חדשות רעננה

"המדינה צריכה לאפשר לזוגות הצעירים לרכוש דירות במחיר למשתכן. אם לא – כל הצעירים יעזבו את רעננה"

עליזה אביטל, יועצת נדלן ובעלת סוכנות התווך – "עליזה נכסים" ברעננה, מדברת על חשיבותו של המתווך בזמן קנייה או מכירה של נכס, על האזור הכי מבוקש ברעננה, היכן כדאי לקנות נכס להשקעה, על מחירי הדירות שצפויים לעלות ועל העזרה שחייבת להגיע מצד המדינה בייחוד לזוגות צעירים 

עליזה אביטל

עליזה אביטל, תושבת רעננה, מומחית בייעוץ ותיווך בתחום הנדל”ן ברעננה והשרון. בעלת תואר שני במדע המדינה ותואר ראשון בסוציולוגיה וניהול. בעברה מנתחת מערכות ממוחשבות ומנהלת פרויקטים בנושא פיתוח במחשבים. ברזומה שלה 41 שנות ניסיון בתחום הנדל"ן – מהן 30 שנים בתחום מערכות מידע ממוחשבות במשרד השיכון. 

"יצאתי לפנסיה מוקדמת  לאחר שעבדתי המון שנים במשרד השיכון החלטתי להפוך לסוכנת נדלן. יש לי ניסיון רב גם כמי שעבדה בתחום וגם כתושבת העיר שמכירה כל בית ונכס בעיר", היא אומרת.

לדבריה, מחירי הנכסים ימשיכו לעלות. "הקורונה השביתה את המשק. החומרים של הבנייה מתעכבים, הקבלנים רבים בניהם על 'הסחורה', המחירים של חומרי הגלם עולים וכך גם הדירות והבתים". 

עליזה, בעלת ניסיון רב בתחום הנדל"ן, מספקת ליווי וסיוע מקצועי בכל שלבי התהליך – מאיתור נכסים, המו"מ, עד לשלב סגירת עסקה ואף לאחריה. 

תחומי הפעילות של משרדה מתמקדים בעיקר בעיר רעננה. "אני מתמחה ברכישה ומכירה, השכרה ושכירות בכל סוגי הנכסים: דירות, קוטג'ים, נכסי יוקרה, קרקעות וכן נכסים הנמצאים בכינוסי נכסים. כיועצת נדלן מקצוענית אני מתמחה בייעוץ ומתן מחירים ללקוחות שלי לפני יציאה למכירה וההשכרה. בשיווק בכל השיטות הקיימות לרבות עריכת 'בית פתוח' לנכסים כדי לחשוף אותם למקסימום לקוחות פוטנציאלים". 

עליזה הפכה ליועצת נדלן לפני 16 שנה. מאז הספיקה להכיר כל בית ונכס בעיר רעננה. "בעיני עסקה מיטבית חייבת להסתיים ב- win – win situation כך שכל הצדדים יהיו מרוצים מהעסקה. אני לא ממהרת לסגור עסקה. הרצון שלי היא לסייע ללקוח הן בקניית נכס והן בעת המכירה". 

במה המשרד שלך שונה ממשרדים אחרים?

"הייחוד שלי הוא שאני יודעת להעריך את הנכס שעומד מולי. לא פעם אנשים מפרסמים דירות ובתים למכירה במחירים לא הגיוניים. הם פותחים 'יד -2' – מסתכלים בפרסום של דירות דומות ומציעים פחות או יותר את אותו המחיר. לכל דירה או בית יש מחיר שונה. ישנן בניינים שממוקמים ליד עמודי חשמל, ישנן דירות משופצות וכאלה שלא – צריך לבדוק את כל ההיבטים לפני שנוקבים במחיר. אני מתמחה בהערכת שווי הנכסים מתוך היכרות עם הרחובות, האזורים והנכסים בעיר – דבר שיוצר אצלי יתרון משמעותי". 

למה צריך מתווך כשהמדיה עמוסה בנכסים פוטנציאליים?

"קיימים המון שלבים עד לסגירת עסקה שחשוב מאוד לבדוק. למשל לבדוק אם האדם שמוכר את הנכס אכן בעליו. בדיקה של חריגות בניה שעלולות להיות קריטיות ולעקב מכירה או קנייה. בעבר עזרתי למשפחה שבתהליך מכירת ביתם התגלה כי קיימת חריגה בגודל סלון ביתם. אותה משפחה הגדילה את הנכס ללא היתר מעירייה. ישנם קונים שלא עושים מזה עניין וישנם כאלו שזה קריטי עבורם. בעסקה הספציפית הזו, סיפקתי ללקוחות את כל המידע הדרוש וזירזתי את כל ההליכים מול העירייה. אישור חריגות מול העירייה יכול להימשך המון זמן. חשוב שלמתווך יהיה ניסיון וידע כיצד לזרז את ההליך. אני בקשר עם אדריכלים רבים ובעלי מקצוע שיכולים לתת פתרון מהיר ויעיל בעת הצורך.

בנוסף, חשוב שיועץ הנדל"ן יהיה מעודכן לגבי החוקים והמיסים בתחום. לשם כך הקמתי אתר אינטרנט משלי שכולל את הנכסים שבתחום טיפולי, עם תמונות ומעת לעת אני מוסיפה מאמרים ותדריכים בנושא לטובת הלקוחות".

היכן האזור הכי יוקרתי ומבוקש בעיר רעננה לדעתך?

"רותם שני ונווה זמר. מדובר בפרויקטים יוקרתיים". 

מדובר בבניה לגובה, האם לדעתך העיר רעננה משנה את צביונה 'מפנינת השרון' לעיר של בנייני רבי קומות?

"אלו הן השכונות היחידות עם בניינים רבי קומות. בעירייה התחייבו שבהמשך יבנו בעיר בניינים עד 8 קומות ולא יותר". 

לאור המצב של קריסת בניינים ישנים, מה לדעתך עדיף תמ"א 38 או פינוי בינוי?

"תהליך הפינוי בינוי מיגע וארוך. הוא עלול לארוך בין 10-20 שנה ולעיתים אף יותר למשל כמו בפרויקט 'שכונת ברנדיס' ברעננה שארך 30 שנה. אני 'חסידה' של פרויקט תמ"א 38  היות והוא מהיר, כמעט ללא השקעה מצד הדיירים כשבסוף ההליך הם מקבלים נכס שהושבח, שופץ ומעלה את ערכו לפחות ב- 20% אם לא יותר. בנוסף לכך שאר התושבים נהנים מהיצע נוסף של דירות בזמן קצר". 

ישנם שמעדיפים פינוי בינוי בעיקר לאור מה שקרה ברחוב הגליל – שם הבניין שעבר תהליך תמ"א קרס

"זו פעם ראשונה שמקרה כזה מתרחש. טעויות עלולות לקרות". 

מה לגבי שוכרים שמשכירים דירת מרתף במחיר של כ- 4000 שקל יש דרך להילחם בכך?

"מדובר בשוק חופשי ואין דרך למנוע זאת. כל בעל נכס יכול לפעול כרצונו. הפתרון תלוי במדינה. ברגע שהמדינה תאפשר לזוגות צעירים לרכוש דירות במחירים שפויים – הבעיה תיפתר. לי למשל יש שלוש בנות. רק אחת מבנותיי הצליחה לרכוש דירה. השאר מתגוררות בדירות שכורות".   

לסיכום, זה זמן טוב למכור או לקנות נכס?

"אחת ההמלצות היותר חשובות שלי ללקוחותיי – שברגע שמוכרים נכס רצוי לקנות אחר. החזקת הכסף ללא השקעה לאיבוד ערכו. קשה מאוד לבצע מכירה וקניה באותו הזמן. כאן אני נכנסת לתמונה  ומסייעת ללקוח שלי לעשות זאת". 

עליזה נכסים  www.aliza-nadlan.co.il

סלולרי: 054-2061406

משרד: 09-7402155

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן