חדשות רעננה

"יותר א.נשים משנים קריירה אחרי הקורונה, הבנו מה אנחנו רוצים.ות, או לפחות מה לא"

משבר הקורונה גרם לרבות ולרבים מאיתנו להתבוננות פנימית, שאמנם נכפתה עלינו עקב הסגרים, הבידודים, מגבלות התנועה והפחד שליווה את כל אלו, אולם מעז יצא מתוק: בלא מעט מקרים, הבנו מה אנחנו רוצים.ות, או לפחות מה לא

חנה בית הלחמי
חנה בית הלחמי

אחד מסממני היציאה מהמשבר, מסתמנת אצלי בקליניקת האימון, שבדלתה נכנסות ונכנסים בדרך כלל על מנת להתפתח היררכית ומקצועית בשוק התעסוקה. אחרי שנה וחצי בהן נערמו ערימות ניירת על שולחן העבודה שלי, והחדר הפך מחסן-לשעת-מצוא, שוב יש בו חיים: א.נשים שניגשות וניגשים לראיונות ומכרזים, מבררות.ים מה בא להם.ן לעשות הלאה, בוחנות.ים את דרכם המקצועית. 

אוריאנטציית העבודה שלי איתם.ן היא שיווקית. השיווק העצמי הוא המנוע. כדי לשווק את עצמכם.ן, עליכם.ן להבין טוב יותר ולעומק, את הרצונות, היכולות, הצרכים והשאיפות שלכם.ן, כמו גם לזהות את המיומנויות שצריך לשכלל כדי להגיע לשם.

כצעד אחד קדימה, החלטתי לפתוח כאן, ברעננה ניוז, פינת ייעוץ חינמית של שאלה אחת בכל פעם. מה לעשות כדי להתכונן לראיון? איך לבחור מקצוע? מה ללמוד? יש לי מחר ראיון, איך להציג את עצמי? על מה להקפיד בכתיבת קורות חיים? איך לווסת בין הורות לקריירה? וכן הלאה וכן הלאה. 

כמובן, שהשאלות הללו הן שאלות גדולות שכולנו עסוקות ועסוקים בהן לא פעם לאורך השנים, ולא ניתן למצות את המענה בתשובה באתר, אבל אני מבטיחה לתת קצוות של חוטים, כיוון. כמאמנת, ניתן גם לשאול אותי כל שאלה בכל נושא אחר בחיים, בו אתם ניצבות.ים בצומת של קבלת החלטות, כי תכלס, אימון הוא בבסיסו פרקטיקה של קבלת החלטות ומימושן. מה שאוכל לענות – ייענה.  

כדי להמחיש את הקונספט, הנה שלושה סיפורים קצרים של א.נשים שאימנתי השבוע.

הראשונה היא צעירה בשם א', מנהלת בכירה לשעבר במגזר הציבורי, שתקופת הקורונה פגשה אותה בלידה ראשונה והיפלטות ממעגל העבודה. א' מחפשת את האתגר הבא, ולא באמת יודעת להגדיר מה הוא. מה שהיא יודעת, זה שהאתגר חייב לבוא עם השפעה רחבה ושכר גבוה.

אחרי שנה וחצי בבית, יש מיומנויות שנדחקות לשולי הזיכרון, וחשוב לשלוף אותן משם. זה היה הפוקוס בעבודה עם א': להזכיר לה מי היא, מה יכולות השיווק העצמי שלה, להוות עבורה עוד דמות ללבן איתה התלבטויות ממש בסיסיות מבלי לחשוש מתדמית או מכך ש"ייחשף" שהיא, כדבריה, "העלתה חלודה". 

אחרי שנה וחצי של אימהות אבסולוטית, העולם בחוץ – שהיווה פעם את כל חייה – נראה לה רחוק ומוזר. לכן, בכל התלבטות פוליטית של "האם לומר ומה", שלפנו מזכרונה מצב דומה שכבר ניהלה בהצלחה. אחרי 2 שיחות, א' אמרה שנראה לה שניקינו את ה"חלודה". משם – היא תמשיך לבד, ואין לי ספק שתצליח.

השני הוא ג', שמתמודד על מכרז בכירים בחברה ממשלתית. עשינו יחד סדר ברזומה של ג' ביחס לדרישות המכרז, בנינו מפה פוליטית בארגון, שמסייעת לו לעשות לעצמו נפשות מאחורי הקלעים, תרגלנו ספיץ' פתיחה למכרז ועברנו על כל שאלה מכשילה שיכולה לצוץ. ג' מדבר במהירות הדורשת הקשבה מאוד מאומצת, כך שעל הדרך תרגלנו דיבור איטי וברור.

השלישית היא ש', עצמאית, שהתקשתה להגדיר לעצמה ערוצי שיווק. לימדתי אותה למפות את השוק שבו היא פועלת, לנהל פגישה שיווקית ולייצר מעקב וקשר עם לקוחות ולקוחות פוטנציאלים. מכל התנסות חזרה להפיק לקחים ולפתח את המיומנויות החדשות שרכשה. 

ש', התאהבה בתקופת הקורונה בעבודה מהבית. היא צמצמה בעזרתה עלויות, הגדילה את הרווחיות ועובדת בשקט שהיא נזקקת לו על מנת להתרכז. אם לפני הקורונה היה לה קשה לבד, הרי שהשנה הזו בבית אילצה אותה להתרגל, וכפי שציינתי בהתחלה: מעז יצא מתוק.

במידה מסויימת, אני כמו ש'. אחרי מאות הרצאות לאורך השנים, עשרות קורסי אימון שהעברתי ושלימדתי בהם, אלפי סדנאות ומאות קמפיינים ופרויקטים שיווקיים, פעילויות אהובות שאין לי כמובן שום כוונה להפסיק, אני חוזרת קצת הביתה, ומביאה א.נשים אחד-אחת אלי. משהו בתזזית נרגע.

אז בואו, תשאלו שאלות. אני כאן כדי לענות. הנה לינק לשליחת שאלה.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן