חדשות רעננה

פרויקט כינרת בורוכוב, הסתיים אכלוס המשפחות הותיקות

הסתיים שלב אכלוס המשפחות הוותיקות בפרויקט ההתחדשות העירונית "ME בורוכוב" ברעננה של אשלי לירן הדיירים עברו לדירה חדשה ששוויה גבוה בכ-2.3 מיליון ש"ח מדירתם המקורית

פרויקט ME בורוכוב צילום: "איגל צילומים"

השבוע הסתיים שלב אכלוס המשפחות הוותיקות בפרויקט ההתחדשות העירונית "ME בורוכוב" ברחובות בורוכוב וכנרת בשכונת "קריית אליהו" ברעננה, הנחשב לאחד הפרויקטים הגדולים באיזור השרון. בפרויקט אותו יזמו חברות אשלי-לירן שבבעלותם של אשר אלון ורוני בריק המתמחות בפרויקטים של התחדשות עירונית במסגרת הפרויקט, עשרות המשפחות הוותיקות השלימו את המעבר מדירות ישנות בלי חניה ומעלית בשטח של כ-48-50 מ"ר ששוויין היה כ-1,200,000 ש"ח, לדירות חדשות עם ממ"ד בשטח של כ-100 מ"ר (כלומר, תוספת שטח של כ-52 מ"ר). בנוסף, קיבלו הדיירים הוותיקים גם מרפסת בת כ-12 מ"ר, חניה כפולה ומחסן פרטי. שוויין המעודכן של הדירות החדשות הוא כ-3,500,000 ש"ח. כך, נהרסו השבוע 30 הדירות הישנות שברחוב כנרת ובמקומן נבנים 3 בנייני בוטיק מודרניים עם 90 יח"ד חדשות.

מדובר באחד מהפרויקטים הנדירים במגמת ההתחדשות העירונית בארץ שנבנה במסלול המכונה "פינוי-בינוי-פינוי". השיטה מאפשרת לדיירים הוותיקים להיכנס לדירות החדשות שלהם מבלי לפנות את דירתם בתקופת הבנייה. כתוצאה מכך, עד לאחרונה – בעלי הדירות ישבו בדירתם הישנה וצפו בבניית דירתם החדשה, ואילו בימים האחרונים, לאחר שקיבלו את הדירות החדשות, הם יושבים  במרפסת דירתם החדשה וצופים בבניינים החדשים שנבנים על הקרקעות עליהן היו דירותיהם הישנות. בסיום הפרויקט, במתחם בו שכנו 3 בנייני רכבת ישנים ומתפוררים, יהיו 6 בנייני מגורים חדשים המכילים 173 יחידות דיור בסטנדרט בנייה גבוה.

שאולי אלון: "על רקע מצוקת הנדל"ן החריפה בישראל, פרויקטים של התחדשות עירונית הם אחד הפתרונות המרכזיים לחידוש דירות ישנות "

שאולי אלון, סמנכ"ל אשלי לירן, מספר כי "מדובר בפרויקט מורכב וייחודי שמחדש את מרקם החיים ברעננה, ומספק לתושבים הוותיקים, פרט להשבחה משמעותית בערך הנכס, גם איכות חיים ומגורים בטוחים יותר. אני מקווה שהצלחת הפרויקט תוביל לייזום של פרויקטים דומים במקומות נוספים בארץ. על רקע מצוקת הנדל"ן החריפה בישראל, פרויקטים של התחדשות עירונית הם אחד הפתרונות המרכזיים לחידוש דירות ישנות מחד ולהגדלת היצע הדירות למגורים מאידך, ואנו שמחים להיות חלק מהפתרון".


כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן