חדשות רעננה

ממשיכה את הדרך של רגלי

אורה גבריאלה 28, בת הזוג לשעבר של מאלף הכלבים יצחק רגלי, שנפטר במאי, מספרת על ההיכרות עמו, על הכלבים שהצילו ביחד ועל התנדבותה בעמותת "חבר לי" – שמסייעת ומצילה מאות כלבים ממוות ומחיי רחוב

"רק ביחד זה עובד", כתב רגלי בפוסטים שהעלה לאחר שהקים את החווה שיקומית, להצלת כלבי רחוב בנווה ימין. רגלי, שהלך לעולמו בטרם עת, נלחם עד רגעיו האחרונים למען הכלבים. חברתו אורה, מספרת בצער על האיש שהצליח להאיר את חייה ונותן לה את הכוח גם אחרי מותו, להמשיך את מפעל חייהם – הצלת הכלבים.

אורה גבריאלה: "מאז ומתמיד סייעתי לבעליי חיים – בעיקר לכלבים. שהכרתי את יצחק הרגשתי שפגשתי מלאך. כיום אני מרגישה שהוא חלק ממני בעיקר בזמן שאני ממשיכה להציל כלבים".

לפני כשנתיים יצחק רגלי (30), הקים את החווה יחד עם בת זוגו לשעבר, אורה גבריאלה. ביחד הם קראו למתנדבים להגיע ולקחת חלק בפרויקט שיציל עשרות כלבים מחיי רחוב, קרבות או מוות. השניים הצליחו להקים את החווה חרף הקשיים שהערימו עליהם הרשות הווטרינרית ומשרד החקלאות.

לאחרונה, חברה גבריאלה לעמותת "חבר לי", עמותה לאימוץ כלבים, שהוקמה בינואר 2006 ופועלת בשיתוף פעולה ייחודי עם השירותים הווטרינריים של גוש דן ועם כלביית רעננה – וכפר סבא. מאז הקמתה מצאה העמותה בתים טובים ליותר מ-6000 כלבים שהיו אמורים לסיים את חייהם ברחוב.

פועה הורוביץ מנהלת עמותת חבר לי: "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם עיריית רעננה ויש לנו הרבה כלבים שמועמדים לאימוץ. אומנם טוב להם כאן אבל הם עדיין זקוקים לבית חם ולמשפחה. צוות המתנדבים שלנו דואג להתאים את הכלב למשפחה המתאימה ומספקים ליווי כדי לסייע בתהליך קליטת הכלב ".

גבריאלה: "אני ויצחק הכרנו במבצע חילוץ של כלבים ביער המלאכים. התאהבנו והפכנו לבני זוג. היינו בקשר עד לרגע האחרון. הוא הרעיף עליי מלא אהבה. הוא נתן לכלבים המון. התאהבתי בו בגלל הנחישות שלו. הוא דאג לכלבים למרות מצבו הבריאותי. הוא סירב להתאשפז ולטפל בעצמו מהדאגה לכלבים. הוא שינה לי את החיים, נתן לי המון חוזק ואמר לכל מי שהגיע לאמץ – שאני היורשת שלו. כיום אני מסייעת לכלבים באופן פרטי וגם לעמותה. אני אחראית על כל מה שקשור לפרסומים בפייסבוק ובמדיה כדי למצוא בתים מאמצים ולסייע בתרומות לעמותה".

הורוביץ: "בעמותת 'חבר לי', מודעים לכך שיש אנשים שרוצים לאמץ כלב אך מסיבות שונות הם אינם יכולים. בשל כך אנחנו ומציעים לציבור לאמץ כלב גם באופן וירטואלי".

מה זה אומר?

"באימוץ וירטואלי ניתן לבחור כלב שמופיע באתרנו ופשוט לממן חלקית או בצורה מלאה את שהייתם בכלבייה. העמותה משלמת 750 שקל לחודש עבור כל כלב. המאמץ יוכל להגיע ולבקר את הכלב לשחק עמו ולקבל מידע אודות המשפחה המאמצת בעת אימוצו. בנוסף, קיימת אופציה נוספת והיא לשמש כמשפחה אומנת לכלב עד למציאת משפחה קבועה". לדברי פועה, העמותה מתאימה את הכלב למשפחה ומסייעת בזמן האומנה בכל ההוצאות.

כרגע יש לנו מספר כלבים לאימוץ ביניהם – ירדנה, שהיא כלבה מאוד טובה שמסתדרת עם אנשים. מי שמעוניין לאמץ כלב, יכול להיכנס לאתר שלנו או להגיע אילנו פיזית למקום".  

מעוניינים לעזור ולהציל כלבים מחיי כלוב? צרו קשר עוד היום עם העמותה

https://www.imutz.org/

050-2204784

פועה: 050-7548187

שעות פעילות ימי אימוץ

א'-ה': בתיאום מראש בלבד

שישי-שבת: 08:00-11:00

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן