חדשות רעננה

אני לא מתעסק בלספר מה אני עושה, אני עושה!

אילן כהן המשנה לראש עיריית רעננה אחראי על חזות העיר, על רעננה אותה לא עזב מעולם על המורשת של המשפחה על חזות העיר והפוליטיקה בעיר ולמה חשוב לרעננה שיהיו לה חברים בממשלה

את משפחת כהן לא צריך להציג לרעננה, עוזי האח הבכור שבשבוע הבא יצוין 15 שנים למותו, היה הדמות המוכרת של המשפחה 13 אחים שגדלו מגיל צעיר כיתומים מאב. אילן נשוי אב ל 4 ילדים וסבא ל 2 נכדים.

"בשנת 92 רציתי לעבור לאריאל לוילה, אמא שלי בחכמתה השאירה אותי ברעננה" היא אישה מופלאה גידלה לבדה 13 יתומים מאב, הייתי בן 7 כשאבי נהרג, השאיפה לצדק חברתי וראיה של החלשים בחברה באה מהבית, אני רואה כל יום את מי שזקוק לסיוע ברעננה ופועל כל יום לרווחה של אלו שאין להם. "אתה מבין מה זה לגדל   ולחתן 13 ילדים לבד?  זה לא פשוט הסיפור שלנו לא מוכר לציבור מספיק"

למה בחרת להיות אחראי על חזות העיר?

זו מורשת משפחתית, עוזי אחי היה זה שגרם לכך שרעננה תהיה העיר המטופחת בישראל ואני רואה בזה שליחות להמשיך את המורשת המשפחתית.  אני חרשתי כילד כל רחוב וכל שכונה ברעננה, גם בקדנציה הקודמת שלי במועצה וגם בקדנצי הנוכחית רציתי להיות אחראי על חזות העיר. אני מכיר את הצרכים של העיר מכיר את התושבים ומה חשוב להם וגם כמובן להמשיך את דרכו של עוזי . כל מה שלמדתי  למדתי דרך עבודה בשטח. יש לי מגע ישיר עם התושבים, לא רק דיבורים דרך התקשורת ודרך הרשתות החברתיות.  90%  מהבעיות נפתרות באופן מיידי. ברעננה תושבים התרגלו לרמת שירות מעולה וזה מצויין.

כמה מהמורשת של עוזי אחיך אתה מיישם?

תראה עוזי היה המנוע של רעננה ועד היום 15 שנה אחרי שהוא נפטר לא מפסיקים לדבר עליו, בכל מקום ברעננה בכנסת תושבים, אנחנו  במשפחת כהן נולדנו לשרת. עוזי הקדיש  24 שעות ביממה לרעננה, אני לא מגיע לרמה של עוזי אף אחד לא יכול להגיע לשם אבל יש לי למה לשאוף. הציבור בחר בי למועצה ואני מקווה מאוד להמשיך פה עוד קדנציה נוספת בחזות העיר. זו השאיפה שלי. אני לא רוצה להתמודד לראשות העיר, אולי בעתיד אתמודד לכנסת אבל טוב לי ברעננה. אצלי אין לנו מפתח בדלת כל אחד יכול להכנס אליי בכל יום בכל שעה. 

יש בכלל סיכוי לדור הבא לגור ברעננה עם מחירי הדיור?

אני מקווה בעזרת השם לדאוג לדיור לצעירים בעיר, עוזי בכהונה הקצרה שלו כראש העיר הצליח לאשר תכניות שהיו תקועות בזכותו נווה זמר זזה קדימה וממשיכיו קצרו את הפירות. אני חושב שאני חבר מועצה עם קשר ישיר לשרים ולראש הממשלה, אוכל לסייע בקידום תכניות בניה ברעננה. אפשר לעשות פרויקט זוגות צעירים ורעננים, יש 2000 דונם של של רעננה מצפון לעיר צריך לבנות דירות קטנות. צריך לפטור מהיטל השבחה כדי להוריד את המחירים.

כמה חשוב הקשר עם הממשלה לבעיות ברעננה?

אני עבדתי כל כך הרבה שנים הייתי בכנסת, עבדתי כעוזר של סילבן שלום, של מירי רגב, עבדתי עם מאיר שיטרית אני מכיר את עבודת הממשלה את השרים וזה כלי נהדר לקדם תכניות מקומיות. לסייע בקידום פתרונות תחבורה, תקשורת תשתיות, איכות סביבה. הכל קשור לממשלה. השרים יגיעו לבקר בעיר ישמעו באופן ישיר את הבעיות והפתרונות שיש לרעננה להציע.

מה יש לך להגיד על הביקורת של האופוזיציה בעיר?

כולנו נבחרנו לשרת את הציבור כל ההתנגדויות הן פוליטיות נגד הציבור, מה יש להתנגד לפארקים לבית ספר שמשרת 800 תלמידים, לגשר מעל כביש ראשי? לתושבי רסקו לא מגיע פארק? למה לא לאשר תקציב לבנית פארק לשכונה?  מה בגלל שהתלמידים דתיים לא מגיע להם בית ספר ראוי? זה לא נקרא  לשרת את הציבור. נבחר ציבור צריך להיות קודם כל בן אדם,  וכל תושבי רעננה ראויים לשירות מלא.

איך מערכת היחסים שלך עם ראש העיר חיים ברוידא? בעבר הייתה יריבות בינו לאחיך

אני מאמין גדול בראיה של העתיד ולא נותן לעבר לנהל אותי, כל מה שהיה יושב מזמן. יש לי מערכת יחסים מצוינת עם ראש העיר, דלת פתוחה לכל צורך,   הוא נותן לעבוד וקשוב לכל צורך שלי של התושבים ושל רעננה.

 איך חזות העיר הולכת עם דאגה לרווחה?

אנחנו מטפלים בכמויות אשפה עצומות ויש הרבה מאוד ציוד וריהוט שאנשים זורקים וראויים לשימוש, ציוד חשמלי תקין ספות פינות אוכל כיסאות זבל של האחד אוצר של האחר. אנחנו מביאים ציוד ראוי למחסנים של אגף חזות העיר ומחלקים אותו לנזקקים, גם שומרים על איכות הסביבה. יש הרבה מאוד אנשים בעיר שהם מטופלים על ידי הרווחה הרבה יותר ממה שאנשים חושבים, מגיעות אלינו כל הזמן פניות על אנשים נזקקים ואנחנו יודעים להגיע אליהם ולהעניק להם סיוע.

איך מתמודדים עם כמויות האשפה שרק גדלות?

יש בארץ שלושה  אתרים  להטמנת אשפה. צפון דרום ומרכז, רצינו להקים מתקן מחזור מודרני בעמק חפר שאפשר יהיה לתת מענה מלא, עיריית נתניה לא שיתפה פעולה אבל השאיפה שלי שיהיה מענה למחזור כל הפסולת, לשמור על הסביבה זה צורך קיומי.

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. רענני ותיק הגב

    אכן, פטור מהיטל השבחה, הוא רעיון מצוין לפתרון בעיית הדיור. בכלל, המיסוי הכבד (המקומי והממשלתי) על ענף הנדל"ן, ביחד עם הרגולציה המסורבלת – הם המכשול העיקרי . כולם מבינים את זה, אבל היכן תצא פוליטיקאי שיהיה מוכן לוותר על הכסף הרב שנכנס מהמיסוי, ועל הכוח הרב שנתון בידי הרגולטורים ?

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן