חדשות רעננה

"אבא היה טוב במספרים אבל גם הפליא לספר סיפורים"

ברטוב שכיהן כגזבר עיריית רעננה במשך 38 שנים – הלך לעולמו. בנו אסף ברטוב, מספר על מסירותו לעבודתו כגזבר, על רוח ההתנדבות שבערה בו ועל סיפוריו הנפלאים ששמע ממנו בילדותו

אמיר ברטוב ז"ל צילום באדיבות איגוד הגזברים

אמיר ברטוב (73), הגזבר המיתולוגי של רעננה, הלך לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן. ברטוב החל את תפקידו כגזבר כשרעננה נחשבה למושבה והיה מבכירי ותיקי הגזברים ברשויות המקומיות. הוא כיהן גם כיושב ראש איגוד הגזברים יותר מעשור והתנדב במשך שנים בתחום.

אסף בנו מספר: "לפני כחצי שנה אבי חלה בסרטן. לצערנו הוא אובחן מאוחר מידיי. הוא נלחם במחלה מהרגע הראשון ועבר טיפולי כימותרפיה שהאריכו את חיו אך לא מנעו את מותו".

ברטוב, הותיר אחריו אישה, 5 ילדים ו-7 נכדים. לדברי בנו אסף, הוא היה איש משפחה למופת שרק חיפש את קרבת בני משפחתו ובשעות הפנאי – בחר להתנדב ולתרום לזולת.

אסף: "אבא התנדב במספר ארגונים והיה פעיל באיגוד הגזברים הישראלי. הוא שימש חבר הנהלה של האיגוד ובהמשך כיהן כנשיא איגוד הגזברים – הוביל כנסים וחידש את יחסי החוץ עם איגודי גזברים בין לאומיים בעולם".

שאסף מדבר על אביו הוא נזכר בערגה בסיפורי המעשיות ששמע ממנו בילדותו: "למרות שאבא בחר במקצוע הגזברות הוא לא זנח לעולם את אהבתו למילה הכתובה. בילדותי שמעתי בצמא את סיפוריו הנפלאים ולכך זכו גם נכדיו להם סיפר סיפורים עד לאחרונה.

קרדיט: לשכת בית הנשיא

אהבתו למילה הכתובה הובילה אותו להתנדב במסגרת פרויקט 'בן–יהודה', שמנגיש יצירות עבריות ברשת. הוא ישב לכתוב יצירות של ביאליק וטשרניחובסקי כדי שאנשים יוכלו לקרוא אותן בחינם. הוא אהב לקרוא שירה וספרות והספיק להקליד כ-20,000 עמודים במשך 20 שנים.

בשנת 2019 המיזם זכה באות הנשיא למתנדב מטעם נשיא המדינה רובי ריבלין ואבי היה אחד המתנדבים שקיבל תעודת הוקרה. אבי היה תולעת ספרים, הוא אהב לקרוא והתעניין בגיאוגרפיה ובכל הקשור למסעות ושפות אחרות דבר שהשפיע על הנושאים עליהם קרא והנגיש לקוראים אחרים".

ספר על דמותו כאב

"הוא היה אב מסור וחינך אותנו לערכי היושר, הנתינה לזולת ולערכי המשפחה. לפני כשבועיים נסענו לקיבוץ מעוז חיים שם קבורים סבא וסבתא של אבי. הוא היה בשר מבשרה של הארץ, וגדל ביבנאל ליד הכנרת. אח של סבא שלו היה מנדל פורטוגלי – ממייסדי השומר. אבא חינך אותנו לאהבת הארץ".

למה הכי תתגעגע?

"להמון דברים אבל בעיקר לסיפורים שלו. הוא היה מספר סיפורים בחסד".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן