חדשות רעננה

ברוידא הגיע מוכן לקרב

רף הציפיות מישיבת המועצה שנערכה אתמול (9.11.21) היה גבוה, והדרמה קיימה את ההבטחה. ראש העיר חיים ברוידא התמודד בפעם הראשונה בקדנציה עם קואליציה במיעוט ואופוזיציה לוחמנית ומגובשת.

רוחות של פיוס במועצת העיר

ישיבת המועצה ברעננה קיימה את ההבטחה להיות מעניינת. 17 חברי מועצה התכנסו בחדר הישיבות בבית יד לבנים לדיון סוער. אנה פוזמנטיר נעדרה מהישיבה עקב מחלה ואילן כהן שוהה במרוקו ולא נכח בישיבה. עיקר סדר היום היה רשימה ארוכה של הדחות ומינויים בועדות השונות, מה שיכול היה להיות תבוסה לראש העיר במידה והיו מתקבלות ההחלטות

ראש עיריית רעננה חיים ברוידא, ניצל את הזמן שעבר בין הבקשה לזימון הישיבה למועד קיומה והגיע מוכן לישיבה. מצוייד בחוות דעת משפטית לפיה רוב הנושאים לא יכולים לעלות לדיון, התנהלה הישיבה תחת מחאה של חברי האופוזיציה שציפו להעביר את השליטה בוועדות השונות לידהם. לפי חוות הדעת של היועצת המשפטית של עיריית רעננה עו"ד תהילה סובול שינוי הרכב חברי מועצה צריך לקבל את אישור הסיעה ואם לא ניתן אישור אז החילופים אינם יכולים להתקיים, ומכייון שהאופוזיציה מורכבת משברי סיעות מפוצלות אין הסכמה לא של הרשימה הדתית המאוחדת ולא של סיעת לב לביצוע החילופים. 

ההצעה להדחה של סגנית ראש העיר ענבר הוכברג לא עלתה לדיון בישיבה אתמול, ואם תידון בעתיד כדאי שחברי האופוזיציה יהיו מוכנים גם משפטית וגם לדאוג לשמר את הרוב שלהם שנראה כרגע גבולי.

חבר המועצה רחמים שלום שמעורב בחקירת מבקרת העיריה בנוגע להחתמת כרטיס נוכחות של עובדת עירייה נמנע בחלק מההצבעות מה שאולי מעיד על כך שמעמדו כחבר אופוזיציה אינו איתן.

ההמחשה עד כמה הכל פוליטי, באה לידי ביטוי בדיון על אישור תבחינים למלגות לספורטאים מצטיינים שהעלתה חברת המועצה מיכל ברם ההצעה אושרה פה אחד אך גררה דיון ארוך מיכל ברם " בשעה טובה גם העיר רעננה מצטרפת לרשימה ארוכה של ערים ויישובים שתעניק מלגות לספורטאיות וספורטאי העיר המצטיינים בענפי הספורט האישיים. בישיבת מועצת העיר שהתקיימה אתמול אשרנו פה אחד את הקריטריונים לקבלת המלגות ומאבקי הכוחות הפוליטיים הושארו לבסוף בצד מתוך רצון להוקיר את הישגיהם המרשימים בארץ ובעולם של ספורטאיות וספורטאי רעננה" גם ביטול המינוי של מיכל לאחראית על נושא קידום בריאות לא פגע בשביעות רצונה מאישור תבחיני המלגות.

מיכל ברם
מיכל ברם מלגות לספורטאים מצטיינים

ההצבעה על מינוי דירקטורים ל מי רעננה עברה חלקית, כאשר חברי המועצה אישרו רק את המשך כהונתו אריה מאור יו"ר התאגיד הנוכחי אושר שאר המינויים לא אושרו.

סיעת מרצ וחברי האופוזיציה בראשות רונית ויטראוב הגישו עתירה נוספת לבית המשפט לטענתם האופן בו התנהלה הישיבה אינו תואם את הפסיקה שניתנה בעתירה הקודמת.

רונית ויטראוב "הגענו לישיבה זו לאחר מאבק, מאבק שנועד לאפשר לנו לפעול ולהיעזר כנבחרות ונבחרים בכלים שמכוח החוק עומדים לרשותנו במילוי השליחות הציבורית. זו אינה ישיבה שגרתית, היא מתקיימת מול עינו הפקוחה של בית המשפט ותחת המטרייה הרחבה והמחייבת של פסק הדין, פסק דין שנתן שופט בישראל. בהיותינו שרויים בהליך משפטי וגם מתוך אחריות לרוח השיח, לא הגבנו להכפשות, לניסיונות לזרוע פילוג, לדה לגיטימציה ולמערכת של ״פייק ניוז״ כפי שהשתקפה ועדין נוכחת ברשתות ובערוצים אחרים.  בחרנו להתמודד בצורה נחושה אך עניינית, למרות שלדעתנו נעשה שימוש לא ראוי בכלים של כוח וסמכות, במטרה לחסום את דרכינו. כאן המקום להזכיר כי סמכות שלטונית נועדה לשרת את האזרחים ולקדם איכות חיים ואסור בשום אופן שתהיה כלי למיגור יריבות פוליטית."

רונית ויטראוב: אני שמחה שאחרי מאבק לא פשוט הבאנו לכך שתאושר ברעננה הצעת תקציב הגיונית

כתבות קשורות

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. דניאלה אוהב ציון הגב

    רוצה להגיב שראש העיר חיים ברויידא עושה יום וליל,שרעננה שלנו תהיה רעננה חכל תושביה,חשוב לו רעננה,עובד בשביל רעננה.גאה בך אדוני ראש העיר.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן