חדשות רעננה

המועצה: רונית וינטראוב

19 חברות וחברים מהווים את "הכנסת המקומית" של רעננה, מועצת העיר הנבחרת כל חמש שנים על ידי התושבים. הם מעורבים בפעילות הציבורית קשובים לתושבים, לוקחים חלק בוועדות ומתכנסים לאישור תקציב, חוקי עזר ועוד.

רובינו מכירים את ראש העיר, אבל מה באמת אנחנו יודעים על שאר האנשים שנבחרו על ידינו ומבקשים להציג עשייה וסדר יום. 

ב"רעננה ניוז" אנו מרימים את הכפפה ונציג בפניכם כל שבוע חבר.ה בנבחרת הפוליטית של רעננה.

השבוע נציג את יו"ר מרצ רעננה  רונית וינטראוב שכיהנה בתפקיד סגנית ראש העירייה בתקופת ראשי הערים  נחום חופרי וזאביק בילסקי ומאז הבחירות האחרונות היא יו"ר האופוזיציה במועצת העיר. 

וינטראוב (55) דור שלישי ברעננה, אשת חינוך ועיתונאית לשעבר. נבחרה למועצת העיר בשנת 1998 ומרצ בהנהגתה  היא הסיעה שזוכה בדרך כלל לרוב קולות הבוחרים. 

קצת עלי : " מחוברת לרעננה ואף פעם לא מפסיקה לגלות אותה ואת פינות החמד החבויות שלה, אני מאמינה שעבודה ציבורית טובה נעשית דרך הרגליים, במפגש בלתי אמצעי עם האנשים. ככה אפשר להנות מהעיר  וגם להבין אותה, לדעת מה להעצים , מה לשפר ובעבור מה להילחם".  

מה הנושאים שחשוב לי כחברת מועצה לקדם וכיצד אני פועל לקדם אותם?

האג'נדה שאני מייצגת מדברת על חופש, זכויות אדם וצדק חברתי ושוויון. נדבך חשוב בתוך זה הוא השמירה על מנהל תקין. היסודות הערכיים האלה השתלבו בהרמוניה עם כל תפקיד שעשיתי לאורך השנים, תוך הקפדה לשרת את טובת הציבור בכללותו. 

החופש לבחור חשוב לכל אדם, יש קבוצות שזה לא מובן מאליו עבורן כמו קהילת הלהט"ב 

וכאן יש ליוזמות ולמאבקים של מרצ תפקיד מכריע נוסיף לזה את המאבק הצודק לתחבורת פנאי בשבת, מקומות בילוי בסופ"ש מלחמה נגד אפליה מגדרית, כפייה והסטה לא הוגנת של משאבים ונבין שכל הצלחה שלנו משרה על רעננה אווירה יותר מתקדמת וליברלית. 

במקביל ניהלתי מערכה מורכבת  נגד התייקרות יזומה של הארנונה שהניבה תוצאות כעבור שנתיים. זו דוגמא לעשייה שדורשת אורך רוח והבנה שלא תמיד יש 100%

במהלך משבר הקורונה  פעלתי בהצלחה נגד צמצום פעילותו של השירות הפסיכולוגי החינוכי ואני נחושה לגרום לכך שיקבל תוספת תקציב ותקנים. הניסיון רב השנים שלי הוא גורם חשוב ביכולת שלי לסייע לתושבים שפונים אלי וגם לבקר את עבודת העירייה ולדרוש במידת הצורך תיקון וחשיבה מחדש, בתקווה שהגישה העניינית שלי תניב שיתוף פעולה. 

מה עוד חשוב לי לקדם?

בשנים עברו הוצב ברעננה רף גבוה של שירותים עירוניים. זה היה הייחוד של רעננה ואני נחושה לפעול כדי לשמור עליו בכל דרך. 

אני חותרת לכך שהרווחה ברעננה תחזור לתפקוד  עם מספר תקנים רב יותר כפי שהיה בעבר, אני מבקשת להחזיר משאבים להשקעה העירונית בחינוך בכל קשת הגילאים,

לפעול לקידום תחזוקת העיר וטיפול בתשתיות ואלה רק דוגמאות שמדגימות את העובדה שניהול עיר זה מכלול שכל התחומים קשורים ותלויים אחד בשני. 

אני שואפת לראות שוב את העיר הזו מתפקדת, חופשית ומנוהלת באיזון צרכים אמיתי. 

מה אני אוהבת ברעננה:

את הקהילה הייחודית , את אחוזה ומרכז ההיסטורי של בית ספר מגד, העירייה, בית הכנסת ומגדל המים. אני אוהבת את העצים  והטבע ברעננה ואת הדרך הנפלאה שכל זה מתמזג עם המקומות שממחישים שרעננה תמיד עם הפנים קדימה, כמו אזור ההייטק, הפארק המקסים וההשתלבות של השכונות החדשות עם המרקם הוותיק יותר של העיר. 

האם ראוי לתגמל חברי מועצה על פעילותם?

חייבים להסדיר את היכולת לאפשר לחברות וחברי מועצה לבצע את תפקידם על פי אמות מידה קבועות בחוק. 

 הציפו לפתחי לבדיקה מצב בו חברי מועצה משתמשים בלשכות עירוניות באופן שאינו עולה בקנה אחד עם חוזר מנכ"ל , זה דבר שצריך לתת עליו את הדעת, מינהל תקין  מחייב את כולם. 

מה הייתי רוצה שתושבי רעננה ידעו עלי?

העולם המקביל שלי לחיים הציבוריים מושתת על  המילה הכתובה מיום שאני זוכרת את עצמי. העיסוק בכתיבה באופן מקצועי וכמשאב רוחני מגוון מגדיר אותי כאדם והבאתי ממנו המון למהות שלי כאשת ציבור. ספרים וקריאה זה אוויר לנשימה עבורי, סוג של דלק בחיים הפרטיים וגם בעבודה. 

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן