חדשות רעננה

מרפדיית ליפסון שלושה דורות של חידושים

גיא ליפסון, ממשיך את המסורת המשפחתית שהחלה לפני 50 שנה במרפדייה המשפחתית "ליפסון" בכפר אז"ר בה עבדו סבו ואביו "גיא חידושים" מציעים ללקוחות שירות חידוש רהיטים וייעוץ שמגיע עד הבית, ובעיקר ידע המתפרש על פני 3 דורות.

גיא חידושים
שלושה דורות של חידושים

גיא ליפסון (50), הבעלים של המרפדייה "גיא חידושים" גדל לתוך המקצוע במלוא מובן המילה. בחצר בית ילדותו בכפר אז"ר הייתה ממוקמת המרפדייה המשפחתית הידועה "ליפסון", בה עבדו סבו ואביו. בשעות אחר הצהריים היה משחק שם עם אחיו ובני דודיו, משוטט בין המכונות והבדים ועוזר ככל יכולתו.

"בתור ילד הייתי מגיע למרפדייה המון", הוא מספר. "זה היה גן המשחקים שלנו. בין המחסנים היינו משחקים מחבואים ותופשת. מגיל צעיר עבדתי שם, בעיקר במיון חתיכות עור ועזרה ושליחויות עבור אבא וסבא. מאז הריפוד זורם לי בעורקים. חייתי את התחום ומעולם לא השתחררתי ממנו". ולא שהוא לא ניסה. אחרי השרות הצבאי, ובעידוד ההורים, למד גיא הנדסת תוכנה באוניברסיטת תל אביב ואף עסק בתחום מספר שנים. הצעות עבודה לא היו חסרות, המשכורות היו מפתות, אבל מהר מאוד הוא חזר לאהבה האמיתית שלו ויחד עם אחיו הגדול פתח את המרפדייה "גיא חידושים".

במה מתמחה המרפדייה?

"אנחנו מרפדים ומשפצים רהיטים קיימים – ישנים, עתיקים או מודרניים, וזאת מומחיות מיוחדת. אנחנו יודעים איך  להעתיק את המקור, לשמור על הקו הקיים וכמובן לנצל את הקידמה לשימוש בחומרים יותר מתקדמים. לרוב הטיפול לא מסתיים רק בריפוד או החלפת בד ואנחנו מסדרים את הרהיט גם מבחינה פנימית. אנחנו מפשיטים אותו לגמרי מבחינת בדים וספוגים, מסדרים את התשתית – רצועות וקפיצים, בונים מחדש את הספוגים ואחר כך את הבד או העור. יש מקרים שזה כולל גם שחזור חלקים חסרים, ניקוי העץ, שיפוי ופוליטורה

בעולם ה"אינסטנט" שבו אנו חיים, יש יתרונות רבים בחידוש סלון קיים על פני קניית חדש.

"הסלון הוא חלק מאוד חשוב בבית, ואנשים נקשרים אליו ולא רוצים להיפרד ממנו", מסביר גיא. "יש סלונים שנעשו ועוצבו במיוחד בשביל הבית על ידי נגר והם ייחודיים במינם. בנוסף, חיפוש סלון חדש זה תהליך שמצריך לא מעט זמן, כסף וסבלנות, ויש גם את נושא הקיימות, למי שחשובה לו השמירה על איכות הסביבה ולא רוצה להביא לעולם סלון חדש שיצרוך כריתה של עוד עצים. ולפעמים אנשים מרוצים מעיצוב הסלון ורק לא אוהבים את הריפוד או רוצים להתרענן בריפוד חדש. מגיעים אלינו רהיטים בני 10ת 15 ולפעמים גם שנתיים. אנחנו משפצים אותם ומביאים אותם למצב חדש לגמרי, ובמקביל נותנים את האופציה לריפוד חדש, שונה ומודרני". 

מעבר לרמת הגימור הגבוהה, המקצועיות והיעילות, במרפדיית "גיא חידושים" מקפידים על שרות מועדף ללקוחות. גיא בעצמו מגיע עד אליהם הביתה, ולא רק בשביל שיהיה להם נוח.

"אני מגיע לבית הלקוח גם בשביל לתת את השרות אבל גם בגלל שהבדים והריפודים נראים אחרת בכל אור או תאורה ולכן הכי טוב לראות אותם במקומם הקבוע. בנוסף, אני מסתכל על כל הבית, העיצוב והסגנון, רואה את התא המשפחתי וחש את הצרכים. לפי זה אני נותן המלצות, גם ברמה העיצובית של כל החלל וגם של הסלון עצמו. חשוב להתאים את החומרים והבדים לאופי ותכיפות השימוש. לדוגמא, אם יש חתולים בבית אמליץ על בדים יותר עמידים לציפורניים של חתול על מנת להקטין את הנזק לבד. אם יש לכלוך יש בדים ששומרים על ניקיון. יש משפחות שיכולות לקחת כל סוג בד ויש כאלה שצריכים בדים יותר פרקטיים".

כמהנדס בהכשרתו, גיא מקפיד תמיד לעבוד עם המכשירים המתקדמים ביותר שיש.

"אנחנו כל הזמן מתחדשים מבחינת המכשור. יש לנו את מכונות תפירה הטובות ביותר ומכונות אוברלוק (אלה שעושות את התפר שסוגר את הבד) מתקדמות. גם מבחר הבדים שלנו מתחדש כל הזמן, כי יש טכנולוגיות חדשות לדחיית נוזלים. אנחנו מקושרים עם כל היבואנים בארץ, ונוסעים לתערוכות בדים ברחבי העולם". 

איך זה לעבוד עם ובתוך המשפחה?

"אני עובד הכי הרבה עם אחי ואנחנו מסתדרים מצוין, עסקית ואישית. אני לא תלוי באבא או סבא שלי, כל אחד מאיתנו עושה הכל וכולנו מומחים בכל השלבים אבל אנחנו מתייעצים אחד עם השני כך שלרשות הלקוח עומד ידע מצטבר שאין כמוהו בכל הארץ. לכן מגיעים אלינו לקוחות חוזרים, או הילדים שלהם שזוכרים שאבא או סבא שלי עשה להורים שלהם את הסלון אתו גדלו

מה אתה הכי אוהב בתחום הזה?

"את הכל – את האינטראקציה עם הלקוחות ואת העשייה ברהיטים עצמם. אני אמנם המנהל אבל מאוד מעורב בעבודת הצוות. אני זה שמביא את העבודה, מכיר את התחום מקרוב ומחובר אליו. כל עולם הבדים – ההתעסקות איתם, והנראות שלהם. החל מהצורה שבה הם יושבים על המדפים ועד איך שהם מתלבשים על הרהיט".

לגיא ואשתו 3 ילדים (16, 14 ו 7) אבל הוא בספק אם הם יצטרפו וימשיכו את המסורת המשפחתית. "הם לא חיים את התחום כמו שאני חייתי, כך שאותם זה לא מעניין. הם רוצים סייבר".

באתר החברה: https://www.lipson.co.il תוכלו לראות גם מבחר של כריות נוי, ההתמחות החדשה של המרפדייה. (לאתר "הכרית מבית ליפסון": https://www.hacarit.co.il ) האתר מציע ללקוחות יותר מ 650 כריות ממבחר סגנונות, בדים ומחירים, להשלמת מראה הסלון והבית. למי שמתעסק בחידוש ושיפוץ סלונים כל כך הרבה שנים, ההרחבה הזאת היא שרות מתבקש נוסף ללקוחות שמעוניינים ביצירת מראה חדש ורענן לסלון מבלי לוותר על הנוחות אליה התרגלו.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן