חדשות רעננה

ירקות של תקווה

ירקות של תקווה, המסע לחבל אשכול לסיוע לחקלאים וסיפור מותו של טל ממן ז"ל התחיל פרויקט של תרומה לקהילת חקלאי העוטף.  בכל שבוע אנחנו רוכשים מחקלאי חבל אשכול במחיר מלא תוצרת חקלאית ומביאים אותה אליכם להצטרפות לעדכוני רכישה ישירות מחקלאי העוטף

המסע לעוטף ישראל
מצילים את חקלאות עוטף ישראל ואת הערבות ההדדית טל ממן ז"ל

ירקות של תקווה, עשרה ימים אחרי האסון הגדול שאנחנו חיים בתוכו נסעתי בפעם הראשונה לחבל אשכול להתנדב במשק ממן. טל ממן ז"ל הי"ד נפל ביום הלחימה הראשון בהגנה על מושב מבטחים כחלק מכיתת הכוננות. בדרך חזרה מהחממות נסעתי בכביש המוות 232, גם עשרה ימים אחרי האסון התמונות היו קשות, מיגוניות שרופות עם חפצים של המתים זרוקים סביבן, אתר המסיבה ברעים.

התמונות הקשות וההכרות האישית עם החקלאים גיבשו החלטה לסייע בכל דרך, והדרך שלנו היא לרכוש במחיר מלא את הירקות מהחקלאים ולהביא אותם לתושבי השרון. להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של ירקות מהעוטף

חבל אשכול

חבל אשכול סמוך לגבול עזה, קיבוצים ומושבים שקמו מקום המדינה להבטיח את הגבולות ושגשגו באדמת הנגב. מושב מבטחים יחד עם המושבים ישע, תלמי אליהו אוהד, צחר, שדה ניצן ועמיעוז הם מושבים חקלאיים המספקים חלק גדול מהתוצרת החקלאית אותה אנו צורכים.

במושבים עובדים חקלאים את אדמת הנגב ותורמים בעשייתם ובעצם קיומם לבטחונה וכלכלתה של ישראל. למרות המרחק, ישנו קו ישיר המחבר את תושבי חבל אשכול אל רבים מתושבי ישראל, לדוגמא, יש סיכוי לא קטן שחלק מהירקות שאצלכם במקרר ממש עכשיו גודלו על ידי טל ממן בעצמו.

טל ממן

הסיפור של טל ממן ממושב מבטחים, סיפור שמחבר עבר, הווה ועתיד; ממיסדי ישראל, דרך בוני ומגיני ישראל ועד לכול אחד ואחת מאיתנו. לזכרו של טל ממן התחלנו עם הפרויקט של סיוע לחקלאי המושבים בחבל אשכול להשיב את החקלאות ואת האחיזה בקרקע.

ב 1950 הניח דויד בן גוריון את אבן הפינה למושב מבטחים סבא של טל  מאיר ממן ז"ל, הגיע למושב באותה תקופה ממרוקו יחד עם אשתו ו10 ילדים. טל ממן בחר להיות דור שלישי לחקלאות והמשיך טל את דרכו של סבו שעלה לארץ ישראל לעבוד את אדמתה ועל הגנתו נפל.
 
ביום שבת בבוקר לפני שבוע, קיבל טל טלפון שמחבלים תוקפים את הקהילה שלו. מבלי להסס ובלי ציוד לחימה משמעותי הוא יצא יחד עם מספר קטן מאוד של חברים מהאזור ויחד נלחמו בגבורה מול עשרות רבות של מחבלים חמושים. טל ורוב החברים שיצאו להילחם נהרגו.
משק ממן נשאר יתום,  אבל חבריו של טל לא ויתרו והתגייסו לעזרתו של ציון אביו להצלת המשק. מאז מותו של טל מאות מתנדבים מגיעים לחממות של המשקים במושבים ומסייעים בחממות העגבניות, מלפפונים, מלונים. אחד הקשיים היו שיווק התוצרת החקלאית וכאן נכנסנו לתמונה.
 

בכל שבוע, אנחנו מארגנים רכישה ישירה של ירקות מחקלאי חבל אשכול, בהתאם לתוצרת שהבשילה נוסעים למושבים ומביאים את התוצרת עד פתח הבית שלכם. אתם נהנים גם מהירקות הטובים ביותר וגם משותפות לשיקום החקלאות בישראל, המסע לשם הוא לא פשוט. מאות חיילים ואנשי צבא בכל פינה, חיילות צעירות חמושות מאבטחות את החקלאים, אבל התקווה להחזיר את החיים גדולה יותר.

אני קורא לכם להצטרף ולסייע, להצטרפות לעדכוני רכישה מחקלאי חבל אשכול

מיגונית שרופה ומחוררת מירי ליד קיבוץ בארי - צילום די מדיה
אתר המסיבה ברעים צילום די מדיה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן