חדשות רעננה

הגיע זמן גאולה

השבוע ייצא לדרך אחד הפרויקטים הגדולים ברעננה – פינוי בינוי מתחם גאולה על ידי חברת קידר. עורך הדין של בעלי הדירות שמלווה את הפרויקט מראשיתו, עו"ד עודד ישראלי: "אחרי 16 שנה של תכנונים, הליכים מורכבים ועיכובים הגענו אל היעד ואין מאושרים מאתנו"

 

11 ביולי 2023 יירשם בתולדות רעננה כשלב נוסף בהתגשמות החזון לחדש את פני העיר כשפרויקט פינוי בינוי מתחם גאולה ייצא לדרך 16 שנה אחרי שעלה על הנייר. 138 משפחות שיעזבו את המקום יזכו בעוד שלוש שנים לדירות חדשות ברמת חיים שלא הכירו.

"מדובר באחד הפרויקטים הגדולים ברעננה ובכלל באזור השרון", אומר עו"ד עודד ישראלי, הרוח החיה מאחורי הפרויקט, שגיבש את בעלי הדירות בשנת 2007 לביצוע העסקה וערך את מכרז היזמים בו זכתה חברת קידר שתבצע את הפרויקט. "כדי להגיע לרגע המאושר הזה עברנו הרבה גלגולים, הרבה הליכי תכנון והרבה ערכאות – הוועדה המקומית, הוועדה המחוזית, ועדת הערר, בית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון. שנים של הליכי תכנון ודיונים בערכאות השונות, אבל ברוך השם, מרגע שחברת קידר זכתה במכרז ולקחה את הפרויקט לידיים, הוא רץ באופן יחסית חלק, בלי תקלות. זהו, הגענו ליעד ואין יותר מאושרים מאתנו. זו התרוממות רוח שקשה להסביר אותה למי שלא ראה את כל הקשיים שחווינו בדרך".

 

"אני רוצה להודות בשם בעלי הדירות לחברת קידר, שזכתה במכרז מבין 13 חברות בנייה מובילות שהשתתפו בו. הבחירה הקידר התגלתה כבחירה נכונה ביותר, אנו עדים לחברה של מקצוענים, עם הון אנושי יוצא דופן, מחויבות לעשות פרויקט באיכות הגבוהה ביותר, תוך התחשבות בצרכי בעלי הדירות. בחירה מבורכת של בעלי הדירות, שהוכיחה את עצמה".

אירוע קבלת היתר הבניה לפרויקט גאולה

אלו קשיים עבר הפרויקט הזה?

"בפרויקט הזה הבירוקרטיה עבדה שעות נוספות והתגלגלנו בין הגורמים השונים תקופה ארוכה, עד שקידר נכנסה לתמונה ולקחה את המושכות לידיה. בכל פרויקט יש את המורכבות שלו. במקרה של גאולה, היו מספר 'נשמות טובות' ששמו מקלות בגלגלים. היו שכנים מהקוטג'ים הסמוכים שרצו להותיר את השיכונים כמות שהם. היו כאן טענות שהפרויקט לא כלכלי, טענות של כאלה שקוראים לעצמם 'פעילי איכות סביבה' שהגישו התנגדות להעתקה וכריתה של עצים. אלה אנשים שאני לא מכיר ואין לי מושג מה המניעים שלהם, אבל גם על זה התגברנו".

אי אפשר שלא להבחין שציינת את ההתנגדות של הפעילים האלה בנימה של הסתייגות. נושא העצים לא מהותי בעיניך?

"איכות הסביבה הוא נושא חשוב אבל שמירה על החיים של הדיירים במקום, שחיים בבתים מתפוררים בני 60 שנה, בלי ממ"ד ובלי תקני רעידות אדמה, לא פחות חשוב מעצים. הכל מהותי, אבל לפעמים אני מרגיש שיש אנשים שחיי העצים חשובים להם יותר מחיי התושבים וזה נראה לי משונה. למרות שכל בעלי הדירות ואני בטוח שגם חברת קידר, מעוניינים בפרויקט יפה וירוק, בכל זאת בחרו אותם פעילים להפריע ולהגיש התנגדות. אבל בסופו של יום, כל הטענות של המתנגדים וחורשי הרעה למיניהם, למרות שמאד הפריעו וחיבלו, לא מנעו את הגעתנו ליום השמח הזה של הריסת הבניינים ותחילת בנייה".

 

עו"ד עודד ישראלי וטל קידר מנכ"ל קידר מבנים "מרגע שחברת קידר זכתה במכרז ולקחה את הפרויקט לידיים, הוא רץ, בלי תקלות, הגענו ליעד ואין יותר מאושרים מאתנו."

בארבעת החודשים האחרונים נדרשה חברת קידר לפתור את סוגיית פינוי המשפחות מהמתחם. זוהי סוגיה מורכבת שמשמעותה בזמן קצר מאד מאות אנשים מתפנים מהמתחם ונדרשים לדיור חלופי.

עו"ד ישראלי: "דיירים שירשו את הדירה או קנו אותה להשקעה הודיעו לשוכרים שלהם שעליהם להתפנות, ומטבע הדברים אותם שוכרים מחפשים דיור חלופי באזור ויוצרים ביקושים ותופסים דירות שמתפנות לשכירות. דיירים שגרו במקום, כולל 19 משפחות של דיירי עמידר, נדרשו למצוא דיור חלופי לתקופת הבנייה, וזה מחייב טיפול והיערכות".

עו"ד ישראלי מציין לטובה את חברת קידר שהתגייסה למען העניין. "קידר שכרה חברה ייעודית בשם פסיפס שמתמחה בטיפול בדיירים. צריך להבין שמדובר בפרוצדורה מאוד מסובכת. דייר שעוזב את דירתו אחרי 40 או 50 שנה שהוא גר במקום, צריך לנתק חשמל, לנתק מים, לשלם את כל החובות. אלו דברים שמצריכים לעתים סיוע. זה באמת מבצע מורכב ולכן הוא ארך ארבעה חודשים, עם עזרה צמודה של קידר, שהתגלו כחברה יוצאת מהכלל, הן במחויבות לפרויקט והן באנושיות שהפגינו כלפי דיירים שהיו צריכים סיוע. בסופו של דבר, כל הדיירים, מהראשון ועד האחרון, שוכנו בדיור חלופי לשכירות לתקופת הבנייה".

הצפי כאמור הוא שהבנייה תימשך כשלוש שנים. במהלך ייבנה חניון תת קרקעי אחד לכל המתחם, שיכלול 355 דירות חדשות. "רק חפירת החניון תארך להערכתי כשנה", אומר עו"ד ישראלי. "אולי קידר תפתיע אותנו וזה ייקח פחות זמן".

בשורה התחתונה מה הדיירים מרוויחים מהפרויקט? יש שמועה שכל אחד מהם ירוויח לפחות מיליון שקל. מוגזם או מדויק?

"ממש לא מוגזם. שווי של דירת שלושה חדרים חדשה שמקבלים לאחר תקופת הבנייה הוא שלושה מיליון שקל, אם לא יותר. ברור לכולם שברגע שהפרויקט הזה יושלם כל קריית שרת תשנה את פניה. ערך הדירות בה יעלה פלאים. אם היום השכונה הזו ממותגת נמוך ביחס לנווה זמר וללב הפארק הסמוכות, אחרי שהפרויקט יושלם זה יהיה סיפור אחר לגמרי. יש שם בית ספר נהדר, בית ספר יחדיו. אנחנו מקווים שהמרכז המסחרי ישנה את פניו. אולי גם העירייה תתגייס לעניין ותשנה את שם השכונה מקריית שרת לשם יותר מזמין. לבעלי הדירות הרווח פה אדיר. אין דייר בפרויקט שלא ירוויח לפחות מיליון שקל ומגיע להם להרוויח – הם המתינו בסבלנות 16 שנים לצאת הפרויקט לפועל, וההתחדשות של השכונה חשובה גם לרעננה כולה. מעבר לרווח הכלכלי חשוב לזכור שיש כאן גם הצלת חיים. אם לא היו הורסים את הבניינים הישנים הם היו פשוט נופלים ביום מן הימים. ראיתי שם דירות שהטיח בקירות והבטון, נפלו. היו שם דירות שכל התשתיות בהן, של מים וביוב, קרסו בכל שני וחמישי. מכיוון שזו שכונה ישנה לאף אחד לא הייתה מוטיבציה לסדר אותה, כי זה כמו מחלה ממארת שאתה מטפל בה עם פלסטרים. לכן הפתרון של הריסה ובנייה של פרויקט חדש מהיסוד הוא הפתרון הכי טוב לכל הצדדים".

עו"ד ישראלי הוסיף כי "אני רוצה להודות בשם בעלי הדירות לחברת קידר, שזכתה במכרז מבין 13 חברות בנייה מובילות שהשתתפו בו. הבחירה הקידר התגלתה כבחירה נכונה ביותר, אנו עדים לחברה של מקצוענים, עם הון אנושי יוצא דופן, מחויבות לעשות פרויקט באיכות הגבוהה ביותר, תוך התחשבות בצרכי בעלי הדירות. בחירה מבורכת של בעלי הדירות, שהוכיחה את עצמה".

קידר ויז'ן פרויקט גאולה יוצא לדרך

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן