*שכונת "נאות צבי" ע"ש צבי קניג ז"ל

ועדת השמות העירונית ברעננה החליטה כי שכונה חדשה בעיר תקרא "נאות צבי", כל שמו וזכרו של צבי קניג זכרו לברכה סגן ראש עיריית רעננה בעבר.

שכונת "נאות צבי" תכלול מאות יחידות דיור ואלפי תושבים כמפורט בתכנית רע/2011 הכלולה בתכנית המתאר העירונית. השכונה ממוקמת במזרח העיר, בשטח שבין כביש 4 במזרח, ורחובות יערה בצפון, אחוזה בדרום והרב ניסים במערב (מצ"ב תמונה).

ההחלטה על שם השכונה, "נאות צבי", התקבלה ימים ספורים לפני יום השנה לפטירתו של צבי קניג. קניג, יליד טבריה, היה שליח ציבור לאורך 35 שנים ברעננה בהן כיהן ברציפות כחבר מועצה, סגן ראש עיר וראש אגף החינוך, החינוך המשלים והרווחה. קניג הטביע חותם בחיי העיר בהקמת תשעה בתי ספר, עשרות כיתות, גני ילדים, מעונות יום, צהרוניות, אולמות ספורט, בתי כנסת וספריות בתי ספר. כמו כן יזם את הקמת מסגרות החינוך המשלים, ייסד את רשת 'בתי התלמיד' ואת 'כיתות אתגר' למניעת נשירת תלמידים ממערכת החינוך. הוא יזם והקים את תזמורות בתי הספר, יסד את 'המרכז למוסיקה לגיל הרך', את תזמורת הנוער העירונית ואת 'המרכז העירוני למוסיקה'. פיתח את המחלקה לחינוך מבוגרים ואת מרכז ההשכלה למבוגרים.

ראש עיריית רעננה חיים ברוידא: "אני דוגל בכיבוד ההיסטוריה. בוודאי איזכור שמם של אנשים/אישים/תושבים מתוכינו, שתרמו למען שיגשוגה ופיתוחה של העיר שלנו. אחד מהם הוא צבי קניג ז"ל. לאורך 35 שנים ברציפות, כיהן קניג כחבר מועצת עיריית רעננה, סגן ראש עיר וראש אגף החינוך, החינוך המשלים והרווחה. בימים אלה, ועדת השמות העירונית שאני עומד בראשה, בחרה לכבד את זיכרונו של צבי קניג ולקרוא את השכונה (בצילום) שתיבנה במזרח העיר "נאות צבי". זו הדרך להוקיר תודה ולהכיר בערכם של פרנסי העיר."

אריה פרידמן יו"ר המועצה הדתית "עם קבלת ההחלטה על הנצחת זכרו בשם השכונה החדשה אני מרגיש שסגרנו מעגל של "הכרת הטוב" כלפי מי שנתן את כול כולו לטובת תושבי רעננה."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן