חדשות רעננה

נותנת דרור לאומנות

מיכל דרור, מרעננה, מציגה בימים אלה תערוכת יחיד במבואה של בניין עיריית רעננה. ציורה משקפים את פני האנושות ואתגריה 

"ראשים מדברים" היא תערוכת היחיד הראשונה של האמנית מיכל דרור תושבת רעננה עובדת באגף הדוברות, אשר מוצגת במבואה של בניין עיריית רעננה. דרור בחרה להציג תערוכת רישום של דיוקנאות שונים מתוך צילומים שנלקחו מתוך המדיה האינטרנטית אשר דיברו אל ליבה. "בחרתי להציג את פני האנושות ברגעים הפחות יפים שלה. אני מציירת אנשים וילדים ברגעיהם הקשים", מספרת דרור שמציגה 14 ציורים שמשקפים רעב, זקנה וצער. את התערוכה היא מקדישה לזכרה של סבתה – הלן שינדל, שהטמיעה בה את אהבתה לאומנות. 

דרור: "יום פטירתה של סבתי יצא ביום שהתערוכה עלתה. בחרתי להקדיש את התערוכה לזכרה. סבתי נהגה לחשוף אותי ליצירות אומנות ומוזיאונים. אני מאמינה שאם היא הייתה רואה את ציוריי – היא הייתה מתגאה בי גם על ציוריי וגם על כך שכולם רואים אותם עכשיו". 

 

על התערוכה

הכותרת "ראשים מדברים" לקוחה מתחום המוזיקה, מקורה בשמה של להקת רוק אשר פעלה בשנות ה70- עד שנות ה.90- השימוש בכותרת זו לתערוכה אינו מקרי, שכן לאמנית היה חשוב להעביר שדר ותחושות באמצעות הרישומים שלה שמתארים ראשים ופלג גוף עליון כשהדגש מושם על הפנים, מתוך כוונה ליצור דיאלוג בין הציור לבין המתבונן.  הבחירה של מיכל דרור בתצלומים אנונימיים של גברים, נשים וילדים שמשדרים עצב, אף היא  אינה מקרית, ונעשתה באופן אינטואיטיבי ככל הנראה מתוך תחושת ההזדהות שלה עם הסבל  והכאב שניבט מתצלומים אלה. 

מה גרם לך להקים את התערוכה?

"בעבר, הצגתי בתערוכות שונות. זו הפעם הראשונה שאני מציגה את ציוריי בתערוכת יחיד. מי שעודד אותי להקים את התערוכה – היה חיים ברוידא, ראש העיר – שהתרשם מציוריי".   

כיצד את מוצאת את הפנאי לצייר מול העבודה באגף הדוברות שהוא דיי תובעני?

"חייבים למצוא איזון בין העבודה לחיים עצמם. אהבתי לצייר מאז הילדות, האומנות נמצאת בעורקיי, הציור עבורי הוא גם מרגיע אותי דרכו אני מצליחה לבטא את התחושות והרגשות של הדמות. לדעתי דרך האומנות ניתן להביע הרבה יותר מאשר במילים".

תערוכה מתקיימת בגלריה שנמצאת במבואת בניין עיריית רעננה עד תאריך ה-20.9 בין השעות 8:00-16:00 אוצרת התערוכה: ד"ר תמי קידר.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן