חדשות רעננה

עושה סדר במרון

שנתיים אחרי אסון מרון, מנהל  יואב סבן את רישוי העסקים בהר, יואב מומחה לרישוי עסקים, מספר על התהליכים שנעשים בהר שצפוי לקלוט חצי מיליון איש וגם מה הלקחים שהופקו מהאסון

יואב סבן

ל"ג בעומר בפתח וכל מי שמעורב באירועים ההמוניים של ההילולה במרון וזוכר את האסון הגדול בשנת 2021 שבו נספו 45 אנשים דרוך ומשנן את לקחי העבר הלא כל כך רחוק. אחד האנשים שאחראים על הסדר בהר שצפוי לקלוט חצי מיליון איש הוא יואב סבן, מנכ"ל המרכז הישראלי לרישוי עסקים שבין השאר אחראי על האוהל המרכזי בהר.
משרדו של סבן בפתח תקוה מומחה ברישוי עסקים ללא סיכון, לעסקים העוסקים בתחום המזון (כמו מסעדות ובתי קפה), לעסקים חדשים, לעסקים מתחדשים, לירידי מזון ולאירועים גדולים.
בנוסף, הוא עוסק במתן שירותי רישוי לאדריכלים (תכנון תברואי). השירות כולל ייעוץ לרישוי עסקים, פתרונות מול הרשויות המקומיות, תכנון אדריכלי, מבדקי בטיחות מזון, הדרכות ועוד.
העבודה של סבן מתבצעת לפני הארוע מול משרד הבריאות וביום הארוע עצמו כשסבן מאשר בשטח את תהליך בקרת המזון, על כל שלביו.
יואב סבן: "הלקחים מהאסון הנורא – שבגינו הוקמה גם ועדת חקירה ממלכתית – נלמדו היטב וכבר מיושמים בשטח, המארגנים בנו השנה שטח ייעודי להילולות והגדילו במאה דונם את השטח שמוקצה למדורות של החסידויות השונות שיתקיימו בחג הקרוב בשני מתחמים שונים", מסביר סבן.

מה חשוב שאנשים יידעו על ההליך שאתה ממונה עליו?

"חשוב לכל העוסקים במכירה באמצעות דוכני ירידים שיידעו שדוכנים חייבים ברישיון עסק של קייטרינג או מסעדה שיעמדו מאחוריהם. שלכל דוכן חייב להיות רכב הובלה עם קירור ורק אם מאגדים את כל החומר מבעוד מועד אפשר לפעול בשטח על פי חוק".

ניהול אירוע רב משתתפים במרון - המרכז הישראלי לרישוי עסקים

ההילולה במרון היא לא הארוע ההמוני היחיד שבו הוא מעורב. למעשה לסבן ידע רב ומוניטין גדול בתחום רישוי עסקים.
ביום העצמאות האחרון היה אחראי על רישוי עסקים של דוכנים בלא פחות מארבעה אירועים במקביל: בפתח תקוה, בצהלה, בנהריה ובצור הדסה.
לאירועים אלה הגיעו מעל 60 אלף איש ומכאן ניתן להבין את גודל האחריות שמונח על כתפיו של סבן.
"המטרה העיקרית שלנו היא לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הרעלת מזון", הוא מסביר.
לצורך זאת, הוא מגדיר את כמות השירותים, הכיורים ומתחמי אשפה. "אנחנו תקווה שעם ההיערכות הנכונה הכל יעבור בשלום ושנתרכז רק בשמחה ולא חלילה בכותרות אחרות", אומר סבן.

המרכז הישראלי לרישוי עסקים

רישוי עסקים נכון עשוי למנוע תקלות באיכות המזון

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן