זוכרים את כולם 18 נופלים מרעננה במלחמה

זוכרים את כולם. השנה ביום הזיכרון המחיר גדול במיוחד ונוגע כמעט בכל בית מאז ה-7.10. לרגל ערב הזיכרון חזרנו אל הסיפורים הכואבים של האזרחים שנרצחו בידי החמאס ולגיבורים שנפלו כשהגנו על המדינה

זוכרים את כולם. לרגל יום הזיכרון לחללי צהל ונפגעי פעולות האיבה, נפגשנו עם דניאל צ'יטיז, אחיו של ירון צ'יטיז מרעננה בן 23 במותו. ירון היה סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד של חטיבת גבעתי ונפל בקרב בצפון רצועת עזה. הוא השאיר אחריו הורים, שלושה אחים ואחות. לאחר מותו משפחתו תרמה את איבריו. "אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי להנציחו – מהפצת תמונותיו ועד לשמח חיילים עם בשר על המנגל". 

בשנה כואבת זו, תרכין העיר רעננה ראש ותתייחד עם זכרם של חללי צה"ל ופעולות האיבה, בעצרת זיכרון עירונית. העצרת תתקיים ברחבת יד לבנים, בערב יום הזיכרון לחללי צה"ל ופעולות האיבה ביום א' 12.5.24, בשעה 20:00, עם הישמע הצפירה.

 

עצרת הזיכרון, בסימן "הותר לפרסום", תתקיים במעמד ראש העיר רעננה, חיים ברוידא, מנחה – טל ברמן, משתתפים – סיימון כהן חזן, ליבי פנקר שירה, וכן הרכב נגנים ממרכז המוסיקה העירונית, בימוי- לירון סילברמן, ניהול מוזיקאלי – רני גולן.

לדברי רונית פינסברג יו"ר יד לבנים רעננה, מדובר בשנה כואבת וקשה בה איבדה העיר את מיטב בניה ובנותיה – תושבים שנרצחו במסיבת נובה ברעים וחיילים שנהרגו בעת שהגנו על המדינה. "אנחנו עושים הכל על מנת להקל על המשפחות לוות ולעזור להם. מדובר בשנה מאוד קשה שבה ההתמודדות הפכה למורכבת. אנחנו כאן בבית יד לבנים לכל שאלה ועזרה", היא אומרת. 

דניאל צ'יטיז, אחיו של ירון ז"ל, הגיע לאנדרטה שהוקמה לאחרונה ברחבת יד לבנים וסיפר בהתרגשות על האח שאהב לטייל ולבלות עם המשפחה ונפל בטרם עת. 

דניאל: "לפני 4 חודשים הצטרפנו למשפחת השכול. ירון היה הילד 5 במשפחה – בן הזקונים. הוא אהב את הדברים הפשוטים כמו אוכל, חברים, כדורגל  ותמיד שמח בחלקו. מה שמנחם אותנו כעת זה העיסוק בהנצחתו. את אהבתו למנגל – הפכנו ליוזמה בשם 'המנגל של ירוני', אנחנו נוסעים ברחבי הארץ לעשות לחיילים על האש ולשמח אותם. ירון היה מלא באור ובנתינה. אנחנו מפיצים את התמונות שלו מאז שנפל ואת סיפורו – דבר שגורם לו להמשיך לחיות בקרבנו". 

 

גיא אילוז ז"ל

זוכרים את הנופלים והנרצחים

גיא אילוז ז"ל

גיא אילוז 26, בן דוריז ומישל, גדל ברעננה והתגורר בשנים האחרונות בתל אביב. היה טכנאי קול של היהודים, נחטף ממסיבת נובה ברעים ונרצח על ידי מחבלי החמאס. על פי עדותה של מיה רגב מהרצליה חטופה גם – גיא מת מפצעיו בבית החולים בו שכבו זה לצד זו. המוזיקה ליוותה אותו עד יום מותו. יהי זכרו ברוך.

 

עדנה בלושטיין ז"ל

בת 80, בתם של מרים ויחזקאל התגוררה ברעננה ונרצחה בפיגוע המשולב שהתרחש בעיר ב-15.1.2024. עדנה התאלמנה בגיל צעיר, הייתה אמא לשני ילדים וסבתא לשישה נכדים. עובדת סוציאלית שעבדה גם בגיל הפרישה. עדנה הוכרה כנפגעת פעולת איבה. מקום קבורתה ברעננה – כפר נחמן. יהי זכרה ברוך.

 

רס"ן שגיא גולן ז"ל

בן 30, בנם של אתי וגלעד. הותיר אחריו בן זוג, הורים, אח ואחות. נולד והתגורר ברעננה. שירת ביחידת הלוט"ר ונפל בבארי בקרב ב-7.10.2023 במלחמת "חרבות ברזל". מקום קבורתו: תל אביב – קרית שאול. יהי זכרו ברוך.

 

משה אברהם בראון ז"ל

רס"ן משה אברהם בר-און ז"ל

בן 23, בנם של מרילין מרים ודוד. נולד והתגורר ברעננה. שירת בחטיבת גולני בגדוד "הבוקעים הראשון". נפל בצפון רצועת עזה ב-12.12.2023 במלחמת "חרבות ברזל". הותיר אחריו הורים וארבע אחיות. מקום קבורתו: רעננה – בחלקה צבאית. יהי זכרו ברוך.

 

סרן שאול גרינגליק ז"ל

סרן שאול גרינגליק ז"ל

בן 26 מרעננה. בנם של רותי ודניאל. נולד התגורר ברעננה שירת כקצין במילואים בחטיבת הנח"ל בגדוד931. נפל בקרב בצפון רצועת עזה ב-26.12.2023 במלחמת "חרבות ברזל". השתתף בעונה החדשה של "הכוכב הבא" ועזב כדי להילחם ולהגן על המדינה. המקום קבורתו: רעננה – חלקה צבאית. יהי זכרו ברוך.

 

דן ווידנבאום ז"ל

רס"ר דן ווידנבאום ז"ל

בן 25. בנם של אביבה אסתר ורפאל יעקב (דוד). נולד בבלגיה והתגורר ברעננה. תלמיד שנה א' בפיזיותרפיה. שב מטיול בדרום אמריקה כדי להילחם למען המדינה. שירת בחטיבת יפתח, נפל בקרב במרכז רצועת עזה ב-12.1.2024. מקום קבורתו: רעננה – חלקה צבאית. יהי זכרו ברוך. 

 

סמ"ר רועי מרום ז"ל

בן 21, בנם של טלי ורענן. נולד ברעננה, שירת בסיירת חרוב נפל בקרב בצפון רצועת עזה במלחמת "חרבות ברזל". רועי למד בבית הספר התיכון מטרווסט והיה מדריך מוביל בצופים. הותיר אחריו הורים ושלושה אחים. נפל בצפון רצועת מקום קבורתו: רעננה – חלקה צבאית. יהי זכרו ברוך. 

 

סמל שיראל מור ז"ל

בת 20. בתם של עדנה תמרה ויהודה. נולדה והתגוררה ברעננה. שירתה בחיל הגנת הגבולות ביחידה 414 כתצפיתנית בחמ"ל נחל עוז. נפלה בקרב במוצב נחל עוז ב-7.10.2023 במלחמת "חרבות ברזל". מקום קבורתה: רעננה. הותירה אחריה הורים וארבעה אחים ואחיות. לאחר נפילתה הועלתה לדרגת סמל. יהי זכרה ברוך. 

 

נתנאל יאנג הי"ד

רב"ט נתנאל יאנג ז"ל

בן 20 מרעננה חייל בודד הובא למנוחות בהר הרצל. עלה לארץ כדי להתגייס לצה"ל והתגורר בבית בנג'י. צעיר מבן 5 אחים. היה חניך בבני עקיבא. נפל בקרב ב-7.10.23 כלוחם גולני בהגנה על המדינה שאהב. יהי זכרו ברוך. מקום קבורתו: הר הרצל. 

 

סרן ירון אליעזר צ'יטיז ז"ל

בן 23, בנם של דבי וקלייב. נולד והתגורר ברעננה. שירת בחטיבת גבעתי. נפל בקרב בצפון רצועת עזה ב-26.12.2023 במלחמת "חרבות ברזל". הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי רעננה. הותיר אחריו הורים וארבעה אחים. יהי זכרו ברוך. לאחר נפילתו הועלה לדרגת סרן.

 

רס"ן אריה שלמה צירינג ז"ל

בן 27, בנם של דבורה ומרק. נולד בירושלים והתגורר ברעננה. שירת ביחידת עוקץ ונפל בקרב בעוטף עזה ב-7.10.23 במלחמת "חרבות ברזל". מקום קבורתו: רעננה – חלקה צבאית. הותיר אחריו הורים ושלושה אחים. לאחר נפילתו הועלה לדרגת רב סרן. יהי זכרו ברוך. 

 

סמ"ר ראובן מרק מורדכי אסולין ז"ל

בן 19, תושב רעננה לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בעוטף עזה, ב-5.5.2023. בוגר תיכון אוסטרובסקי. משפחתו עלתה ארצה לפני 10 שנים. ראובן היה ציוני וחלם לעלות לארץ ולשרת בקרבי. הוא הועלה מדרגת סמל לדרגת סמ"ר לאחר מותו. מקום קבורתו: רעננה. יהי זכרו ברוך.

 

סיון וויל הי"ד

רס"ל סיון ווייל ז"ל

בן 20, תושב רעננה. בנם של ג'וליאן והלן. לוחם ביחידת אגוז, עוצבת הקומנדו, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע ב- 29.3.24 בקרב בדרום רצועת עזה.  בוגר תיכון מטרווסט, נפצע קשה בתקרית בה ירה מחבל טיל אר.פי.ג'י על מבנה בחאן יונס. הועלה מדרגת סמ"ר לדרגת רס"ל לאחר מותו. נקבר בבית העלמין הצבאי ברעננה. יהי זכרו ברוך.

 

 

אלון ורבר ז"ל

בן 27, בנם של דני ומירטה. נרצח במסיבת נובה ברעים. היה מוכר בשל היותו אחראי משמרת במסעדת BBB בקניון רננים, בה עבד בשמונה השנים האחרונות. עד היותו בכיתה ג' התגוררה המשפחה בבודפשט בשל שליחות של אביו. בעבר למד בבתי הספר הדר, חטיבת אלון ותיכון מטרוווסט. הותיר אחריו הורים ושני אחים. נקבר בכפר מנחם רעננה. יהי זכרו ברוך. 

 

 רס"ן רועי נגרי ז"ל

בן 28, בנם של  בנם של שמוליק ומיכל, מנכ"לית עירית רעננה לשעבר. רועי גדל והתחנך בבית הספר היסודי ״יחדיו״, חטיבת ״רימון״ ותיכון ״אביב״. בשנתיים האחרונות תפקד כמנכ״ל עמותת הלוט״ר. מתוקף תפקידו, יזם פעילויות קהילתיות רבות לתמיכה ביוצאי היחידה ובוגרי המסלול, יחד עם ליווי שוטף של החיילים הבודדים. סרן רועי נגרי נפל בקרב ב-7.10.2023. הוא הובא למנוחות בבית-העלמין הצבאי הרצליה. הותיר אחריו אישה, הורים ואחיות. יהי זכרו ברוך. 

סרן (במיל') איתי יהושע ז"ל

בן 36, בנם של בן דורית ויהושע מרעננה. נפל בקרב ב-7.10.2023 בעוטף עזה כשלחם מול עשרות מחבלים. לוחם ביחידה המטכ"לית לאבטחת אישים שבחטיבת המבצעים. איתי, התנדב לרדת לקיבוץ בארי, בגבורה ובאומץ והספיק להפיל חללי אויב בקרב מול מאות מחבלים שהיו במקום. הותיר אחריו את זוגתו דפנה ובתו היילי. גופתו חולצה ע"י חבריו מגולני. מקום קבורתו: בבית העלמין חדיד. יהי זכרו ברוך. 

 

תומר שגב ז"ל

בן 30, בנם של אילת וגדעון. במקור מרעננה, התגורר בעיר הרצליה. תלמיד תיכון אביב, היה אהוב מאוד על חבריו, נרצח במסיבת נובה ברעים ע"י מחבלים. נקבר בבית העלמין כפר נחמן רעננה. יהי זכרו ברוך. 

 

.

 

דניאל יעקב בן הרוש ז"ל

רס"ר (במיל') דניאל יעקב בן הרוש ז"ל

בן 31, בנם של אירן יעל וג'ררד יהושוע. הותיר אחריו אישה, תינוק בן שנתיים, הורים ושלושה אחים. הוא גדל והתחנך ברעננה ובשנים האחרונות התגורר ביישוב הקהילתי אלון. שירת בגדוד 6551 בעוצבת "חצי האש" נפל ב-18.12.2023 בצפון רצועת עזה. מקום קבורתו: בבית העלמין הצבאי ברעננה. יהי זכרו ברוך. 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן