חדשות רעננה

איך תראה רעננה בעוד 30 שנים? חיים מלמן מהנדס העיר נותנת תחזית

בעוד 30 שנה צפויה מדינת ישראל להכפיל ואף יותר את מספר תושביה. הצמיחה הדמוגרפית מביאה איתה אתגרי תכנון אדירים למדינה וגם לרשויות המקומית.  חיים מלמן מהנדס העיר של רעננה על תמונת העתיד של העיר

חיים מלמן מהנדס העיר רעננה

בעוד 30 שנה צפויה מדינת ישראל להכפיל ואף יותר את מספר תושביה. הצמיחה הדמוגרפית מביאה איתה אתגרי תכנון אדירים למדינה וגם לרשויות המקומית.

אנו מאמינים כי בעתיד עיר שלא תהיה מקושרת למגוון מערכות תחבורה, הן ברמה המקומית, המטרופולינית והארצית, כולל רשת כבישים, מגוון קווי אוטובוסים, תחנות רכבת, תחנות מטרו ועוד, תהיה עיר שתסתמך על רכבים פרטיים בלבד, דבר שיהווה עבורה חיסרון משמעותי.

מיקומה של רעננה וחיבורה למערכות תחבורה מקומיות, מטרופוליניות וארציות, מהווה יתרון אדיר לפיתוח העיר. באופן זה, רעננה תוכל ליהנות בשנים הבאות מבינוי מתחדש ומהתפתחות עירונית ענפה בכל רחבי העיר, ובעיקר באיזורים סביב תחנות מערכות הסעת ההמונים.

 

מגדל דורון, ערוב שימושים מגורים תעסוקה ומסחר

בנוסף, כחלק מתפיסת התכנון העירונית הכוללת, אשר פועלת לעירוב שימושים, תפיסה חדשנית המשלבת בנייה של מגורים, כולל דירות קטנות, שטחי מסחר ותעסוקה ביחד, תספק בעתיד לתושביה מגוון רחב של יחידות דיור בגדלים שונים, בצמוד למסחר ותעסוקה, שיאפשרו קבלת כל השירותים בקרבת הבית.

ברעננה מרכזי תעסוקה משמעותיים ומבוקשים, המהווים מנוע צמיחה מרכזי בעיר, וכוללים חברות הייטק וחברות טכנולוגיות רבות הפועלות בתחומה. המשך חיזוק מרכזי התעסוקה והגדלת מספר החברות הפועלות בה, בשילוב הקישוריות התחבורתית הטובה של העיר, יסייעו בהכנסת קהלים חדשים לעיר, יקדמו את פיתוחה העתידי ובאופן זה תמשיך רעננה גם בעוד 30 שנה להיות עיר מרכזית וחשובה במטרופולין, והעיר המובילה באיזור השרון בכל מגוון ההיבטים.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן