חדשות רעננה

אליאור דגים ונוי יוצרים גן עדן בבית

בחנות החדשה של אליאור חיים לוי, אליאור דגים ונוי ברחוב היצירה 10 ברעננה נמכרים גנים תת מימיים מרהיבים, בתי גידול לזוחלים וצמחים מכל העולם וסוגים נוספים של אקווריומים המשלבים טכנולוגיות חדשניות, אהבה רבה לטבע וידע מעמיק.

החנות החדשה ברחוב היצירה 10 ברעננה היא גם גן אקולוגי בו נמכרים גנים תת מימיים מרהיבים, בתי גידול לזוחלים וצמחים מכל העולם וסוגים נוספים של אקווריומים המשלבים טכנולוגיות חדשניות, אהבה רבה לטבע וידע מעמיק.

אליאור חיים לוי (35) מרעננה נחשב לאחד מהידענים והמנוסים בארץ בתכנון ובניית אקו סיסטמס (מערכות אקולוגיות הכוללות מגוון חיים המקיימים בינם לבין עצמם יחסי גומלין) דקורטיביים לשימוש ביתי. מעבר לדברים שהוא מתכנן ובונה ללקוחות בבתיהם או מוכר בחנות הוא עוסק בשיתופי פעולה עם מעבדות מובילות, מרצה ומייעץ לאנשים מכל העולם.

"החנות נותנת לי פלטפורמה להעביר מהידע שלי לאחרים ולהכניס להם פיסת טבע ייחודית וירוקה לביתם או למשרדם” הוא מסביר. "זה שינוי תפישה, ויש אנשים שזה מחייה אותם ממש. כולם כל הזמן בסטרס וזה נותן להם שקט נפשי, רוגע ושלווה. הצמחים מייצרים ומעשירים את הרחב הסביבתי בחמצן שמשפר את מצב הרוח והצליל של פכפוך המים מרגיע. כשאני מגיע לבית של לקוח אני מבצע עליו תחקיר מעמיק ומתאים לו מוצר בדיוק לצרכיו, גם אם זה לא מה שחשב עליו בהתחלה".

בפועל, לא רק, לרוב בגלל שהם לא מדמיינים שאפשר ליצור דברים כל כך מדהימים. השיווק הוא לא רק של המוצר היבש שעובר לנו בקופה בסוף יום. הייחודיות היא בעיקר היצירתיות של אליאור וזה שהוא יוצר דברים שאפילו אי אפשר לדמיין…

את היצירתיות והעיצובים המיוחדים שלו אין למצוא. מדובר בעולם שלם של יצירות אמנות החיות ומתפתחות בתוך מיכלים שקופים. יש אקווריומים עם צמחייה טבעית שגדלה במים (אקווהסקייפ),  בתי גידול לזוחלים אקזוטיים (טררריום) או לצמחייה טרופית (ויוואריום) ו- פלודריום: שילוב של אקווריום עם מים בחלקו התחתון ובית גידול לצמחייה טרופית בחלקו העליון. נשמע מסובך לתפעול? ממש לא

אני מתכנן את המערכות הכי מתקדמות שדורשות מינימום התעסקות מהלקוחות ונותן גם שרות תחזוקה וטיפולים כשצריך, אלה מערכות מתקדמות טכנולוגית, עם גופי תאורה שיודעים לדמות את כל עונות השנה ומסונכרנים על ידי מודם. הן יוצרות עננים, ערפל וגשם ומדמות מיני יער גשם. ניתן לשים מערכת קירור או חימום לפי סוג הצמחייה ובעלי החיים, עם החלפה אוטומטית של מים, השקייה ופינוי עודפי המים."


חנות קטנה עם חיות מופלאות ואקזוטיות

החנות של אליאור אמנם נקראת "אליאור דגים ונוי" אבל היא מלאה בחיות אחרות שחלקן נדירות ממש. יש בה לטאות ועכבישים שרק השמות שלהם מהדהדים מחוזות רחוקים ומסתוריים: דרקון מים סיני, לטאות כח, טרנטולות ובסיליסק. לא ההוא מ"הארי פוטר ואוצרות המוות" אלא לטאה דמוית איגואנה מדרום אמריקה שחיה ביבשה ויכולה גם לרוץ על המים. חוץ מזה יש מבחר של פרוקי רגליים, זוחלים, ח"ח, דגים ואוספים של טחביות ספרינגטיילס (פשפשים קטנים שמשמשים לניקוי תחתית הויווריומים) ותיקנים.

"זה לא ג'וקים ביתיים" ממהר אליאור להסביר כשהוא רואה את המבט שלי. "אלו תיקנים מיוחדים".

ומי קונה את כל התיקנים והלטאות?

"אספנים של זוחלים ופרוקי רגליים, וגם הרבה אנשים שרוצים את הנגיעה בטבע – במדבר או באמזונס. בתי הגידול של בע"ח הלא שגרתיים הללו בהחלט נותנים תחושה של ניתוק, ואנשים מאבדים את עצמם בתוכם כי הם כל כך טבעיים וכשהם מתוכננים בצורה נכונה מרגישים שנמצאים במקום אחר לגמרי. זה כמו להכניס פיסת ג'ונגל או יער קטנה הביתה".

אליאור מספר שהביקושים לאקווריומים ולטרריומים השונים תפשו תאוצה מאז פרוץ הקורונה.

"בזמן הקורונה אנשים התחילו להכיר את התחום ועלה הביקוש לצמחי בית שעושים ירוק בעין ונותנים הרגשה נעימה. אנשים בילו הרבה בבית, ובהתחלה טיפלו בגינות ובמרפסות ואחר כך רצו גם להכניס את הטבע הביתה או למשרד".

חוקר צמחים ובעלי חיים – בים וביבשה

אליאור הוא בן למשפחה רעננית וותיקה שהיתה מראשוני המתיישבים בשיכון רסקו. עם אבא שוחט ואמא מכילה, איש לא סירב לו כשהביא הביתה חיות שונות ומשונות

מילדות עשיתי מחקרים עם בעלי חיים וצמחים", הוא אומר. "גידלתי עיזים וארנבים, תרנגולות וטווסים, נחשים ואוגרים. הייתי מדגיר ביצים, רועה את הכבשים. בגיל 8 עשיתי צלילת היכרות ומאז נמשכתי למים ולכל מה שצומח וחי בהם".

בתיכון החליט לממש את אהבתו והתקבל ללימודי חקלאות וביולוגיה ימית במכמורת. הוא עשה קורס צלילה והשיט יאכטות ואפילו ספינה בצי הסוחר. בצבא שירת בחיל הים כלוחם ומכונאי בספינות הדבור. לאחר השחרור עבד כמדריך צלילה בארץ ובחו"ל, שילב את הידע שלו בפרוייקטים של גינון, הפעיל חווה לגידול צמחים וחממות הידרופוניות ובשנת 2012 פתח את החנות עם 400שח בלבד במחסן הצמוד לביתו. 

"כחובב מושבע שבמהלך השנים חיפש ציוד מקצועי ונגיש אך לא מצא וכשמצא לא היתה נגישות  החלטתי על יבוא ישיר לצרכן מגרמניה והולנד מהחברות המובילות בעולם של המוצרים לבנייה בתחום, כמו מצע מיוחד לטרריום שמאפשר התפתחות שורשים ובקטריות וחלחול של מים, בניגוד לאלה שלא מבינים ושמים חצץ או חלוקי נחל. יש הרבה חוסר ידע וחובבנות בתחום ואני נותן ללקוחות שלי את המענה הכי מקצועי. אני מייצר לצמחים ולחיות את סביבת המחייה הטבעית שלהם, והם חיים יותר שנים מאשר בטבע. הם גם מתרבים אצלי בחנות ויש כאלה שאני מוכר כבר דור שני ויותר וכמובן שיש דברים שאני עושה בהתנדבות – מביאים אלי בעלי חיים נכים ואני מטפל בהם ומחזיר אותם לחיים. חרדונים נכים, לטאה עם עקמת, אני לא מוותר גם על הנכים משקם אותם ומעביר הלאה לבתים חמים למרות שאני לא מרוויח עליהם כסף ועוד..".

כפי שנוכחתי לראות במו עיניי אליאור אוהב לעבוד עם נוער, ובמיוחד בימי החופש מגיעים נערים ונערות לעזור בחנות.

"יש ילדים שצריכים חיזוק וחברה ומוצאים את עצמם כאן ויש כאלה שההורים לא מרשים להכניס את הזוחלים האהובים הביתה. לפני מספר שנים גם עשיתי פרוייקט גינון והכנת העיר "אלעד" לשנת השמיטה בשילוב נוער בסיכון. יחד איתם הכנו את כל העיר לשנת השמיטה על ידי גיזום מאסיבי ושתילות כדי להימנע מגינון בשנת השמיטה. אני מגדיר עצמי כמסורתי", אבל אני שומר שמיטה כגנן למרות שזה פוגע לי בפרנסה. זה עניין של אמונה".

דג זהב בצנצנת זה צער בעלי חיים

אליאור הוא גם גנן סוג 2 מוסמך, בוגר הגן הבוטני ברופין וחבר בארגון לגננות ונוף בישראל. יש לו עמוד פייסבוק עם מעל 5,500 עוקבים, הוא מעביר סדנאות לבניית טרריומים, אקווריומים, וואביקוסא וקוקדמה (אמנות גינון יפנית) ובנוסף הוא עוסק בתכנון מערכות מחקר במעבדות ועובד עם מוזיאונים ומשרד החקלאות. הוא בקשר עם מעצבים, אדריכלי פנים וגננים שמתייעצים איתו ומפנים אליו לקוחות כמומחה לצמחייה טרופית ולגינון ביתי – גינות פטיו, בריכות נוי ועוד. הוא נשוי עם ארבעה ילדים שגדלים לצד החיות ואישה שבהתחלה פחדה מהן והיום עובדת איתו בחנות..

"אני דוגל בשיטה האמריקאית והאירופאית – להנגיש את המוצרים ולגבות יותר על בעלי החיים כדי שתוכל לטפל בהם יותר טוב בחנות ולא למכור בעלי חיים חולים. בארץ לרוב זה הפוך, ובהרבה מקומות מגדלים את בעלי חיים בלי הציוד המתאים, וזאת בעיני התעללות, כמו למשל למכור דגי זהב בצנצנות".

מה הבעיה עם זה?

"בניגוד לדעה הרווחת, דג זהב יכול להגיע לגודל של מעל 40 ס"מ, כמו כן הוא דורש פילטר ומערכת חימצון חזקים. אם לקוח רוצה דג בצנצנת אציע למכור לו דג אחר, כזה שיש לו מערכת נשימה שמאפשרת לו לנשום מעל המים או שלא מגיע לכאלה גדלים. לגדל דג זהב בצנצנת קטנה זה צער בעלי חיים".

אם אתם מעוניינים לשמוע עוד מההסברים המעניינים של אליאור ולראות חיות נדירות בסביבת גידול מעוצבת בתורה אמנותית, אתם מוזמנים להגיע לפתיחה החגיגית יום חמישי 21.7.22 בשעה 18:00. תבואו. יהיה מעניין ויש חניה צמודה לחנות אליאור דגים ונוי ברחוב היצירה 10.

לפרטים נוספים:

אליאור-חיים לוי –ישיר- 052-8883131

אליאור דגים ונוי- חנות- 050-5561888

טרריום במבצע

טרריום על מצע פחם במבוק, מערכת אקולוגית סגורה לא דורש טיפול ותחזוקה החל מ 50 ש"ח אליאור דגים ונוי היצירה 10 רעננה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן