חדשות רעננה

תעבירו את זה הלאה

לא עוד שמלות בעלות של 1500 שקל. ענבר סמובסקי, טל ליטני ורווית גיא דרור מרעננה, יזמו את הפרויקט 'יפה לך' שבאמצעותו נערות שסיימו לחגוג את נשף י"ב – תמכור את שמלותיהן לנערות שחוגגות השנה בעלות של 150 שקל בלבד


כבר שנים שהנשף השנתי של כיתות י"ב הפך לשם נרדף לבזבזנות, ראוותנות ולאירוע שמחדד פערים חברתיים. ענבר סמובסקי, טל ליטני  ורווית גיא דרור, יזמו את הפרויקט 'יפה לך' כדי שכל נערה תוכל להרגיש בנוח בנשף הסיום בלי לרוקן את הכיס של הוריה. היוזמה שלהן מראה לנו שגם בני הנוער יכולים לנהוג בסולידריות חברתית.

"הכל התחיל מכך שטלי ליטני יו"ר הנהגת ההורים העירונית, קבלה לאחרונה מספר שמלות שנלבשו על ידי נערות לנשף י"ב", מספרת סמובסקי יו"ר משותף של נציגי ההורים בתיכון אביב יחד עם רווית גיא דרור. "טלי בקשה ממני לתרום את השמלות החלטתי ליזום פרויקט שבאמצעותו התחלנו לאסוף שמלות מבנות שכבר סיימו את הנשף והתחלנו לקשר בניהן לבין נערות שטרם חגגו. כמי שמעורבת במה שקורה עם בני הנוער, יצא לי לפגוש לא מעט נערות שנמנעות מללכת לנשפים כי הן לא יכולות לעמוד בהוצאות ובטח שלא לקנות שמלה שמחירה עולה קרוב ל-1500שקל. השנה – החלטנו שאף נערה לא תישאר בבית".



שוק רעננה

כיצד הפרויקט מתנהל?

"האמת היא שהתחלנו רק היום. התמקמנו בחנות לא מאוכלסת – בקומה הראשונה של המרכז בנווה זמר ברעננה". המכירה מתקיימת ביום חמישי 04.05 בשעות 18:00-22:00 וביום שישי 05.05 בשעות 10:00-13:00 בקומה הראשונה של המרכז בנווה זמר.

לאלו תגובות זכיתן והאם הנערות הצביעו ברגליים?

"אספנו עשרות שמלות מהממות. להפתעתנו זכינו למבול של פניות ולהגעה של עשרות בנות. הביקוש גבר על ההיצע. אנחנו מבקשות מכל מי שיש ברשותה שמלת נשף שהיא לא צריכה – שתגיע ותמכור אותה דרכנו. המטרה שלנו היא שאף אחת לא תישאר בבית – רק כי היא לא יכולה לקנות שמלה. אנחנו מתכוונות להרחיב את הפרויקט ולגייס מאפרות ומסרקות לנשף כדי שכולן יוכלו לחגוג וליהנות ללא הבדלי מעמדות ופערים חברתיים – כמובן גם תוך שימת דגש על כל נושא הקייימות".

המכירה מתקיימת ביום חמישי 04.05 בשעות 18:00-22:00 וביום שישי 05.05 בשעות 10:00-13:00 בקומה הראשונה של המרכז בנווה זמר.

לקנייה ומכירה של שמלות נשף ניתן להתקשר לטל: 050-6669914



כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן