חדשות רעננה

"תודה שהקמתם לנו מדינה"

עשרות מתנדבים של תנועת סח"י חילקו פרחים ומכתבי הוקרה למאות דיירים בבית האבות "עמל בשרון" במסגרת פרויקט "עצמאות עם משמעות", הוקרה למייסדי מדינת ישראל ליום העצמאות ה- 75 למדינה. מנהלת השירות הסוציאלי בבית האבות, פלי שוורץ: "הדיירים היו ממש מאושרים ונרגשים" מירי ניב, רכזת המתנדבים בסח"י: "לראות את ההתרגשות בעיניים שלהם, את השמחה וההודיה על כך שזוכרים אותם ואת פועלם – זה שווה את הכל"

מאות זרי פרחים ותעודות הוקרה חולקו היום, יום חמישי, לדיירי בית האבות "עמל בשרון" של קבוצת "עמל ומעבר" תחת הכותרת, "תודה שהקמתם לנו מדינה". הפרחים ותעודות ההוקרה חולקו על ידי עשרות בני נוער של תנועת סח"י, סיירת חסד ייחודית, בראשות רכזת המתנדבים הארצית של התנועה, מירי ניב. פרויקט "עצמאות עם משמעות" מתקיים זו השנה התשיעית ברציפות בכל רחבי הארץ והשנה הוא נערך לציון יום העצמאות ה- 75 של מדינת ישראל.

תנועת הנוער סח"י מגייסת בני נוער שבכל ימות השנה מחלקים חבילות מזון לקשישים ונזקקים בכל רחבי הארץ. מיזם "עצמאות עם משמעות", נועד כדי להודות למייסדים האלמוניים ולחבק את הגיבורים דרך מוסיקה וערבות הדדית. הנערות והנערים גרמו להתרגשות רבה כשחילקו לקשישים פרח והקדשה במכתב עליו נרשם, "תודה שהקמתם לנו את מדינת ישראל!"

מנכ"ל משותף של סח"י. אברהם חיון: "השנה, הצעירים יוצאים למפגשים עם הדיירים בתחושת שליחות גדולה אף יותר, על רקע המשבר בחברה בארץ מתוך רצון לקדם חיבור בין מחנות שונים, ולהזכיר שכולנו עם אחד, עם היסטוריה ויעדים משותפים".

מירי ניב, מי שארגנה את המתנדבים: "חוויה מרגשת ומחממת לב. זו זכות גדולה לקחת חלק במיזם הזה ולשמח את דור המייסדים של מדינת ישראל – דור הולך ונעלם. לראות את ההתרגשות בעיניים שלהם, את השמחה וההודייה על כך שזוכרים אותם ואת פועלם – זה שווה את הכל".

פלי שוורץ, מנהלת השירות הסוציאלי בעמל בשרון: "באירוע זה הדיירים היו ממש מאושרים ונרגשים. האירוע הזה הכניס להם שמחת חיים גדולה, בין אם זה בריקודים, בשירה ובין אם זה בשניהם גם יחדיו. באירוע הזה, כשכל אחד אוחז בדגלון ישראל הוא אירוע סימבולי שמקשר את יום השואה יום הזיכרון ויום העצמאות".

מתנדבי תנועת סח״י בפרויקט, ״עצמאות עם משמעות" יגיעו במהלך הימים הקרובים לבתי האבות נוספים של "עמל ומעבר" ובתי אבות נוספים ברחבי הארץ בכדי לשמח את הדיירים, להעניק להם מכתב הוקרה למייסדי המדינה עם הקדשה ופרחים. 

כתבות קשורות

השארת תגובה

פופולרי
עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן