חדשות רעננה

הוצאת קטין מהארץ

יוצאים לחופשה עם קטין, מה המקרים בהם נדרש אישור נוטריוני מתאים על מנת למנוע עיכובים ועוגמת נפש בשדה התעופה ליעוץ עם עורכת הדין מיכל גלבוע

עורכת דין מיכל גלבוע

הקיץ הגיע ואיתו גם החופשות בחו"ל .זה הזמן המתאים לתת את הדעת על  שני מצבים , האחד מצב בו  הורי הקטין מעוניינים שבנם יטוס לחו"ל בליווי מלווה או קרוב משפחה אחר שאינו הורה של הקטין  למשל סבא וסבתא והמצב השני הוא ילד שטס עם אחד ההורים בלבד ללא ההורה השני או ילד להורים גרושים שאחד ההורים מעוניין לטוס עימו לחו"ל ואז נדרשת הסכמת, רשות ההורה השני. במקרים כאלה יש להצטייד באישור נוטריוני מתאים על מנת למנוע עיכובים ועוגמת נפש בשדה התעופה.
אומנם, הנהלים שונים ממדינה למדינה, אך שלטונות ההגירה במעברי הגבול בעולם מחמירים את בדיקותיהם לגבי קטינים עד גיל 18, וזאת כדי למנוע חטיפת ילדים ומכאן הדרישה.

אז מה צריך לעשות?
למעשה ההליך די פשוט, ההורים, או אחד מהם במקרה של הורים גרושים נדרשים לאשר את היציאה של הילד מהמדינה, לאחר מכאן נוטריון מאשר את חתימת ההורה. מההורים נדרש להגיע מוכנים עם צילום של הדרכון של הקטין, של המלווה ושל כרטיסי הטיסה. הליך זה הינו חובה/נדרש ברוב מדינות העולם, מלווה אשר מגיע  עם קטין למעבר הגבול  בלי אחד ההורים לא יורשה להיכנס או לצאת מהמדינה עם הקטין ללא אישור הוצאת קטין מהארץ חתום ומאומת על ידי נוטריון.
הסמכות לאמת את חתימתו של הורי הקטין בדבר הסכמתם ליציאתו מהארץ של הקטין מוקנית  לנוטריון. 

לצד האישור להוצאת קטין מהארץ חתום על ידי נוטריון משרדנו ממליץ למלווה שיוצא מהארץ עם קטין שאינו אחד מילדיו להצטייד גם בייפוי כוח רפואי לקטין, למקרי חירום. לדוגמא אם קטין נפצע במדינה אליה הוא  טס עם המלווה  ומתפנה לבית חולים מקומי , המלווה שכאמור אינו אחד ההורים, יידרש להציג ייפוי כוח רפואי על מנת  שיוכל  ללוות את הקטין  ולאשר את ההליך הרפואי לו הוא נדרש.

הפקת ייפוי כוח זה מתבצעת גם כן אצל נוטריון מוסמך. מדובר בהליך שאינו מסובך, אינו אורך הרבה זמן ועלותו נמוכה.

ליעוץ עם עורכת הדין מיכל גלבוע




כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן