חדשות רעננה

תרבות? לא צריך לצאת מרעננה

 אחרי שתי עונות קשות של קורונה, סגרים ובידודים, סוף סוף נפתחת ב"משכן למוסיקה ואמנויות" ברעננה עונת המנויים 2021/2022 – והיא מפצה את הקהל שלה על כל מה שהפסיד. עם סדרות חדשות ומעניינות בהשתתפות גדולי האומנים והמשפיענים במקביל להמשך של סדרות פופולאריות מובטחים לו הנאה, עניין ותרבות מהשורה הראשונה, וכל זה כמעט בלי להזיז את האוטו כרטיסים ב 8864* או באתר המשכן mishkanraanana.com

רוני קובן מהטלויזיה למפגש אישי

הזינוק הנוכחי במחירי הדלק הוא רק עוד סיבה למה לתושבי רעננה והשרון אין צורך להרחיק עד תל אביב כדי להנות מפעילות תרבותית מהשורה הראשונה. בעונה זה יבואו לרעננה אסף גרניט ועמית סגל לשוחח עם רוני קובן, מרגלית צנעני ולאה שבת יתארחו אצל יואב קוטנר ורבקה מיכאלי, יורם טהר לב ודפנה דקל יחגגו יום הולדת עם האחים אסנר. 

"אנחנו מנסים לחשוב מחוץ לקופסא ולהביא דברים שאין ברעננה כדי שאנשים לא יצטרכו לצאת מהעיר כדי לקבל תרבות איכותית ולא רק פופולארית", אומרת סיגלית סלובסקי, מנהלת המשכן. "אנחנו אוהבים להיות ראשונים וחלוציים בזכות זה גם כולם מגיעים לרעננה. יש לנו מנויים שמגיעים גם מדרום לתל אביב וצפונית לנתניה".

כך למשל היישר מהטלויזיה יגיע העיתונאי והבמאי רוני קובן לראיין בלייב אורחים מעניינים מהשורה הראשונה הוא יגיח אלינו מהמסך הקטן לחמישה מפגשים: בנוסף לסגל וגרניט הוא יארח את עינת נתן ונעם חורב ומפגש חמישי יהיה אישי איתו. 

רוני קובן מצליח  ברגישות ובחוכמה להגיע בראיונות לעומקים אישיים ורגשיים בצורה נפלאה וזה עובר לקהל אחרת מאשר בבית מול הטלוויזיה כי אין כמו לראות את האנשים פנים מול פנים  ולהרגיש את האנרגיות באולם.באולם שלנו יש 340 מקומות אבל הוא בנוי כחצי מעגל ומשרה אווירה מאוד אינטימית. זה כאילו יושבים בסלון הפרטי ורואים את הריאיון אחד על אחד".

 

עניין, תרבות, חדשנות וגיוון

העונה, שנפתחה ב 28/10, מורכבת מ 11 מנויים שונים מתוכם 8 מבוגרים ו 3 לילדים. על קצה המזלג סיגלית מגלה מה יהיה בכל סידרה.

פסקול ישראלי עם יואב קוטנר – 

"מדובר בעונה שישית של הסדרה הפופולארית, עם אמנים מהשורה הראשונה. יואב מראיין אותם על הדרך המוזיקלית שלהם, ופתאום רואים ומבינים אותם אחרת, לומדים מה עומד מאחוריהם ומאחורי השירים שלהם. ליואב ידע אדיר. אין אמן שהוא לא נגע בו במהלך הקריירה המוזיקלית שלו והוא עושה זאת בצורה רגישה ומעניינת".

מקומות קסומים בעולם – 

"מדובר בהרצאות על המדינות בשילוב המוזיקה האופיינית להן, וזה כמו לטוס לחו"ל בלי לקום  מהכסא. מעין פיצוי על כל הטיסות שלא יכולנו לטוס בקורונה, וגם על מקומות שלא חשבנו להגיע אליהם ובזכות ההרצאה נפתחות העיניים. הההרצאה אורכת כ 50 דקות ולאחריה מופע המוזיקלי  של כשעה ורבע , כך שהקהל נמצא בעולם אחר לשעתיים וחצי. זה ממש ערב של אסקפיזם. יש מדינות שביקרנו בהם פעם שנייה ושלישית כי פעם אחת לא הספיקה ויש מקומות רבים להכיר ולטייל בהם".

תיאטרון היידישפיל  והתזמורת האנדלוסית אשדוד – 

"לשניהם מגיעים אנשים שרוצים להתרפק על נוסטלגיה מבית אבא ומבית הכנסת. האנדלוסית זאת הצלחה מסחררת. גם מבחינת הקהל, האולם תמיד מלא, אנו רואים זאת בכבוד רב שרעננה והמשכן למוסיקה ואמנויות נבחר לקיים בו את סדרת המנויים של התזמורת. תיאטרון היידישפיל מציג הצגות מוזיקליות ותתפלאו לשמוע שמגיעים גם צעירים שלומדים יידיש וגם חובבי הזאנר. ההצגות מלוות בתרגום לעברית ורוסית". 

סולני האופרה הישראלית – 

"זה ממש הדובדבן שבקצפת. לא מדובר בכל האופרה במלואה אלא רק בסולנים ששרים את האריות המוכרות כאשר דודי זבה המנהל המוזיקלי והפסנתרן מנחה ומספר לקהל את הסיפור שמאחורי האופרה. זה ערב קליל, מהנה ומלמד ומתאים לאוהבי האופרה הוותיקים שלא רוצים לנסוע לתל אביב ולצעירים שמתעניינים". 

ערבי זמר עם האחים אסנר – 

"הפעם האחים אסנר חוגגים יום הולדת לאמנים ידועים שמגיעים להתארח, לשיר איתם ועם הקהל שירה בציבור ולחגוג את האירוע. מדובר באחים עוזי וחיים- אינטליגנטים, מוכשרים ומצחיקים שיש ביניהם אנרגיה מדהימה ומייצרים קשר אישי עם האמנים, האורחים והקהל".

האנסמבל הקולי – 

"זאת מקהלה איכותית ששרה א-קפלה וממלאת אולמות. משלבים אמנים מוכרים כמו יוני רכטר, תזמורות, מנצחים מהארץ ומחו"ל. מנהלה המוסיקלי והמנצח יובל בן עוזר. השנה גם מציעים תוכנית לכל המשפחה-מופע  משירי  וולט דיסני מסרטים ידועים". 

אנסמבל קולי

ואם כבר מדברים על וולט דיסני זה המקום לציין שגם מקומם של הילדים  לא נפקד. אחרי הכל מדובר בדור העתיד של צרכני התרבות וגם להם מגיעה פעילות איכותית שתפצה קצת על התכנים שהם נחשפים אליהם ביום יום.

"יש סדרת תאטרון סיפור לגילאי טרום תיאטרון, שנתיים עד ארבע. השחקנים משתפים את הילדים, אין החשכה מלאה של האולם כדי שלא יפחדו ומדובר בסיפורים  מוכרים ואהובים. יש גם הצגות לגדולים יותר, גילאי גן עד כיתה גימל של תיאטרון אורנה פורת, תיאטרון הקיבוץ ומדיטק חולון עם ההצגות  טובות ואיכותיות עם ערך מוסף. יש מנוי לאמצע שבוע ולשבתות, שאז גם הסבים והסבתות יכולים להביא את הילדים". מדובר במגוון פעילויות רחב מאוד, עליו עמלו מאוד כל צוות המשכן למוסיקה ואמנויות. 

"יש הכל למנויי ה"משכן", היא אומרת. "אנחנו נותנים ביטוי למגוון הגילאים, סגנונות וטעמים. אנחנו מנסים לקלוע לכולם ולהקשיב לרחשי הלב, לצוות המשכן חשוב מאוד הקשר האישי עם הלקוחות והמנויים, אנו מדברים עם הלקוחות והם באים ומרגישים בבית. הם מתקשרים ומתייעצים ואנחנו רגישים לטרנדים שקורים בארץ ומבינים מה כדאי ומה לא ובעיקר איך לחדש ולהפתיע".

ענבר הוכברג סגנית ראש העיר ממונה על תרבות נוער ופנאי והגיל הרך:

"אנחנו פותחים בהתרגשות גדולה את עונת המנויים 2021/2022 במשכן למוסיקה ואומניות עם מיטב המופעים, במגוון הסגנונות ולכל הגילאים ובמיוחד לגילאים הצעירים 2-4 וגן עד ג׳. אני מזמינה אתכם להגיע למשכן ולהנות מתרבות מגוונת ומהנה. אנחנו ממשיכים לחדש עבורכם כל הזמן, ושנת המאה לרעננה עוד לפנינו. אני רוצה להודות לסיגלית סלובסקי מנהלת המשכן למוסיקה ואומנויות ולכל הצוות על הכנת העונה ועל האכפתיות והשירותיות לכל באי המשכן.

ששי קשת והאחים אסנר

חלק מהקהילה

המשכן גם משכיר את האולם לקורסים שונים, כנסים, חוגים, אירועים, מופעים ותערוכות. יש בו כ  13 חדרים להשכרה, לובי ופטיו המתאימים לאירועי חברה כנסים ועמותות. בנוסף, המשכן הוא חלק מהקהילה בעיר.

"יש לנו פרוייקטים קהילתיים חינוכיים ותרבותיים. בעבר, הוצאנו משלחת בני נוער לפולין בתחומי אמנות ותרבות אבל הכל הושבת בקורונה למעט תערוכת מסיכות קורונה בעיצוב פרטני שיזמנו. דרך המסיכות הביעו האומנים ותושבי העיר תחושות או דעות על מה שקורה סביבם, על הסגר והתקופה. אני מקווה שנחזור לפרוייקטים הקהילתיים ושהקהל לא יפחד לבוא. אנחנו מקפידים על תו ירוק ועכשיו עם החיסון השלישי יש התאוששות בביקוש. חשוב שאנשים יחזרו לצרוך תרבות. בבית יש הרבה פיתויים – טלוויזיה ונטפליקס אבל אין כמו לצאת ולהתלבש ולראות אנשים". 

כדי ליהנות מפעילויות המשכן ניתן לקנות סדרה שלמה או כרטיסים בודדים למופעים ספציפיים המנויים נהנים ממחיר מוזל ומאפשרות לשלב בין הסדרות. במהלך השנה יש גם מופעים חד פעמיים – סטנד אפ ומופעי בידור שונים וניתן להירשם דרך הטלפון

09-7464036, 8864* או באתר המשכן  www.mishkanraanana.com

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן