חדשות רעננה

מבוי סתום באישור התקציב, הגיע הזמן למגשר

בחמישי ישיבת מועצה נוספת לאישור התקציב, ראש העיר חיים ברוידא הציג תקציב מקוצץ, את האופוזיציה זה לא מספק ומי שסובל הן העמותות שלא מקבלות את ההקצבות אולי הגיע הזמן למגשר?

חודשיים אחרי תחילת השנה והמשבר הפוליטי המתמשך מונע את אישור התקציב. נראה כי נוצר מבוי סתום בו ההכרעה על תקציב עיריית רעננה לשנת 2022 תעבור לידיה של שרת הפנים.

נראה כאילו כולם החליטו להעביר את הזמן עד הבחירות, כל האפשרויות והתחזיות מכוונות לנובמבר 2023 הבחירות הבאות. עד למועד זה עומדת בפני משרד הפנים האפשרות להדיח את חברי המועצה להדיח את ראש העיר או לעשות כלום ולתת לעיר להתנהל בתקציב המבוסס על תקציב השנה שעברה.

מי שסובל בעיקר מאי אישור התקציב הן העמותות הנתמכות על ידי העירייה כמו בית התבשיל, סימפונט רעננה, קבוצת הכדורסל עירוני רעננה, שבט הצופים נבו, עמותת כדורגל נשים ועמותות נוספות אשר לא מועברות אליהן ההקצבות בגלל אי אישור התקציב.

סיכויי ההדחה הם קלושים, אין למשרד הפנים שום כוונה או רצון להפר החלטה דמוקרטית ולכפות הדחה של נבחרי ציבור אלא במקרי קיצון ורעננה אינה מקרה קיצון. העיר מנוהלת כבר מספר שנים עם תקציב מאוזן למרות תקופת הקורונה. הביקורת של חברי האופוזיציה היא בעיקר על ניהול פוליטי ולא על מדיניות או מנהל תקין. העיר מנוהלת באופן תקין תלונות התושבים הן מינוריות ואת רוב התושבים המשבר הפוליטי לא מעניין או לא נוגע לחיי היום יום שלהם.

התקציב העירוני, נקבע בהתאם למדיניות ראש העיר והסמכות להגיש תקציב היא סמכותו של גזבר העיריה כך קובע החוק. חברי המועצה רשאים כמובן לחלוק או לאשר, להציע חלופות לסעיפים שונים אך אין ביכולתם להעלות לדיון תקציב חלופי. כך שכל הצדדים שבויים בסד שאינו ניתן לשבירה או שינוי. ביטול היטל השמירה מוסיף עלויות נוספות על התקציב העירוני וניסיונותיהם של חברי האופוזיציה לשמור על סיירת הביטחון בהיקף הפעילות הנוכחי שלה ללא היטל השמירה לא צלחו, הוויתור שנדרש ראש העיר לעשות נוגד את מדיניותו והשקפתו כך כתב בפוסט שפרסם "התקציב הוא מאוזן, זו השנה השלישית ברציפות, מאז תחילת קדנציה הנוכחית. מאחר ועשרה חברי מועצת העיר, יצרו אופוזיציית רוב ומונעים את אישור גביית אגרת האבטחה – סך ממוצע של 17 שקלים בחודש לבית אב, שיועדו לאורך כל השנים להפעלת סיירת הביטחון, שקלנו את המשך דרכה של הסיירת, עד כדי סגירתה לאלתר. לאחר הערכת מצב, וכדי למנוע שהחלטת חברי האופוזיציה, תפגע בשירות לתושבי רעננה, החלטתי להימנע מסגירת הסיירת. אך היא תופעל בגרסה מצומצמת לאחר שביצענו התאמות בתקציב הרגיל. עם זאת, עשינו את כל הפעולות הנידרשות, תוך העצמת השימוש באמצעים טכנולוגיים חדשניים שהוכנסו במערכות העירייה של עיר חכמה, כדי שהשרות ורמת הביטחון של תושבי רעננה לא יפגעו."

בתגובה פרסמו חברי האופוזיציה מכתב בו הם דוחים את הצעתו של ראש העיר "קיבלנו את הצעת התקציב החדשה לשנת 2022. אנו מברכים על שהבנת סופית שלא נסכים להמשך גביית אגרת השמירה כמס נוסף בהינתן העובדה שהארנונה ברעננה התייקרה בקדנציה הנוכחית בכ-9%. דורשים ממך להציג הצעת תקציב חדשה שמצמצמת בהתאמה פעולות אחרות, כמו תקצוב שאינו מידתי בסעיפי חגיגות, יחסי ציבור, הגדלות מיותרות וסבסוד בסעיפים שאינם חברתיים, הפנינו אותך בישיבה שארכה יותר משלוש שעות לנקודות רלוונטיות."

וכשדיוני התקציב מתנהלים בחלופת פוסטים בפייסבוק ובלי דיון אמיתי על פשרה או ניסיון להדברות, כשכל צד מתבצר בעמדותיו כאילו מדובר במשבר רוסיה אוקראינה אולי צריך מגשר חיצוני שיפתור את המבוך?

רונית ויטראוב: אני שמחה שאחרי מאבק לא פשוט הבאנו לכך שתאושר ברעננה הצעת תקציב הגיונית

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן