חדשות רעננה

טקס להנצחת זכרם של יהודי ליברדן, בהולנד, אשר נספו בשואה

הטקס היווה המשך לקשרי הידידות בין הערים שנרקמו בראשית שנות ה- 60 עם העתקת בית הכנסת ששימש את יהודי ליברדן לקמפוס החינוכי בכפר בתיה

חבר מועצת העיר רעננה, חיים גולדמן, מעניק מגן הוקרה לראש עיריית ליברדן ביסרנד בומה בשם ראש העיר רעננה חיים ברוידא האנדרטה שנחנכה לזכר יהודי ליברדן שנספו בשואה
חבר מועצת העיר רעננה, חיים גולדמן, מעניק מגן הוקרה לראש עיריית ליברדן ביסרנד בומה בשם ראש העיר רעננה חיים ברוידא האנדרטה שנחנכה לזכר יהודי ליברדן שנספו בשואה

בטקס חגיגי ומרגש, שנערך במעמד חבר מועצת העיר, חיים גולדמן, נחנכה השבוע אנדרטה להנצחת שמותיהם וזכרם של 700 מיהודי העיר ליברדן שנספו בשואה.

גולדמן ייצג באירוע את העיר רעננה ואת ראש העיר רעננה, חיים ברוידא, אשר הוזמן כאורח כבוד לטקס, בעקבות הקשר בין הערים, שראשיתו בשנות ה-60, בהעתקת בית הכנסת ששימש את יהודי ליברדן לקמפוס החינוכי בכפר בתיה ברעננה. עוד כיבדו בנוכחותם את האירוע ראש עיריית ליברדן ביסרנד בומה, ומר אנדרי בורס, יו"ר המכון לחקר מורשת יהדות הולנד, וכן ראשי הקהילה, שורדי השואה ורב העיר.

במסגרת ביקורו בבליברדן, קיים גולדמן סיור בעיר ובאתרי מורשת העם היהודי בה, וכן נפגש עם ראש העיר, ביסרנד בומה, בפגישה במהלכה הציג ראש את הזיקה החמה שיש לו לעם היהודי ולעיר רעננה בפרט.

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא, הודה לראש עיריית ליברדן על המחווה במכתב מרגש:
"כבן למשפחת שורדי שואה, שצלקות השואה נותרו בנפשותיהם שנים ארוכות גם לאחר תום המלחמה, אני רואה חובה מוסרית עליונה בשימור זיכרון השואה, ומעריך כל פעילות המתקיימת במדינת ישראל ובתפוצות להנצחת זכרם של הנספים. זוהי המחויבות שלנו כלפי הנספים וכלפי השורדים, שציוו את חיינו כאן במדינת ישראל, ואני מבקש להביע הערכתי על תרומתך לשימור הזיכרון הלאומי ולהנצחת השואה".

ראש עיריית ליברדן נשא דברים בטקס והודה לנציגי רננה והמכון לחקר יהדות הולנד, שכיבדו את האירוע בנוכחותם. בין היתר אמר ראש עיריית ליברדן: " אני מקדם בברכה את נציג עיריית רעננה מר חיים גולדמן שהגיע לכבד בנוכחותו את טקס הסרת הלוט. בעצם העברת בית הכנסת של ליברדן לקמפוס בכפר בתיה משמר את ההמשכיות של הקהילה היהודית של ליברדן בכפר בתיה ברעננה מדינת ישראל"

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן