חדשות רעננה

שיקום על גבי שתלים – הרגשת בטחון לאורך שנים

אין דבר מעצבן יותר מלגלות שהשיניים התותבות שהותקנו כדי לחפות על כל אותן שיניים חסרות הופכות למעמסה. בהיעדר תמיכה טובה לשיניים, הן נוטות לא פעם לזוז, להתנדנד ואף ליפול מהפה, בגלל פעולת האכילה. לתאום פגישת יעוץ ללא התחייבות

עמירם צוהר
ד"ר עמירם צהר- צהר לחיוך

החשש מכך שזה יקרה בחברת אנשים, באמצע בילוי משפחתי או אירוע, הופך את חוויית האכילה לקשה ומאכזבת וגורע מאיכות החיים. גם בבית, בין מטלות היום לעבודה ולשאר המשימות, ההתעסקות המיותרת עם השיניים התותבות גורעת מאותה תחושה משמחת שמביא איתו החיוך החדש. היום, כבר לא צריך להסתפק בשיניים תותבות שזזות בתוך הפה, בזכות שיקום על גבי שתלים. 

לפי ד"ר עמירם צהר, בעל רשת מרפאות צהר לטיפולי שיניים ומומחה לשיקום הפה, הפתרון היעיל ביותר לבעיה הזו הוא שיקום על גבי שתלים. העקרון מאחורי הטיפול ברור – שן מורכבת משורש וכותרת אך שהיא נעקרת, נעקרים גם השורשים. כתוצאה מכך, כל שן שנתקין במקומה, במערכת תותבת, לא תוכל לחקות את התמיכה אשר מספק השורש לשן במהלך החיים. 

כדי למנוע את חוסר היציבות והחששות מהחיים עם שיניים תותבות, צריך להתקין קודם כל שתלים שיחקו את השורש ויספקו את הבסיס להתקנת הכתרים.   

הרגשת בטחון בפעולת האכילה ובתחושה האסתטית

עיגון השתלים בפה, אחד הטיפולים המובילים במערך שיקום הפה במרפאה של ד"ר צהר, מאפשר לקבע את השיניים התותבות ולספק בטחון בפעולות הבסיסיות כל כך שהמטופלים מבצעים במהלך היום, מלעיסה של מזונות מוצקים ועד לדיבור ותנועה. 

בנוסף, הקיבוע שנוצר בזכות שיקום על גבי שתלים מספק למטופלים תחושה נעימה ומשפר את האסתטיקה והחיוך. השיניים התותבות לא זזות בתוך חלל הפה ולא יוצרות סיטואציות מביכות שמורידות את הבטחון. 

טיפול מתקדם – לתוצאה מיידית וטובה

על פי ד"ר צהר, הטיפול לשיקום על גבי שתלים מתחיל בהתקנת מבנים בצורת כדור על גבי השתלים, כך שבעת הכנסת התותבת נשמע מעין קול "קליק" המבטיח קיבוע של התותבות אל הלסת. הטיפול נעשה בהתאמה למצב העצם והלסת ולרוב ברצף של 3-4 שתלים, בהתאם למצב הפה ולמספר השיניים הדורשות שיקום. 

על ארבעה שתלים מונח גשר המוברג אליהם בזמן ההשתלה, כדי לייעל ולקצר את התהליך ואת ההחלמה ממנו. בצורה זו אפשר כבר באותו היום, כאשר מתקינים את השתלים, לקבל גם גשר ולהנות מראה חדש של השיניים ומהקלה על התפקוד במהלך היום. 

על פי ד"ר צהר, קיימות שיטות רבות לשיקום השיניים ורופאים שונים מציעים התמחויות בטכנולוגיות ובתהליכים שונים. מסיבה זו, חשוב מאד להגיע למרפאה בה מוסבר תהליך הטיפול, ניתנת כל האינפורמציה והרופא מלווה את המטופל בכל השלבים, גם לאחר השיקום עצמו, כדי לוודא שהמטופל ממשיך ומתחזק את תוצאות הטיפול בצורה הנכונה. 

הקשר הישיר, כך אומר ד"ר צהר, בין המרפאה ובין המטופל תורמים להצלחת הטיפול ומספקים שקט נפשי למשך שנים ארוכות. 

ד"ר עמי צהר מנהל המרפאה של צוהר לחיוך בחולון. בוגר בית הספר לרפואת שיניים – אוניברסיטת ת"א (1989). תואר שני במנהל למערכות בריאות בפקולטה למנהל עסקים – אוניברסיטת ת"א) (2003). מבצע שתלים דנטליים והשתלות עצם בסיסיות ובנוסף מבצע שיקום על שיניים טבעיות ועל גבי שתלים.

לאתר המרפאה  לעמוד הפייסבוק לתאום ביקור לתכנית טיפול

 

 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן