חדשות רעננה

הסכנות הקטלניות של מעורבות בתאונה קטלנית

תאונות קטלניות הן מצערות ויכולות לקרות לכל אחד. אבל, ישנם כמה גורמים שעשויים לגרום לך להיות מועד יותר לתאונות קטלניות.

הסוג הקטלני ביותר של תאונות הוא תאונת דרכים, עם למעלה מ-38% מכלל ההרוגים שנגרמו כתוצאה מתאונות דרכים. סוג התאונה השני הכי קטלני הוא נפילה, עם 12% מכלל ההרוגים שנגרמו מנפילות אנשים המבלים את זמנם בחוץ או סביב מכונות כבדות נוטים יותר להיות קורבנות של תאונות קטלניות מאשר אנשים המבלים את זמנם בתוך הבית או סביב מכונות פחות מסוכנות.

מהן הפציעות הקטלניות הסבירות בתאונה

תאונות הן גורם נפוץ לפציעה ומוות. הם יכולים לקרות בכל מקום, בכל זמן ולכל אחד. פציעות קטלניות אינן תמיד תוצאה של תאונה. לדוגמה, הם יכולים להיות תוצאה של התאבדות או רצח. סיבות מוות בשוגג יכולות לכלול הרעלה, חנק, טביעה ונפילות. פציעות שנגרמות מתאונות אינן תמיד קטלניות. פציעות כמו שברים, כוויות וזעזוע מוח עשויות להיות פחות חמורות אך הן עדיין זקוקות לטיפול רפואי כדי להחלים כראוי בכל מקרה בעיקר בתאונות קשות כמו תאונות קטלניות כדאי לפנות לעורך דין לתאונות דרכים שההתמחות שלו והידע שלו תעזור למשפחה לקבל את הפיצוי המגיע לה במקרה כה קשה   

מה גורם לתאונות קטלניות?

תאונה קטלנית יכולה לקרות מכמה סיבות. חלק מהסיבות הללו הן תוצאה של טעות אנוש, בעוד שאחרות פשוט אינן בשליטתנו. הסיבות השכיחות ביותר לתאונות קטלניות הן:

  • נהיגה בשכרות
  • נהיגה פרועה
  • לא משתמש בחגורות בטיחות
  • נהיגה מוסחת.

סוגי תאונות קטלניות שעלולות לגרום למוות

חלק זה עוסק בסוגים השונים של תאונות קטלניות שעלולות לגרום למוות.

  • הסוג הראשון של תאונה קטלנית הוא התנגשות רכב עם חפץ קבוע. תאונה מסוג זה יכולה להיגרם מרשלנות, הסחת דעת או שכרות, והיא יכולה לקרות גם כאשר הנהג שתה אלכוהול.
  • הסוג השני של תאונות קטלניות הוא התנגשות רכב עם חפץ נע אחר כמו מכונית או אופנוע אחר. תאונה מסוג זה יכולה להיגרם מרשלנות, הסחת דעת או שכרות, והיא יכולה לקרות גם כאשר הנהג שתה אלכוהול.
  • הסוג השלישי של תאונה קטלנית הוא התחשמלות מקווי חשמל או מקורות חשמליים אחרים כמו מכשירי חשמל וכלי עבודה.
  • הסוג הרביעי של תאונות קטלניות הוא נפילה מגובה כמו מצוק, סולם או בניין.
  • הסוג החמישי של תאונות קטלניות הוא ריסוק על ידי חפץ כמו דלת מכונית או רהיט.

איך להתמודד אחרי תאונה קטלנית

התמודדות עם טראומה ואבל היא תגובה טבעית לאירוע טראומטי. טראומה יכולה להיגרם מתאונה, מוות של אדם אהוב, או כל אירוע אחר שמשאיר אותנו תחושת פגיעה.

התמודדות עם טראומה לאחר תאונה יכולה להיות קשה במיוחד אם האדם שנהרג בתאונה היה מישהו קרוב אליך. התמודדות עם אבל לאחר תאונה יכולה להיות קשה עוד יותר אם היית האדם שגרם לתאונה. ישנן דרכים רבות ושונות להתמודד עם טראומה ואבל לאחר תאונה. הכי חשוב זה למצוא את מה שמתאים לך ולעשות את זה. תודה לעורך דין גיא דויטש , מומחה לתאונות דרכים ונזיקין, על הסיוע בהכנת הכתבה.

 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן