חדשות רעננה

25 שנה לשבטי יובל בבני עקיבא: ערב מרגש למען הנגשת סניף רעננה

עוד לפני שזה הפך לקונצנזוס- תנועת בני עקיבא הייתה חלוצה בתחום השילוב של חניכים בעלי צרכים מיוחדים בפעילות התנועה.

לפני 25 שנה יצאה לדרך בסניף רעננה תכנית "שבטי יובל" שמשלבת בעלי צרכים מיוחדים בתנועה. השבוע תנועת בני עקיבא וקהילת רעננה התכנסו לציין זאת בערב מיוחד בהיכל התרבות ברעננה שהוקדש לגיוס מאות אלפי שקלים על מנת להציב מעלית חדשה ולהנגיש את סניף רעננה. חברי הקהילה המקומית עם אנשי עסקים מהשורה הראשונה צפו ב"תאטרון יובל", בהוקרה לאנשים שסללו את הדרך ובהופעה מיוחדת של ישי ריבו.

לפני 25 שנה יצאה לדרך בסניף בני עקיבא ברעננה תכנית שבטי "יובל" לשילוב בעלי צרכים מיוחדים וחניכים עם מוגבלות בתנועה. התכנית שנחשבה אז לחלוצה ביחס לשילוב צמחה וגדלה ב-25 השנים האחרונות וכיום משולבים בבני עקיבא מאות חניכים עם צרכים מיוחדים ב90 שבטי יובל ברחבי הארץ ועוד אלפי חניכים שמשולבים בשאר השבטים.

כעת, בקהילת רעננה החליטו להתגייס למשימה הבאה- הנגשה מלאה של סניף בני עקיבא בעיר עבור חניכי שבטי "יובל". קהילת רעננה יחד עם תנועת בני עקיבא קיימו ביום ראשון השבוע אירוע התרמה מיוחד בהיכל התרבות בעיר במטרה לגייס מימון עבור ביצוע ההנגשה. ההנגשה הדרושה כוללת הצבת מעלית בסניף (המבנה בן 3 קומות) והנגשתו על מנת שחניכי שבטי יובל יוכלו לחוות את הפעילות והערכים בסניף ביחד עם חבריהם וללא קושי פיזי בהתניידות בסניף .

האירוע היה בהובלת חוג ידידי שבטי יובל ומחלקת משאבים ושותפויות בתנועה. במהלך הערב התקיים המופע "חלומות שקופים" של תיאטרון יובל בו לוקחים חלק בוגרי שבטי יובל מרחבי הארץ. בנוסף, במהלך האירוע הוענקו תעודות הוקרה לשותפות בהקמת שבטי "יובל" בתחילת הדרך לפני 25 שנים: רותי זק, אורית תמרי, מיכל לנדאו וטובה מאיר. המופע נחתם בהופעה חגיגית של ישי ריבו.

בין המשתתפים שנכחו באירוע ראש עיריית רעננה חיים ברוידא ויו"ר חוג הידידים של התנועה מנכ"ל אפי נכסים אבי ברזילי ויוזם האירוע עו"ד אבישי ישראלי. האירוע התקיים בסיוע המועצה הדתית רעננה ובחסות חברות מובילות במשק, בין היתר- פוקי שופ , Bגוד, חברת סינקופה הגברה ותאורה, פוקי שופ, מי זהב ביטוח, home doctors, , קייטרינג מולאן דורה, אורעד מהנדסים, משרד רוח שטיינמץ עמינח ושות', חוה זינגבוים קוסמטיקה

ראש מחלקת פיתוח משאבים בבני עקיבא איתי בורשן: "השילוב של בעלי צרכים מיוחדים נולד בבני עקיבא עוד לפני שהפך להיות היום סוג של קונצנזוס. השילוב בתנועה מאפשר לאלפי ילדים להפוך לחלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. מלבד השילוב – אנחנו מחויבים לפעול ככל האפשר על מנת שהמרחב הציבורי יהיה נגיש עבור אנשים עם מוגבלות. ההתגייסות של הקהילה ברעננה עבור החניכים היא מדהימה ואנחנו נירתם ונוביל כל יוזמה שתסייע לכך בכל סניף ברחבי הארץ."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן