חדשות רעננה

חגיגה של אור ברחובות רעננה

לרגל חגיגות מאה השנים לרעננה, תכנן אגף תרבות, נוער ופנאי שנה בלתי נשכחת לתושבי רעננה, הופעות אירועים ופסטיבלים צבעוניים. האירוע הפותח את חגיגות השנה הינו "פסטיבל האור", הפעילויות מיועדות לכל תושבי העיר המוזמנים לקחת חלק בחגיגה הגדולה. לקראת האירוע נפגשנו עם מנהלת האגף, תמר ורשבסקי ומנהלת מחלקת הפקות ואירועים, נטלי וולף, שסיפרו לנו על מה שעומד לקרות. ויש עוד הפתעות אותן הן עוד יחשפו

 זמרים, רקדנים ומוזיקאים והרבה מאוד שעות תכנון, חשיבה וביצוע של האנשים העומדים מאחוריו. יריית הפתיחה של  שנת ה 100 לרעננה "פסטיבל האור" שמתקיים בימים 12-13/12/21, בין השעות 16:30 – 20:30, על הציר המרכזי של העיר – רחוב אחוזה בין רחוב קזן לרחוב בן גוריון. 

נטלי: "ביום ראשון, ה 21 /12/12 בשעה שש מול מדרגות העיריה ראש העיר יכה בגונג ויכריז על הפתיחה הרשמית של חגיגות המאה ו"פסטיבל האור". לאורך הרחוב יהיו מיצגי אור של עשרות אמנים מתחום האור, מופעי אש ואקרובטיקה, מיצגים מיוחדים שניתן להצטלם איתם, מתנפחי ענק מוארים, עבודת וידאו מיוחדת שתוקרן על בניין העירייה, שחקנים עם מסכי לד עליהם, דגלים מוארים ואפקטים מיוחדים. הכל בהקשר לשנת המאה לרעננה".

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא: "שנת המאה לרעננה בפתח ואין מתאים יותר מלהשיק את אירועי המאה בפסטיבל האור החגיגי, שכולו חגיגה של אומנות תנועה ואור, במהלכה ילבש רחוב אחוזה חג, עם שלל מיצגים, מופעי רחוב, נגנים ורקדנים. פסטיבל האור הינו יריית הפתיחה לאירועי המאה לרעננה, עליהם שקדנו למען תושבי העיר ואורחיה, אשר יתקיימו לאורך השנה הקרובה ברחבי העיר ויציעו מגוון עשיר של תכנים, פעילויות ואירועים לכל הגילאים. אני מזמין את כל התושבים לחגוג עימנו ועם עירנו האהובה ביום חגה- כי אין כמו רעננה"

תמר: "יש לנו מסורתית הרבה אירועי קיץ וראש העיר רצה להוסיף פסטיבל חורף שבא להיטיב עם העסקים המקומיים, להאיר את העיר ולשמח את התושבים

אמנם אין זאת השנה הראשונה שבה חוגגים ברעננה את "פסטיבל האור" (הראשון היה לפני שנתיים) אבל השנה, בנוסף לפעילויות המיוחדות, גם האירועים המסורתיים יתקיימו ברוח שנת המאה.

תמר: "כל האירועים שנעשה לאורך השנה, השנה יהיו מיוחדים ושונים. בעדלאידע ייבנו מיצגים מיוחדים לשנת ה 100, יום העצמאות יהיה מיוחד, מרוץ רעננה יורחב ופסטיבל מחולות חדש יתרחש. כל אגפי העירייה מגויסים לפרויקט וכל אגף בתחומו עושה משהו מיוחד עבור העיר. אנחנו חושבים על כל שכבות האוכלוסייה: ילדי גן ובתי ספר, הורים צעירים, מבוגרים וגמלאים. אגב, יש לנו כמה גמלאים שחוגגים מאה יחד עם העיר וגם להם אנחנו מכינים הפתעה". 

נטלי: "במהלך השנה העיר תואר באופן מיוחד בצירים הראשיים ובכיכרות מרכזיים בתאורה מיוחדת, בכניסות לעיר עולה לוגו שנת המאה ומוצבים דגלים עם לוגו חדש שעוצב במיוחד לשנת המאה. מדובר בעשרות אירועים ופעילויות שיתקיימו במרחב הציבורי, בימים ושעות שבהם כולם יכולים להשתתף ורובן בחינם".

אז מה עוד צפוי לנו השנה?

תמר: "בנוסף למה שציינו יהיו אירועים רבים: תערוכת ציורים וצילומים של אמנים תושבי העיר ופסטיבל מוזיקה בינלאומי שיימשך יומיים. כבר משעות הבוקר ייהנו ילדי הגנים ובתי הספר מסדנאות מוזיקליות שונות, ואחה"צ עשרות הרכבים מוזיקליים מרעננה, מהארץ ומהעולם יופיעו ברחובות המרכזיים בעיר, ובערב יתקיים מופע משולב חגיגי. בתחום הספורט יתקיים מרוץ רעננה, "טורעננה 2021" כלל השנה בפעם הראשונה מרוץ אופניים, ואירוע השיא יתקיים בסמוך לתאריך יום ההולדת של העיר, באפריל, והוא יהיה הפקה מיוחדת ומפתיעה בהשתתפות כוחות מקומיים ואמנים בעלי   שם. מדובר בתאריך חד פעמי ומיוחד לרעננה ואנחנו מתכוננים בהתאם".

אירועי שנת המאה הנם פרויקט מורכב המצריך תכנון רוחבי המשלב כמעט את כל אגפי העירייה. חלק מהאירועים מחייבים התארגנות לוגיסטית מורכבת, או כוללים הכנת תשתית מיוחדת. העיקרי שבהם הוא פרויקט חידוש רחוב השוק, אשר נמצא כבר לפני סיום. 

תמר: "עשינו מאמץ גדול שהשנה ייפתח "חצר השוק". מדובר בפרויקט שהוא חלק מהחזון של ראש העיר: מתחם המזון והבילוי ברחוב השוק. רחוב השוק יהפוך למדרחוב שיהיה סגור משעות אחה"צ, וכל הקיץ נעשה שם אירועי רחוב במסגרת שנת המאה. האגף שלנו מרכז את הפרויקט מול כל אגפי העירייה ומשתתפים בו אגף ההנדסה, הלוגיסטיקה, גזברות, המחלקה המשפטית ועוד. תחום התרבות והאירועים נמצא בממשק תמידי עם כל אגפי העירייה. אנחנו אגף גדול, עם 8 מחלקות וכ 100 עובדים ואנחנו רגילים לעבוד מול האגפים השונים".

תמר מזכירה לכולנו, שלא הרבה ערים בישראל הצעירה זכו לחגוג 100 שנה להיווסדן. העלייה לקרקע הרשמית של המושבה רעננה הייתה ב 02.04.1922. כפי שכתוב בוויקיפדיה "(ביום זה) .. עזבו שתי עגלות עמוסות בציוד רב מתל אביב הקטנה לשטח המושבה. תשעת המתיישבים הראשונים הלכו ברגל מאחורי העגלות". מכיוון שרוב המייסדים הגיעו מניו יורק, היא נבנתה כעירה אמריקאית ולא כמושבה טיפוסית, עם רחוב ראשי גדול (אחוזה) שבתכנון היה אמור להגיע עד לים.

נטלי: "ההתייחסות בשנת המאה היא לעבר, להווה ולעתיד. חשוב לנו לציין את העבר וכבר ניתן לראות ברחבי העיר שלטים בפינות רחובות שמספרים את ההיסטוריה של כל רחוב. חשוב לראש העיר להעמיק את הקשר של התושבים עם היסטוריית המושבה, החל מבתי הספר ותנועות הנוער שיתייחסו לנושא במהלך השנה לציון העתיד ייערך בעיר כנס חדשנות, ואירוע הטמנת קפסולות זמן עם מסרים לעתיד לתושבים שיחיו פה

היום אנחנו מבינים שאין משהו שאנחנו לא יכולים לעשות

פרויקט שנת המאה לרעננה מגיעה לאגף התרבות ופנאי אחרי פרויקט לא פחות מורכב – הבאת תרבות לתושבי העיר במהלך הקורונה. אבל בעוד ששנת המאה הייתה ידועה מראש, הרי שהקורונה נחתה על עובדי האגף, כמו על כולנו, בהפתעה גמורה.

תמר: "שנת הקורונה הציבה אתגרים בתחום התרבות בעולם בארץ ואצלנו כמו אצל כולם. לא יכולנו לעשות אירועים המוניים כמו שאנחנו רגילים, ונאלצנו למצוא פתרונות יצירתיים. עשינו שימוש רב בזום וברשת – שידרנו מופעים של אמנים מובילים שהצטלמו מהמשכן למוסיקה ואמנויות, אירועי זום של אמנים מקומיים, הבאנו הרצאות והתעמלות לאוכלוסייה המבוגרת, סיורים וירטואליים במוזיאונים, ועוד".

נטלי: "היית חושבת שדבר ראשון יסגרו את מחלקת האירועים אבל בעקבות הדגש ששמה הנהלת העיר על תרבות לתושבים גם בזמן קורונה, בסוף עבדנו קשה יותר ועם כח אדם מצומצם. כולנו הבנו את גודל האחריות שלנו בשמירה על מורל התושבים בתקופה שבה אנשים מסוגרים בבית. נדרשה יצירתיות רבה להתאים את עצמנו להגבלות המשתנות וכך עשינו. כשהיה סגר הבאנו תרבות עד הבית עם מופעי מרפסות, שיירות של רכבי שמחה, ואפילו חגגנו לילדים ימי הולדת מתחת לבית שלהם. כשאסור היה להתקהל במקומות סגורים הוצאנו את התרבות החוצה ותערוכת אמנים מקומיים הוצגה במקום בגלריה על לוחות המודעות. החיינו את רחוב אחוזה עם הפנינג של תיאטרון רחוב ומופעים ובקיץ, כשהיו הקלות הבאנו מופעי אמנים בקפסולות".

תמר: "דאגנו למבוגרים ולצעירים. מחלקת הנוער עשתה סיורים בלילות כשלא היו לימודים והילדים שוטטו ברחובות ובשדות,  ולמבוגרים הפעלנו מערך טלפוני שבדק אם מישהו צריך אוכל או תרופות שאותם הביאו המתנדבים של העירייה. העלנו את רמת המחשוב של הספריות חילקנו ספרים דיגיטליים לתושבים וארגנו שרות הסעות ספרים לבית של מבוגרים. בתקופת הקורונה ראינו את הכח והחשיבות של הקהילה והמועדונים הקהילתיים. אחת התוצאות היא שהנהלת העיר החליטה על הקמת מרכז קהילתי גדול חדש שנפתח עכשיו בנווה זמר".

חלק מהפעילויות נעשה על ידי מערך המתנדבים של העירייה וחלק גם על ידי עובדי העירייה, שמצאו את עצמם נוסעים, מטפסים מדרגות ובכלל עושים דברים שונים ממה שהם רגילים להם. 

תמר: "בניגוד למה שרגילים לחשוב, אנחנו לא פקידים שעובדים משמונה עד ארבע. יש לנו הרבה עבודה בערבים או בשעות בוקר מוקדמות. כשיש אירוע מחלקת הארועים עובדת עד אמצע הלילה בקיפול וסגירה. פעילויות המבוגרים מתחילות מוקדם ולפעמים צריך לתת מענה בבוקר מוקדם. דברים קורים ומתרחשים ואנחנו נותנים מענה ותשובות כל הזמן. מעל הכל, אנחנו נותני שירות ובמסגרת הזאת פותרים הרבה בעיות". 

נטלי: "כשבאים לעבוד בעירייה זה לא בגלל השכר או התנאים אלא מתוך תחושת שליחות מסוימת. תפקיד מנהלת מחלקת אירועים הוא תפקיד תובעני, עם הרבה שעות ו-ווליום עשייה אבל יש בו תחושת סיפוק מאוד גדולה ובתקופת הקורונה הסיפוק היה יותר גדול. האתגר היה עצום – עשינו במסגרת המחלקה מאות תוכניות שכ 70% מהן נגנזו עקב שינויים בהנחיות. המצב השתנה כל הזמן ברמה יומיומית ונדרשה מאיתנו המון גמישות מחשבתית אבל אחרי התקופה הזאת, היום אנחנו מבינים שאין משהו שאנחנו לא יכולים לעשות עבור התושבים שלנו

בהזדמנות זו נבקש להודות לראש העיר ולמנכ"ל העירייה על הגיבוי והרוח החדשה ששהם מובילים, ולכל אגפי העירייה שהם שותפים תמיד ומסייעים בהצלחת האירועים שמוביל האגף.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן