חדשות רעננה

אם הייתי יכול הייתי מביא את אריק איינשטיין לשיחה על מוסיקה

יואב קוטנר, המנטור של המוסיקה הישראלית חוזר לעונה שישית של מפגשים אינטימיים עם מיטב היוצרים והמבצעים במוסיקה הישראלית, במוצאי שבת יארח קוטנר במשכן למוסיקה ואומנויות ברעננה את דני בסן כרטיסים

יואב קוטנר עונה שישית של פסקול ישראלי במשכן למוסיקה ברעננה

איך נולד הרעיון של פסקול ישראלי? 

במשך השנים ערכתי אלפי שיחות וראיונות עם אמנים ישראלים, המפדש האישי והאינטימי אם האמנים תמיד היה מרתק וחשבתי איך אפשר ליצור אירוע שהקהל יוכל להרגיש קרוב לאומנים שהוא אוהב והאמנים ירגישו בטוחים מספיק כדי לספר על עצמם ועל השירים שלהם בפתיחות ולפגוש בגובה העיניים את הקהל, בלי הרכב נגנים גדול בלי הפקה מורכבת.

אתה מתכנן מראש את השאלות?

אני מארח אמנים שאני מכיר ואוהב, לפני כל מפגש מרענן את הזיכרון, האמנים שאני מארח באים עם עשיה של שנים רבות במוסיקה הישראלית, דני בסן שיתארח במפגש הראשון מוכר בעיקר כרוקר מתיסלם, יש לדני עשרות שירים בביצוע אישי ומיוחד לדוגמא לא קלה דרכנו שיר שבוצע בהרבה גרסאות אבל הגרסה הראשונה היא של דני בסן משנת 1989, הקריירה האישית הפחות מוכרת והחיים האישיים של האמנים זה מה שמרתק במפגשים. לא בטוח כמה אנשים יודעים שמעו על סיפור החיים של דני, דני עלה מברזיל לקריית גת בלי אבא ונסע אחרי שנים לברזיל למסע חיפושים אחרי אבא שלו.  שאלה על שירים יכולה להביא הרבה סיפורים אישיים שלא ידעתי עליהם, למה אמן בחר לשיר או כתב שיר זה אחד הסודות הכי מסקרנים.

 יש תשובות שמפתיעות אותך?

"למרות שיש קהל,  השיחה היא מאוד אישית ותמיד יש תשובה מפתיעה. באחד המפגשים ראיינתי את עידן רייכל, שאלתי אותו אם הוא חלם להיות מוזיקאי? הוא סיפר שהוא לא חלם כשהיה ילד. שהוא גדל בבית עם סבתא שכל הזמן דיברה על השואה, ופחד לחלום. בכל מפגש אני מגלה משהו שלא ידעתי.

ואפשר ליצור אינטימיות מול קהל?

לשמחתי אפשר, הבחירה בפורמט האישי באמנים שאני מכיר כבר שנים ארוכות  ובאולמות קטנים יחסי יוצרת את האינטימיות ואת החוייה המיוחדת גם לקהל גם לי כמראיין וגם לאומן, זו שיחה בלי עריכה והיא מוציאה מהאמנים ישירות.

פסקול ישראלי יואב קוטנר מארח את דני בסן במשכן למוסיקה ואומנויות ברעננה

איך אתה בוחר את האמנים?

הבחירה של האמנים היא משותפת לי ולצוות המשכן שמכיר את הקהל ושומע ממנו מה הוא רוצה. בעונה הנוכחית אני מארח את דני בסן, לאה שבת, מרגלית צנעני ואפרים שמיר ארבעה אומנים מוכרים ותיקים ואהובים שמייצגים גם סגנונות מוסיקאלים שונים וגם אבני דרך משמעותיות במוסיקה הישראלית.

הבחירה של השירים מתבצעת מראש?

הבחירה של השירים נעשית מראש  כי דרושה הכנה של האמן אבל, תמיד יש מקום להפתעות. תוך כדי שיחה נזכרים בשירים או חוויות ילדות שמעוררות ביצוע ספונטני של שירים. למשל שיר ליקינטון הוא שיר ערש שהרבה אמנים ציינו שהיה שיר השינה שלהם ובמפגשים רבים שרו אותו באופן ספונטני.

איזה שירים ישמע הקהל ברעננה במפגש עם דני בסן?

לשמחתי יש לדני בסן רפרטואר אדיר של שירים נפלאים שמכירים בדרך כלל בביצוע רוק ובהופעה הוא מפתיע בביצוע אקוסטי מרגש לדוגמא ככלות הקול והתמונה .יהיו עוד הרבה שירים נפלאים חלק מהשירים ברשימה הנפלאה הזו יבוצעו במפגש במשכן המוסיקה ברעננה: לראות אותה היום, הילד שבי, חצבים פורחים, מאז שהתאהבנו, דרכנו, אחרי כל השנים, יש לך אותי, אין עוד יום, לילה של שלום חנוך, אינך יכולה ככה סתם ללכת, כשאת בוכה את לא יפה, רוקנרול

אם הייתה יכול לבחור אמן אחד שלא איתנו את מי היית בוחר?

הייתי בוחר את אריק איינשטיין, ביום שישי נציין את יום השנה למותו הוא חסר לי מאוד, היו לי שעות רבות איתו של שיחות על מוסיקה על החיים הוא היה אחד האנשים עם חוש ההומור הכי מיוחד, אני מספר עליו הרבה בהרצאות שלי ובתכניות רדיו, יש עוד הרבה אומנים שחסרים לי מאיר אריאל לדוגמא ורבים אחרים שהמוסיקה שלהם תהיה ניצחית.

 איך החוויה להופיע ברעננה?

המשכן למוסיקה ברעננה הוא הרבה יותר מאולם, יש כאן אנשים וצוות נפלאים, שמלווים את האמנות ברגישות ושמחה. למרות שרעננה היא במרכז הארץ, קרובה לתל אביב כלכך יש לה קהל יחודי, כשאני מגיע לרעננה אני מרגיש שאנשים אוהבים ועוטפים, יש צופים קבועים שחוזרים כל עונה וזו תחושה נפלאה.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן