חדשות רעננה

שליחותו של הקאובוי היהודי

ארנון רוזנבלום, מחבר הספר "הקאובוי היהודי" (הוצאת אופיר ביכורים), מספר ל"רעננה ניוז" על ימיו בפוליטיקה המקומית ועל הדרך לפתור את המחלוקות בעם בדרכי שלום

בימים שבהם הארץ סוערת וגועשת נדמה לי שכולנו זקוקים למבוגר אחראי שיעזור לנו לפתור את המחלוקות בדרכי שלום ואני מצאתי השבוע איש כזה: ארנון רוזנבלום, מחבר הספר "הקאובוי היהודי – לנוע מכעס לשלווה", שיצא לאור בהוצאת אופיר ביכורים.

הספר מתאר את המסע המרתק שעבר רוזנבלום מאדם כועס שנלחם עם כל העולם, לאדם שעשה שלום עם עצמו ועם הסביבה. מאדם עשיר אבל לא ממש מאושר באמריקה, לאדם שלם ושמח בישראל. מאדם שהיה בטוח שאין מה ללמד אותו, לאדם שלומד כל יום משהו חדש ושמח להעביר את הידע על חשיבה חיובית לכל מי שמוכן לא רק לשמוע, אלא גם להקשיב.

"בהרצאה שלי אני חולק את התובנות שלמדתי על ההשפעות ההרסניות שיש לכעס על גופנו ועל הדרך שבה חשיבה חיובית משפיעה על האושר והבריאות שלנו", מספר רוזנבלום, שהיה אורח התכנית שלי "מדברים מקומי" (כל חמישי בארבע ברדיו סול).

ארנון, מהיכן הגיע הכינוי שלך "הקאובוי היהודי"?

"אהבתי את חיי הבוקרים עוד משחר נעוריי ולכל מקום שאני הולך אני מסתובב עם כובע של קאובוי. כשהגעתי לארצות הברית חיפשתי מקום שבו אני יכול לחיות כמו החיים שראיתי בסרטים על המערב הפרוע. רכשתי חווה משלי בגבעות מוריקות בתוך יער עבות ורכבתי על סוסים לעבר השקיעה. זו הייתה תקופה מופלאה".

והחלק היהודי?

"לצד האהבה שלי לחיי הבוקרים אני מדבר בספר על אורח חיים יהודי, שהלך והעמיק עם חזרתי ארצה כאשר נחשפתי לעומקו של עולם הדת. אורח החיים הדתי, ששולב בעבודה הרוחנית שעשיתי באגודה התיאוסופית, איזן אותי והציל אותי במלוא מובן המילה".

ומתוך המקום הזה איזו עצה יש לך לכל ההפגנות והכעס ברחובות?

"אני ממליץ לכל מי שיוצא להפגין לחשוב על האחים והאחיות שלו שנמצאים בצד השני. עצם המחשבה על הצד השני כבר מרככת את הכעס ואת המקום שבו אנחנו צודקים, אבל לא חכמים".

אפרופו פוליטיקה, ארנון מזכיר בספרו אפיזודה פוליטית מהנוף המקומי: "כשגרתי ברעננה הוזמנתי לכנסים של מפלגה שהייתה פעם מהגדולות בארץ. האווירה הייתה נעימה מאוד, אלא שבכל פעם שהתחלתי לדבר אמרו לי: 'רגע, איך אתה מדבר? אתה ימני ואנחנו מהשמאל'. אמרתי להם: 'חבר'ה, אני מדבר על ארץ ישראל. לכם יש ארץ אחרת?' אז הם ענו: 'תבוא למפגשים, אבל אל תפתח את הפה'.

באותו רגע הבנתי שזו מפלגה שעושה הצגה ושאין מאחוריה דבר אמיתי, ולכן החלטתי לנתק את הקשר איתם"

צפו בסרטון על השקת הספר "הקאובוי היהודי":

https://www.youtube.com/watch?v=OMptZJmds5c

להזמנת הספר וההרצאה ניתן ליצור קשר עם ארנון בטלפון: 050-9259235

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן