חדשות רעננה

גירושין והנקודה השחורה הקטנה – למקסם את כוח המיקוד

אז מה הקשר בין הנקודה השחורה לגירושין?  גירושין הם (כמו) הנקודה השחורה הקטנה כשנמצאים בתוך התהליך, אבל, אם תסתכל.י מעבר לשחור, יתגלו המון צבעים נוספים וזהו, כוחו של המיקוד, לאן שהמיקוד ותשומת-הלב שלך מופנית , לשם גם מופנית רוב האנרגיה שלך. עו"ד סיגל ניר דקל

עו"ד סיגל ניר דקל צילום: בני לפיד

גירושין מפעילים את יצר ההישרדות הראשוני ביותר באופן שרוב אירועי החיים האחרים אינם עושים זאת. חוסר הוודאות לגבי העתיד מעלה כל כך הרבה חששות ופחדים כמו: "איך אצליח לגמור את החודש? היכן אגור? מי יישאר בבית? והילדים, האם הם יהיו אצלי ואיתי? ומה יהיה איתם? (ועדיין לא דיברנו על ייסורי האשמה). וזוגיות נוספת? האם אשאר לבד? איך אסתדר לבד?"

"וזוגיות נוספת? האם אשאר לבד? איך אסתדר לבד?"

כל הדאגה הזו, כל הפחד הזה, ממקדים את תשומת הלב שלך בכל מה שאת.ה לא רוצה. זה נורמלי.

אז מה את.ה רוצה? ולמה חשוב לדעת מה את.ה רוצה ?

כי אם לא יודעים מה רוצים איך תגיעו לשם? התמקדות במה שחשוב, במיוחד כאשר הרגשות שלך משתוללים ללא שליטה והעתיד שלך אינו בטוח, (הרבה יותר קל לומר מאשר לעשות…),  כשהנישואין שלך מתפרקים והחיים נראים כמו רכבת הרים בלונה פארק, עד לרמה שקשה להתמקד באיזה יום היום,  שלא לדבר על מה שחשוב בגירושין שלך, אז הנה כמה שלבים שיעזרו לך למקד את תשומת הלב שלך על מה שחשוב ולשחרר את כל השאר :

מה את.ה רוצה 

נשמע כל כך פשוט, נכון? אז זהו שלא. רוב האנשים יודעים טוב מדי מה הם לא רוצים, אבל הם אף פעם לא טורחים להבין מה הם כן רוצים. ויש הבדל. לדעת מה את.ה כן רוצה נותן לך את היכולת ליצור את זה לדעת מה את.ה לא רוצה רק אומר לך ממה להימנע.

מה את.ה והילדים שלך צריכים

 לשבת ולכתוב רשימה של כל הדברים שאת.ה והילדים שלך צריכים, צריכים גם במהלך תהליך גישור הגירושין ועל אחת כמה וכמה לחיים שלאחר הגירושין חשוב לא לטעות בין רצונות וצרכים ועוד חשוב, להפריד בין הרצונות שלך לצרכים שלהם.

רשימת סדר עדיפויות 

לאחר שהתיישבת כתבת ודייקת את סעיף 2 זה הזמן לחבר את הרשימות ולראות כיצד הצרכים שלך והצרכים של הילדים שלך משתלבים  תוך תיעדוף הצרכים מהחשוב ביותר להכי פחות חשוב. אין רשימה נכונה או לא נכונה, זו הרשימה שלך.

מיקוד תשומת הלב

בתהליך הגירושין  ניתן להתמקד בכל הדרמה  או לחילופין,  ניתן להתמקד בסדר העדיפויות שלך ואיך ייראו החיים בתבנית החדשה של המשפחה שלך. אז מה באמת חשוב לך?  להילחם? אחד בשנייה? להתעמת עם כל הפחדים, החששות והחוסר וודאות?להתמקד בנקודה השחורה?

או 

להתמקד בכל שאר הצבעים להילחם על מה שבאמת חשוב עליך, עלייך, עליכם, הילדים שלכם והחיים שלאחר הגירושין.

שאלות לעורכת הדין סיגל ניר דקל

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן