חדשות רעננה

אמנות ומחזור למען החטופים

מירי ישראלי (70) תושבת רעננה, אומנית רב תחומית יוצרת אמנות אקולוגית ופעילה סביבתית, יצרה את המיצב האמנותי הסביבתי "עם אחד בלב אחד" – למען החזרת החטופים, המורכב על "חומה של תקווה" ברעננה

מירי ישראלי
אמנות ומחזור למען החזרת החטופים מיצב אמנותי סביבתי -עם אחד בלב אחד - אמנית מירי ישראלי - צילום: שחר ישראלי

"הזבל שלכם הוא האוצר שלי", אומרת מירי ישראלי, שיצרה את המיצב מחומרים ממוחזרים וחולמת להקים מרכז מיחזור באזור השרון.

נפגשנו עם האומנית מירי ישראלי בת ה-70 מרעננה, לצורך כתבה על המייצב שעיצבה למען החטופים וגילינו שיש לה סיפור חייה המרתק. ישראלי, עזבה קריירה מצליחה בתחום הנדסת בניין לטובת עיסוק באומנות אקולוגית ופעילות למען הסביבה ומאז היא מקדישה את חייה למען איכות הסביבה, מעבירה הרצאות והשתלמויות למורים ותלמידים ונציגה בוועדה של איכות הסביבה מטעם עיריית רעננה.

"שמחתי להצטרף למיזם של עיריית רעננה "חומה של תקווה" עם הרעיון שלי למיצב הסביבתי – 'עם אחד בלב אחד', שמסמל את  הקריאה לאחדות, אהבה ואת הרצון של כולנו לראות את החטופים שבים הביתה".

"ישראלי, במשך שנים רבות עסקה בתחום הנדסת מכונות בניין כקריירה ובמקביל עסקה באומנות כתחביב לנשמה. "אחרי 34 שנות עבודה כשכירה בתחומים טכניים, החלטתי לפנות ליצירה מקום מרכזי בחיי. פניתי ללימודי הדרכת אומנות רב תחומית ובתחילת שנת 2008 הקמתי את אתר 'גרין ארט', במטרה להוביל ולהטמיע נושא הקיימות דרך האומנות הירוקה – ולהעניק ידע והסברה חינוכית, חברתית וסביבתית.

מירי ישראלי
מיצב אמנותי סביבתי -עם אחד בלב אחד - אמנית מירי ישראלי - צילום: אורי קויפמן

פרק חדש בקריירה בגיל 54

מצאתי את עצמי בגיל 54 מתחילה פרק חדש בחיי, גם משינוי מעמדי כשכירה לעצמאית, הקמתי עסק חדש מהיסוד, במטרה להעלות את המודעות לאהבת הטבע, כיבוד ושמירה על הסביבה".

המיצב האומנותי "עם אחד בלב אחד" שיצרה ישראלי, מורכב ממגן דוד מברזל שמסמל את שם המלחמה "חרבות ברזל" ומפרחי כלניות שמסמלות את הפריחה והתקומה של יישובי העוטף. מעליהם, מתעופפים עשרות פרפרים צהובים הקשורים בחוט ברזל, המסמלים את החטופים והנעדרים הכלואים בעזה, השוחרים אל החופש.

"המיצב עשוי כולו מחומרים ממוחזרים שאותם אספתי במשך שנים", מספרת ישראלי שהנה פעילה סביבתית שתורמת רבות מבחינה אקולוגית לעיר רעננה ובכלל.

מיזם "חומה של תקווה" – החל בשיתוף התושבים ואמנים, בראשם האמן רפי בלר, ששילבו כוחות מכל רחבי הארץ, לצורך יצירת  ציורי גרפיטי ואומנות על החומה הניצבת ברחוב המיתר – זאת לצד צביעה וציור של כסאות, המסמלים את החטופים: כל כיסא כמייצג סיפור חיים ועולם ומלואו.

"המיצב קם לתחייה בעזרת חברתי ענבר סמובסקי, שהיא ראש מטה החטופים והנעדרים ברעננה ומועמדת מספר 3 ברשימה של חיים ברוידא לראשות העיר. היא הפגישה אותי עם תלמידי תיכון 'אביב' ברעננה שעזרו ליצור את המיצב".

מהי הבעיה הכי בוערת של רעננה וערי השרון מבחינה אקולוגית?

"המון אנשים עדיין משתמשים ברכבים  במקום תחבורה ציבורית – דבר שגורם לזיהום הסביבה. האנשים חיים בתנאים סוציואקונומיים גבוהים ומייצרים המון פסולת. לא פעם הצעתי להקים באזור השרון מרכז מחזור גדול. רוב היצירות שלי מורכבות מזבל של אחרים והייתי שמחה אם גם אחרים יפעלו כך".

כתבות קשורות

השארת תגובה

פופולרי
עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן