חדשות רעננה

השקט שאחרי הסערה

שבוע אחרי אישור התקציב, כל הצדדים בטוחים שהם ניצחו במאבק והשקט חזר לניהול העיר, מה עכשיו? בשטח נערכים לבחירות

 

עיריית רעננה צילום:ד"ר אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי
מתכוננים לבחירות ברעננה צילום: ד"ר אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי

 אישור תקציב העירייה לשנת 2022 והסרת איום ההדחה מצווארם של חברי המועצה, התחיל באופן רשמי את מערכת הבחירות הבאה, 18 חודשים של התארגנות עד לקו הסיום, מועמדים יבואו מועמדים ירדו, אידאולוגיה ומדיניות יתערבבו במטרה אחת להיבחר לראשות העיר ולמועצה.

על מה יתמודדו?

ההתמודדות היא על הזכות לשרת את העיר ותושביה, לדאוג לרווחתם וביטחונם של תושבי רעננה, להעניק את רמת השירותים המוניציפליים הגבוהה ביותר, ולדאוג לפיתוח עתידה של העיר. זו המשימה, לא כבוד ולא תפקידים אלא עבודה חשובה וקשה, זה מה שמצופה מנבחרי הציבור .

על מה היה המשבר האחרון?

המשבר האחרון לא היה משבר אידאולוגי, אלא משבר פוליטי. ניסיונו של ראש העיר חיים ברוידא להרחיב את הקואליציה באמצעות מינוי אנה פוזמנטיר לסגנית ראש העיר, הביא לשרשרת הפוכה בה הקואליציה שלו התפרקה. אם ארז ברט, אלי אלוש, רחמים שלום, מיכאל רייזמן ואנה פוזמנטיר היו מקבלים את הדרישות שלהם היה ראש העיר חיים ברוידא משייט עם קואליציה יציבה בנחת עד לבחירות.

אז לא הייתה אידאולוגיה?

סיעת מרצ ובהמשך סיעתו של ניר קריסטל, היו היחידות שהפגינו קו של התנגדות ענינית למדיניות ראש העיר והנהלת העירייה. הדיון על אגרת השמירה לא היה על בטחון אלא על מקורות תקציביים.  השאלה שלא נשאלה היא האם תושבי רעננה מוכנים לממן איכות חיים גבוהה יותר באמצעות היטל השמירה? התשובה לשאלה תגיע רק בקלפי. כל הניסיונות לקבוע מה תושבי רעננה רוצים באמת הם ניסיונות סרק, האם ויתור על גביה של 200 ש"ח לשנה מצדיק פגיעה בשירותים העירוניים?  זו שאלה שצריכה להשאל בבחירות.

על מה יתמודדו בבחירות הבאות?

תחבורה, נדל"ן, ופיתוח כלכלי, שלוש בעיות לאומיות בהן רעננה צריכה להתמודד ברמה המקומית. 

תחבורה – פרוייקט הנת"צ באחוזה נקבר כנראה, שלוש שנים אחרי הבחירות בהן הפגין ראש העיר עמדה בלתי מתפשרת נגד הנת"צ במתכונתו המתוכננת ושום דבר לא זז. אין פתרון חלופי, הקורונה וחילופי השרים לא סייעו במציאת פתרון תחבורתי חלופי, פרוייקט המטרו שגם כך היה אמור להתקיים בעוד 2 עשורים גם הוא נדחה שוב.

מה הפתרונות? פחות לנסוע, יותר עבודה ברעננה, יותר תחבורה שיתופית וציבורית, יותר תחבורה ירוקה, פחות חניה (כשאין חניה אין צורך ברכב פרטי). ראש עיר צריך להסתכל על הפתרונות המקומיים כי ישועה מהמדינה היא לא בטווח המידי.

נדל"ן – מצוקת הנדל"ן היא ארצית, כדי לאפשר לצעירים רעננים להמשיך לגור בעיר חייבים להגביר את קצב ההתחדשות העירונית. זה הפתרון הזמין והמהיר לדיור ברעננה. גם השבחת התשתיות המקומיות וגם חידוש מרכז העיר והשכונות. עיריית רעננה, חייבת למצוא את הכלים להאיץ את ההתחדשות העירונית. מדיניות ראש העיר חיים ברוידא לא לאפשר יותר פרוייקטים של חיזוק אלא רק הריסה בניה חייבת להיות מגובה בהרחבה משמעותית של מחלקת ההנדסה כדי לאפשר האצה של פרויקטים. התחדשות עירונית תביא לרעננה עוד אוכלוסיה איכותית, היטלי ההשבחה כתוצאה מההתחדשות העירונית יסייעו לחידוש תשתיות.

 פיתוח כלכלי – עיר כמו רעננה, יכולה וצריכה להיות עם עוצמה כלכלית של תעסוקה מתקדמת. המשך פיתוח אזורי תעסוקה התחדשות עירונית של אזור התעשייה ימשיכו בתהליך יצירת מקומות תעסוקה בעיר. זה, יחד עם הארנונה שתתלווה יסייעו להמשך חיזוקה של רעננה לא כפריפריה של הרצליה ותל אביב אלא כעיר שתוביל את השרון.

ראש העיר הבא של רעננה יהיה חייב לעסוק בשלושת הנושאים האלו כמשימה עיקרית. רעננה חזקה מספיק כדי להוביל. הניסיונות להביא לתקציב מצומצם תוך פגיעה בשירותים הבסיסיים לעיר כמו בטחון תרבות וניקיון לא תחזיק לטווח הארוך, תושבי רעננה רוצים ובצדק לקבל את רמת השירותים הגבוהה ביותר.

מי יתמודד לראשות העיר?

חיים ברוידא  – ראש העיר המכהן איבד את הרוב במועצה,  אבל זוכה לאהדה מהציבור, הוא נוכח בשטח, קשוב לתושבים מעורב בחיי הקהילה. המשימה שלו לבנות רשימה חדשה למועצה שתשקף את דרכו. רשימה יציבה עם חברים שבאים לתרום לרעננה ולא דרך כיבודים ותפקידים. סיכויי הבחירה לכהונה נוספת גבוהים, ראש עיר מכהן אוטומטית זוכה לעמדת עדיפות בזכות החשיפה שלו לציבור. על אחת כמה טעמה ראש עיר מעורב כמו חיים ברוידא.

ניר קריסטל – התמודד בבחירות האחרונות חבר לראש העיר ופרש לאופוזיציה, הוביל את מאבק האופוזיציה בתקציב. נחוש להתמודד פעם נוספת על תפקיד ראש העיר. במידה וידע לחבר אליו קהלים רחבים ולהקים מערכת ארגונית ראויה יתכן ויסתמן כמועמד שעשוי לערער את מעמדו של ראש העיר.

רונית ויטראוב – יו"ר סיעת מר"צ ויו"ר האופוזיציה, פוליטיקאית ותיקה ומיומנת עם אג'נדה ברורה ובלתי מתפשרת. התמודדה בבחירות האחרונות  על ראשות העיר. לא ברור אם תתמודד פעם נוספת על ראשות העיר או שתסתפק במשימה של  להיות הסיעה הגדולה במועצה.

עו"ד אבי יוסף – עורך דין מקומי ופעיל  ליכוד ופעיל חברתי, כרגע מועמד בלתי מוכר לרוב הציבור.  השמועות בעיר  מדברות על כך שהוא שוקל להתמודד על ראשות העיר, אם יחליט להתמודד עליו יהיה להתגבר על משוכה משמעותית של הכרות עם הציבור, בניית מערכת ארגונית וכלכלית למימון קמפיין.

ארז ברט – הכריז על התמודדות במערכת הבחירות הקודמת אך לא הגיע לקו הסיום. במידה ויתמודד ינסה לסחוף את הציבור הדתי ולהיות המועמד הדתי הראשון ברעננה.

המועמד\ת החיצונית – בכל בחירות מגיע מועמד חיצוני ומנסה את כוחו, בבחירות הקודמות היה זה יקי ודמני האם נזכה למועמד או מועמדת חיצוני ימים יגידו.

המועצה

המאבק על 19 המושבים במועצת העיר יהיה קשה סיכוייה של רשימה עצמאית חדשה להצליח הם נמוכים, במידה ויגבש חיים ברוידא רשימה ראויה הוא עשוי להיות עם הרשימה החזקה במועצה, סיעת מר"צ היא הסיעה המובילה במערכות הבחירות האחרונות וגם במערכת הבחירות הבאה סיכוייה להוביל גדולים, ניר קריסטל עם 2 חברי מועצה יאבק על הגדלת היצוג המועצה. החידה הגדולה היא מה יהיה עם הציבור הדתי ברעננה.

הציבור הדתי

כרגע מפוצלים הנציגים של הציבור הדתי ב 4 סיעות שונות, קשה לראות אותם חוברים שוב לרשימה משותפת בהרכב האנושי הנוכחי. במידה ויתמודדו בסיעות מפוצלות הציבור הדתי עלול לאבד מכוחו במועצה, במידה ויהיה המנהיג שידע לחבר ולהגיע להסכמה רחבה יזכה הציבור הדתי ליצוג בהתאם לכוחו בעיר.

זמנים מעניינים יעברו על רעננה מתחת לפני השטח יש התרחשות מתמדת שתלך ותגבר עד מועד הבחירות.

 

ניר קריסטל - יתמודד שוב
עו"ד אבי יוסף - המועמד החיצוני?

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן