חדשות רעננה

החלום של ג'קי בטטה

ז'קלין לקס, בעלת החנות "ביג ג'ק ברעננה", שהשתתפה לאחרונה בתוכנית "מסטר שף", מספרת על אהבתה למטבח: "בגיל 10 חליתי במחלת ילדים שלוותה בדלקת פרקים. לא יכולתי לעמוד על רגליי וזחלתי למטבח כדי לבשל. שום דבר לא עצר אותי אז וגם לא יעצור אותי היום"

החלום של ג'קי בטטה
ג'קלין לקס החלום לבשל

ז'קלין לקס (62) מרעננה, בעלת החנות למידות גדלות לגברים, השתתפה בתוכנית "מאסטר שף" והודחה כבר בשלב הראשון. ל"רעננה ניוז" היא מספרת על אהבתה למטבח ולמה לעולם לא תפסיק לבשל ולהפתיע במטעמיה. ז'קלין הביאה לתוכנית אוכל בעל ניחוח ביתי עם טוויסט – שלדבריה מפתיע וממכר בטעמו. "התאכזבתי שהדיחו אותי, אני חושבת שהמנות שהכנתי עוף ממולא ובטטה ממולאת – היו גם יפות וגם טעימות. אבל אין מה לעשות, בתחרות לפעמים מנצחים ולפעמים מפסידים". כעת לאחר שקבלה עשרות טלפונים מאנשים שראו את מטעמיה ובקשו את המתכונים – היא מתכוונת לפתוח דף אינסטגרם ולהעלות מתכונים להמונים.  

לקס, אם לשלושה וסבתא לשלושה נכדים, נשואה באושר לדודו, מחלקת את זמנה בין חנותה למשפחתה. "אין לי זמן מיותר לעמוד ולבשל במטבח אך מצד שני, אני רוצה לפנק את ילדיי, בעלי ונכדי. מצאתי דרכים לקצר את הזמנים ועדיין להכין מאכלי גורמה", אומרת לקס, שעומלת תוך כדי שיחה על מספר מטעמים. לקס גדלה בבית עם עוד 7 אחים. אביה ואמה היו בעלי קטרינג והמטבח עבד במשפחתם שעות נוספות. לקס שספגה את אהבתה למטבח מהוריה, התחילה לבשל ולאפות בגיל 10. אז חלתה בדלקת פרקים שפגעה ביכולתה ללכת ולעמוד באופן ממושך. 

"אני זוכרת את הימים שבהם הכל כאב לי. לא הצלחתי לעמוד על רגליי ובקשתי מאמא שלי שתסדר את כל המצרכים במטבח. זחלתי למטבח ובישלתי לכל משפחתי. זה בעצם היה מה שהציל אותי ונתן לי את הכוח להתגבר על המחלה בתור ילדה, בזמן שכולם למדו ושיחקו ואני הייתי מרותקת לבית". 

מה את אוהבת לבשל?

"אין משהו מסוים. אני אומנם מגיעה מבית מרוקאי, אבל אוהבת להתנסות בכל. אני מרבה לראות תוכניות בישול. כשנסעתי לטורקיה בזמן שהבאתי בגדים לעסק שלי – ביקרתי במטבחים רבים. אני מאוד סקרנית לכל מה שקשור לטעמים חדשים. אני ודודו בעלי אוהבים מאכלים אותנטיים. כל מה שאני רואה בחוץ ומוצא חן בעיניי – אני מנסה לשחזר בבית. דודו שיהיה בריא אוהב לאכול ודיי בגללו פתחתי את החנות למידות גדולות". 

כיצד הגעת למאסטר שף? 

"ילדיי רושמים אותי לתוכנית לפני שאני בכלל מתחילה לחשוב על זה. פנו אליי מתוכנית של תום יער בפורמט של – חמה וכלה. עברתי את האודישנים אבל שינו את הפורמט. משם עצם שלפו אותי לתוכנית של מאסטר שף".

‏למה לדעתך לא עברת שלב?

"אני חושבת שהם מחפשים קונספט אחר ממה שהכנתי. מאוד התאכזבתי. קיבלתי בתום התכנית עשרות טלפונים מאנשים שבקשו את המתכון של העוף. ‏גם השופטים אמרו שהמנה טובה אבל התנהל הדו קרב בני לבין בחורה אחרת ואני הפסדתי".

מה את חושבת על השופטים? 

"רותי ברודו, מאוד נחמדה, חמימה ומדהימה  למרות שחושבים שהיא קשוחה. אהרוני מקסים, חיים ‏כהן היה קצת פרווה כלפיי אבל אני מתה עליו וסולחת לו. אייל שני, החמיא לי על שמי ואמר שהוא אוהב אותו. בסך הכל הייתה לי חוויה מעצימה – כולם מזהים אותי ברחוב מאז ההשתתפות בתוכנית". 

תשובי לתוכנית? 

"אני לא חושבת. הם שמחפשים משהו אחר. אני רוצה לנסות את דרכי עצמאית ולפתוח Instagram בשם 'ג׳קי בטטה' – שם אני אתן טיפים לאוכל טעים, שנראה טוב אבל ניתן להכינו במהירות. אני לא מאמינה שצריך לבלות במשך שעות במטבח. אני עובדת מאוד קשה בחנות שלי ולכן אוהבת לאלתר וליצור בכל פעם מאכלים טעימים ומפתיעים. אני מזמינה את כולם להיכנס אליי Instagram ולנסות להכין את המנות שלי. מבטיחה שיהיה טעים". 

חנותה של לקס, ממוקמת במרכז אליאב ברעננה ומספקת פתרונות לגברים שרשתות האופנה מזניחות אותם. "BIG JACK המותג המוביל לבגדי גברים במידות גדולות נולד ביוזמת ג'קלין לקס בשנת 1995. החנות נולדה בשם "חתיך בגדול" ועם הזמן התרחבה למסגרת של מותג בגדים איכותי שנקרא BIG JACK – הבית למידות גדולות לגברים. לקס בעלת הלב הרחב והנתינה האין סופית מקבלת לדבריה את כל בני האדם בכל גודל וצורה. רק לאחרונה תרמה מאות פרטי לבוש למפוני העוטף ואף מארחת משפחה בביתה. אם גם אתם אוהבים לאכול ורוצים להתלבש יפה – אתם מוזמנים לחנותה של לקס "ביג ג'ק" ברחוב אחוזה 68, רעננה במרכז אליאב. טלפון: 09-7460018.

פטה כבד עוף וריבת בצל 

מצרכים (2 תבניות אינגליש קייק בינוניות)

700 גרם כבדי עוף, מנוקים היטב

2 בצלים לבנים גדולים, חתוכים לקוביות

5 כפות שמן זית

1 כפית מלח

1/2 כפית פלפל שחור

1/2 כפית גריל

אופן ההכנה: 

במחבת רחבה מטגנים את הבצל עד ריכוך. מאוד חשוב לרכך את הבצלים ולטגן לפריכות כדי שבזמן הטחינה לא נרגיש אותם והם יתמזגו היטב בפטה.

כשהבצלים רכים מעבירים אותם למעבד מזון.

מוסיפים מעט שמן למחבת ומטגנים את הכבדים משני הצדדים עד הזהבה קלה. כדי לבדוק אם הכבדים מוכנים חוצים אחד מהם ובודקים בפנים שהוא מוכן. חשוב לא לייבש את הכבדים

מעבירים את כבדי העוף למעבד מזון ומוספים, מלח ופלפל ומיונז. 

טוחנים עד למרקם חלק לגמרי.

בינתיים מניחים ניילון נצמד בתוך תבנית אינגליש קייק, ומעבירים את הפטה הטחון לתבנית.

מכניסים בניילון נצמד או נייר אפייה ומעבירים למקרר למשך הלילה. חשוב מאוד לכסות את הפטה כדי שלא יתחמצן למעלה.

ריבת בצל 

מצרכים:

5 בצלים לבנים, קלופים

3 כפות שמן

3/4 כוס סוכר חום

5 כפות חומץ בלסמי

1/2 כפית מלח

1/2 כפית פלפל שחור גרוס 

1/2 כוס יין אדום 

אופן הכנה:

חותכים את הבצלים לרצועות דקות.

מטגנים את הבצלים במחבת רחבה, עם שמן זית, במשך 10 דקות עד שהבצלים מתחילים להפריש נוזלים. חשוב לטגן על אש נמוכה עד בינונית כדי לא לקבל בצל מטוגן אלא בצל רך.

מוסיפים סוכר, חומץ בלסמי, מלח ופלפל ומבשלים ביחד, ויין האדום על אש נמוכה, במשך 30-45 דקות או עד שרוב הנוזלים מתאדים והבצלים רכים לגמרי.

מעבירים לצנצנת מעוקרת ושומרים במקרר עד ההגשה. 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן