חדשות רעננה

האושר שלי זה למצוא אור בחינוך

כשהבת שלי החיילת שמעה שאני מראיין את איה פרישקולניק היא ביקשה ממני למסור לאיה שבזכותה היא אוהבת תנ"ך ועשתה בגרות מורחבת בתנ"ך, כשאני מספר את זה לאיה היא מחייכת שואלת לשלום ילדי, זוכרת את שמם ואת הגיל שלהם למרות שחלפו שנים מתום הלימודים

איה פרישקולניק סגנית ראש העיר הרצליה וממונה על החינוך וקידום נשים בהרצליה היא בשביל אלפי תלמידים והורים מרעננה קודם כל מנהלת מיתולוגית, כזו שמכירה בשם כל תלמיד וכל הורה גם שנים ארוכות אחריף יודעת לזהות כל קושי או שמחה אצל כל ילד ולתת את תשומת הלב הראויה.

איה בת 67 נשואה לאחיק מורה לנהיגה אמא גאה למורן שעוסקת בתרגום לשפת הסימנים, לעופרי שחקנית ולזיו איש תקשורת גאה במיוחד בחתנים ובנכדים שלה.

ילידת הרצליה בה התגוררה כל חייה, סבא שלי מנחם אוטנברג ממייסדי הרצליה,  בנה את הבאר הראשונה בהרצליה, אבי נולד בהרצליה ואני דור שלישי בהרצליה מחוברת לכל פינה בעיר.

את הקריירה החינוכית שלי התחלתי כמורה וסגנית בבית הספר יוחנני בהרצליה ומשם לניהול בית ספר ברטוב ברעננה אותו ניהלתי 22 שנים.

 

מה זה חינוך בשבילך?

המטרה שלי היתה תמיד שכל ילד וילדה יצאו מאושרים מבית הספר, למצוא את האור בחינוך. זה הכי חשוב, שילמדו מה זה נתינה, המטרה של חינוך זה להצמיח אדם ערכי, תלמיד ערכי גם יהיה תלמיד טוב ידע לסייע לחברים שלו, ככה תהיה אוירה טובה יותר בבית הספר, זו דרכי כמנהלת וגם היום. את זה השגתי על ידי רגישות אמפטיה, הקפדתי מאוד על כל מה שהתרחש בבית הספר, ערנית מאוד לכל התלמידים ולצוות ההוראה, אין ניהול אוטומטי, חינוך זה עבודה אינסופית.

 

למרות שבבית ספר יסודי השליטה של מנהלת על תכנית החינוך ועל בחירת הצוות החינוכי היא מוגבלת מצאתי את הדרך ליצור תכנים יחודיים, הכרזתי על בית הספר כבית ספר לתיירות, כולם נסעו לכל מקום בעולם ושכחו לטייל בארץ, דרך התיירות למדו התלמידים להכיר את הארץ, דרך בניית מסלולי תירות, הילדים לקחו אחריות ויצרו מסלולים, שילבו את המשפחה שספגה גם היא ערכים של אהבת הארץ.

זו דוגמא להעשרה ערכית שהיא הייתה מבחינתי חלק בלתי נפרד מההעשרה החינוכית. כל הילדים החזיקו בגאווה את הדרכון של ברטוב.

הגאווה הגדולה שלי שבית ספר ברטוב הגיע למקום הראשון בארץ בבחינות המיצ"ב וזאת בלי לוותר על הלמידה הערכית, החלטתי שזה שיא בו אני יכולה לפרוש בנחת, החלטה קשה שקיבלתי בלב שלם.

ואיך הגעת מניהול בית ספר לפוליטיקה?

ב 2013 סיימתי את תפקידי בברטוב ויצאתי לפנסיה. בספטמבר 2013 פתאום הייתי מחוץ למערכת בפעם הראשונה אחרי עשרות שנים, לא הלכתי לבית הספר ב 1 בספטמבר, במקום זה הלכתי לים, שאלתי את עצמי מה עשיתי? למה ויתרתי על הניהול?

בדרך חזרה פגשתי את רעייתו של ראש העיר משה פדלון שסיפרה לי שהוא החליט להתמודד על ראשות העיר הרצליה, היא סיפרה לי כמה החינוך חשוב לו  ושהוא מחפש אשת חינוך שתעמוד לצידו, היססתי לרגע אבל החלטתי להיכנס להרפתקה. ידעתי שיש לי עוד הרבה מה לתרום לחינוך וכהרצלינית מלידה קסם לי לעשות את זה בעיר שלי.ראש העיר, משה אמר לי "איה את רצה איתי" ידעתי שיש לי על מי לסמוך, וצדקתי.

איך היה המעבר מאשת חינוך לקמפיין פוליטי?

ניהלנו קמפיין אחר, ממוקד באנשים, הרחבנו את מעגל התומכים, המנהיגות של משה פדלון הובילה להישג חסר תקדים, קמפיין קצר ממוקד ומאחוזי תמיכה ספורים הגענו לניצחון. למרות שזכינו רק ב 2 חברי מועצה שמר ראש העיר על ההבטחה שלו ומינה אותי לסגנית ראש העיר וממונה על החינוך.

מה עשית במרץ 2020 כשהבנת שכל מערכת החינוך עוברת ללמידה מרחוק?

הרגשתי כמו בסרטי אסונות. אי ודאות משהו מפחיד,מהר מאוד התארגנו, יש בהרצליה כ 19,000 תלמידים מגיל גן ואלפי אנשי סגל חינוכי שצריך לדאוג להם. לשמחתי הרצליה התחילה להיות ערוכה ללמידה מרחוק עוד לפני פרוץ המגפה כשהתחלנו בתוכנית each

ראש אגף החינוך ד"ר יעקב נחום יזם את התוכנית  ובתמיכתי ובתמיכת ראש העיר הכנסנו את התכנית העוסקת בלמידה חדשנית גם של מקצועות וגם אופי הלימוד של למידה מקוונת כך שמערכת החינוך בעיר כבר היתה מתורגלת בלמידה מרחוק, גם ההורים וגם התלמידים היו מיומנים בלמידה מרחוק.

התכנית מחוברת לתוכנית מנטורים בקהילה, במסגרתה הורים מביאים את הידע והניסיון לתלמידי העיר ללמידה חוויתית של תכנים מחוץ למערכת הלימודים הרגילה.

אמנות מדעים חקלאות, איכות סביבה, שילוב הורים למידה חדשנית תלמידים מעורבים בבניית תכני הלימוד, זו הגדרה חדשה של למידה הכל ברוח each

ומה הלאה יש חלומות נוספים?

אני נמצאת בתפקיד חלומותי, עוסקת בחינוך ונשים, בעיר בה גדלתי, כל יום הוא אושר אדיר ושמחה בלב 

 

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן