חדשות רעננה

"ימים טובים"

הרב אביחי קצין, תושב רעננה, נפצע לפני 40 שנה במלחמת לבנון ואיבד את רגלו. בראיון עמו הוא מדבר על פציעתו, ההתאוששות ממנה בחירתו בחיים ועל ספרו החדש "ימים טובים"

צילום פרטי

אם אתם מחפשים מתנה משמעותית וערכית לבני המשפחה – ספרו של קצין היא התשובה. קצין (60) תושב רעננה, נפצע לפני 40 שנה במלחמת לבנון ואיבד את רגלו. בראיון עמו הוא מדבר על פציעתו, ההתאוששות ממנה בחירתו בחיים ועל ספרו החדש "ימים טובים".

בספרו הוא דן במשמעות חגי ישראל, ב'ימים הנוראיים' שעומדים פתח וגם על 'הימים הטובים' – שכולנו יכולים ליצור לעצמנו.   

"לרוב כשאנחנו מתיישבים לחגוג את החג – אנחנו אומרים לעצמנו: 'היה רע, עכשיו טוב ורצים לאוכל", כך אומר הרב אביחי קצין, שמצליח באמצעות ספרו לתת לכל מועד משמעות חדשה או כזו שכחנו.

לדברי הרב, אנחנו לא תמיד אנו מקדישים מחשבה למשמעותו של יום. לא שואלים את עצמנו במה שונים ימי המועד מהשבת? מה ייחודו של כל חג ומה הוא בא ללמד אותנו? בספרו מנסה קצין להעמיק בעניינו ובמהותו של כל אחד מימי החג והמועד בדרך שמתאימה לכולם – גם למי שלא מקיים אורח חיים דתי.

"המטרה שלי היא להנגיש את המסורת לכולם", אומר קצין, שמעיד כי רוב חיו עסק בהוראה ומשמש כרבם של בית הכנסת משכן ועלומים ברעננה.

צילום פרטי

קבלת אות הוקרה מנשיא המדינה

ארבעים שנה לאחר שנפצע בלבנון וניצל בנס, קיבל אות הוקרה בבית הנשיא בירושלים. הטקס נערך בדיוק במלאת ארבעים שנה לפציעתו של הרב קצין במלחמת שלום הגליל. פגז רב עוצמה נפל וקטע את רגלו ובדרך נס לא התפוצץ. הרב קצין פתח את דבריו בברכת שהחיינו. כמו כן, ציין שהמעמד מאוד משמעותי ומרגש מבחינתו היות ועברו בדיוק 40 שנה מאז ניצל.

קצין: "בספרי אני מנסה לענות על השאלות: מהי שנאת חינם שבעטיה נחרב המקדש? וכי שנאה שאינה חינם חיובית היא? כשאנו עוצרים ב’תחנות’ השונות של מעגל הזמן, אנו עוסקים בדרך כלל בצד המעשי שלהן, במצוות המעשיות ובשמחה הנלווית לחג".

כולנו עומדים בפתחם של 'ימי תשובה' ו'הימים הנוראים', מהם לדעתך ימים נוראים ומהם ימים טובים כפי שכינת את ספרך?

"ימים טובים נחשבים לימים שהכל מסתדר לנו. עלינו להוציא את הטוב גם בימים הפחות טובים. אני יכול לתת לדוגמא את המקרה הפרטי שלי. נפגעתי בתשעה באב, יכולתי לקחת את המועד הזה למקום רע. במקום זה אני עורך סעודת הודיה. כולם שואלים אותי אם השתגעתי ואני עונה להם – שיכולתי למות. אומנם אני בלי רגל, אבל עדיין בחיים עובד, מלמד, אוהב וטורף את החיים".

כמי שנפצע וסובל מנכות, מה דעתך על מאבקם של הנכים?

"קשה לי לשפוט כי אני נכה צה"ל ומקבל תנאים. אני חושב שהמדינה צריכה להתאמץ עבורם ולהגדיל את הקצבאות שלהם כדי שהם יוכלו להתקיים בכבוד".

היכן ניתן לרכוש את ספרך?

"אני מעלה אתר חדש בקרוב, שם אפיץ ואמכור את ספרי. אנשים יכולים לפנות אליי גם באופן פרטי".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן