התקווה 6 ובשעה 01:10 ילהיב את הנוער הזמר רן דנקנר עם מיטב להיטיו.

 

בימות ניגונים: בימות הניגונים בערב יום העצמאות, יתקיימו בשני מוקדים בעיר:

בשעה 19:45, תתקיים תפילה חגיגית ולאחריה הרקדה עם יצחק מאיר וחברים, בחצר בית הספר דקל, רחוב שברץ 24.

במקביל, באותה השעה (19:45) תתקיים תפילה חגיגית לאחריה הרקדה עם יהודה כץ והמעגל, בחצר בית הספר היובל, רחוב קרן היסוד 20.

המופע טיש עצמאות עם משה להב, הטיש הגדול, עם מיטב שירי ארץ ישראל, יתקיים במשכן למוסיקה ואומנויות ברחוב הפלמ"ח 2 א'. המופע פתוח לציבור להבטחת מקום מומלץ להירשם מראש במינהל קהילה, בטלפון 09-7610380.

תפילות חגיגיות:

לרגל החג יתקיימו בעיר תפילות חגיגיות, במעמד ראש העיר רעננה, חיים ברוידא, רב העיר, הרב יצחק פרץ, חבר מועצת העיר לורן עייאש, וראש המועצה הדתית אריה פרידמן. 

קבלת שבת חגיגית תתקיים בליל שבת, 6.5.22, ה' אייר, בשעה 18:45, פרשת אמור בשטיבל יד בניימין, רח' טרומפלדור 2.

וביום שבת, 7.5.22, בשעה 8:30, בבית הכנסת משכן מיכאל , רחוב אבארבאנל 7, עם החזן משה פישל בהשתתפות אנסמבל "לשמוע אל הרינה" בניצוחו של מאיר בריקסמן.

כמו כן, לקראת החג, תתקיים ברחבת יד לבנים קבלת שבת חגיגית, שבת, פרשת קדושים, כ"ח בניסן 29.4.22 בשעה 19:00, בהובלת קהילת כינור דוד.

מטווח יום העצמאות:

כמיטב המסורת העירונית, גם השנה ייפתח המטווח העירוני לתושבי העיר, המוזמנים להגיע ולהתנסות בירי ברובה אוויר באולם סגור, ירי במטווח הפתוח, תצוגת כלי ירי, באירוע חוויתי בסיומו יוענקו מדליות למשתתפים. ההשתתפות בירי מגיל 12 ומעלה. כתובת המטווח – ההסתדרות 48 רעננה.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן