חדשות רעננה

‏ סייעות מכל הלב

עיריית רעננה יצאה בקמפיין גיוס סייעות לגנים, בתי ספר ולחינוך המשלים. אלה אלון נומה, מנהלת מחלקת כ"א ופרויקטים באגף החינוך: "אנו עובדים רבות לשימור המשלבות בעיריית רעננה וגיוס עובדים. אם את חושבת שאת מתאימה, יש לך ניסיון ואהבה לילדים – מקומך איתנו"

דו"ח של ויצו שהתפרסם לפני כחודש, מתאר עזיבה המונית של אחיות, עו"סיות, קלינאיות תקשורת, מורות, גננות, מרפאות בעיסוק ועוד. הסיבות: שחיקה, שכר נמוך ופערים מגדריים, במקצועות שרוב העוסקות בהם הן נשים.
מהדוח עולה כי 70% מהנשים שעזבו, ציינו כי הסיבה העיקרית לכך נבעה משכר נמוך או שיקולים כלכליים. 34% ציינו כי הסיבה היא עומס ושעות תובעניות ו-42% טענו לשחיקה או לחץ נפשי. 41% שעוסקות במקצועות אלה טוענות שנשים העובדות במקצועות "הצווארון הוורוד" נשחקות מהר יותר, ו-40% מסכימות במידה רבה שתנאי השכר של נשים פחות טובים משל גברים במקצועות אלה.

על רקע תמונת מצב זו, פועלת עיריית רעננה במלוא המאמצים על מנת לשמר ולסייע לסייעות העיר, כמי שאמונות על חינוך ילדי העיר ונושאות מקום חשוב בסדר היום העירוני.
בפגישה שקיימנו עם אלה אלון נומה, מנהלת מחלקת כ"א ופרויקטים באגף החינוך ברעננה, היא מרחיבה על המאמץ העירוני הכולל שנעשה בנושא: "הסייעות שעובדות אצלנו לא שקופות. הן מועסקות אצלנו, כעובדות עירייה והינן חלק אינטגרלי ממערך החינוך בעיר".
תארי את המאמצים שאתם עושים לגיוס כוח אדם איכותי לחינוך ולגנים בפרט?
"נכנסתי לתפקיד לפני פחות משנה, ואחת ממטרות העל שעמדה מולי הייתה גיוס עובדות ועובדים לתחום החינוך. אנחנו מפרסמים משרות באינטרנט, תולים מודעות ברחבי העיר, מחלקים פליירים לבתים ואף תולים פוסטרים ברחבי העיר.
בנוסף אנחנו פונים לתושבים בקבוצות WhatsApp שונות כדי להגיע לקהל היעד. כמובן שמשרות מיועדות גם לגברים וגם לנשים.

בעבר העבודה בתחום החינוך הייתה מבוקשת, כיום הסייעות מצביעות ברגליים ונוטשות את הגנים. כיצד אתם מתמודדים עם התופעה?
כדי למנוע את עזיבת הסייעות, אנחנו עובדים בשימור העסקתן, ומספקים להן את כל התנאים האפשריים – שקיפות, ימי העשרה, קורסים שונים והדרכות. כל עובדת שנכנסת לתפקיד מודרכת על ידינו ועל ידי הצוות שהיא מצטרפת אליו. כל עובדת זוכה לכל התנאים הסוציאליים שמגיעים לה והינה חלק מהצוות הבית ספרי וגני הילדים. מעבר לכך אנחנו מוציאים את צוות הסייעות וצוות עובדי החינוך שלנו לימי כיף, גיבוש, טיולים ומרעננים אותם על מנת למנוע שחיקה".

המקום שהכי כואב לסייעות הוא הכיס. העבודה השוחקת והשכר הלא מתגמל, איך אתם מתמודדים עם נתון זה?

"כל עובדות החינוך, משלבות, סייעות בגנים, מובילות יול"א, מדריכות בית תלמיד ועוד מועסקות תחת העירייה בהסכמים קיבוצים ומקבלים את מלוא תנאי העסקה.
התפיסה העירונית שמובילים ראש העיר ואגף החינוך, היא לעשות הכל כדי לסייע לסייעות לקבל שכר הוגן. אנחנו מנסים ללוות אותן במאבק ולסייע להן לעדכון תנאי שכרן.
אנו מקיימים עימן פגישות ותומכים במאבקן לשיפור תנאיהם, כשראש העיר בעצמו מגיע עצמו מגיע לכל אסיפה או כנס שאנחנו עורכים איתן.
כיצד אתם מתמודדים עם תופעת התעללויות בגנים שהיא כיום הנושא הכי חם ובעייתי?

"כמנהלת מחלקת כ"א הנחתי את הרפרנטיות לביצוע ראיון עומק של כל עובד ועובד שנכנס למסגרת שלנו ובכלל זאת לסייעות והמשלבות. כל עובדת עוברת ראיון מקיף. אנו מבררים אם יש לה ניסיון בתחום, אם יש לה חיבור לילדים השכלה בתחום ועוד. אם אנו מתרשמים מהעובדת והיא מתקבלת לעבודה, היא מקבלת הדרכות שדרושות בהתאם לתפקידה וליווי במקום העבודה".

מה לגבי המחסור בסייעות הרפואיות שחלקן נטשו את המקצוע בשל השכר הזעום לטענתן?

"גם הסייעות הרפואיות מועסקות בעיריית רעננה תחת ההסכם הקיבוצי. הסייעות שמגיעות לעבוד אצלנו זוכות לייחס חם והדרכה מלאה. אנחנו תומכים בהן ובמאבק למול תנאי שכרן, אנו פועלים לסביבת עבודה נעימה, מכילה, ומלווה. כל סייעת שמלווה ילד, זוכה להדרכה ולליווי מבית הספר, ההתמודדות שייכת לכולם והראייה רחבה ומכילה.
לסיום אומרת אלה: "חינוך הילדים נמצא בראש סדר העדיפויות העירוני, כחלק מחזון העירייה שמוביל ראש העיר. כדי שילדינו יזכו ליחס הכי חם ומקצועי אנחנו חייבים לדאוג לרווחת כל עובדי החינוך שלנו. עובדים שרואים אותם, שטוב להם במקום העבודה, עבודתם מקרינה על ילדינו".
להצטרפות לצהרוניות בבתי התלמיד ניתן להתקשר לטלפון 09-7610860 09-7610289
einava@raanana.muni.il
תומכת חינוך בבתי הספר (סייעת) בשעות הבוקר ניתן להתקשר לטלפון: 09-7610899 /097610522
morando@raanana.muni.il
סייעות לגני ילדים ומובילות גן ניתן להתקשר לטלפון 09-7610366
tovak@raanana.muni.il

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן