חדשות רעננה

יש תקציב המועצה לא מתפזרת

רגע לפני פיזור המועצה אושר תקציב עיריית רעננה לשנת 2022,  גביית היטל שמירה מצומצם תמשך גם בשנת 2022. חיים ברוידא: "אני מברך על העברת התקציב ומתחייב כי תנופת הפיתוח והצמיחה העירונית תימשך"

ישיבת התקציב האחרונה מזג האויר קר האוירה לוהטת

ערב פקיעת המועד האחרון לאישור תקציב עיריית רעננה לשנת 2022, ורגע לפני שמשרד הפנים מפזר את מועצת העיר, אושר תקציב עיריית רעננה לשנת 2022. אגרת השמירה שעמדה במרכזו של הדיון בחודשים האחרונים אושרה במתכונת כספית מצומצמת ולשנה אחת בלבד

ערב יום הזיכרון דחה משרד הפנים את פניית חברי האופוזיציה בבקשה להאריך את מועד אישור התקציב, בנסיבות האלו וללא ישיבה מתוכננת כהונתם של חברי המועצה הייתה אמורה לפקוע ומשרד הפנים היה ממנה ועדה מלווה להחליף אותם.  מסע של לחצים מכל הכיוונים חברי אופוזיציה קואליציה ומשרד הפנים הביא לגיבוש פשרה ולזימון ישיבת מועצה מיוחדת ביום שישי בצהריים, רגע לפני שבת ורגע לפני המועד האחרון לאישור התקציב.

חברי המועצה התכנסו באוירה מתוחה אבל עם פשרות כמעט מוסכמות שהביאו איתם, על סדר היום היו שלושה נושאים עיקריים, הצבעה על היטל השמירה, אישור הסתייגויות לתקציב ואישור תקציב.

אגרת השמירה

נושא אגרת השמירה היה הנושא העיקרי עליו חל משבר התקציב, כזכור מועצת העיר לא אישרה את הארכת גבית אגרת השמירה מה שיצר פער תקציבי שהוביל לצמצום פעילות סיירת האבטחה העירונית. חברי האופוזיציה ביקשו כי מימון המשך פעילות הסיירת יגיע מתקציב העירייה השוטף מה שהיה גורם לקיצוץ רוחבי בפעילויות השוטפות.
הפשרה שהושגה הביאה לאישור גביה של אגרת שמירה מצומצמת לשנת 2022 בסך 3.4 מיליון ש"ח כאשר ההפרש יגיע מתקציב העירייה.
 לאחר דיון ממושך מועצת העיר רעננה אישרה ברוב קולות את גבית אגרת השמירה לשנת 2022, סך גבית האגרה יעמוד על כ3.4 מיליון ש"ח לשנת 2022 ויאפשר את הפעלת סיירת הביטחון בהיקף מלא.
ראש העיר חיים ברוידא העלה להצבעה את אישור הגביה לשנת 2022 בלבד ובכך הביא להסכמה רחבה של חברי המועצה על המשך גביית אגרת השמירה ראש העיר, חיים ברוידא: "ברגעים כאלה אין מקום לפוליטיקה, ואת זה אני מנסה להסביר כבר מספר חודשים. המצב הבטחוני מחייב סיירת ביטחון אחראית, חזקה ויציבה לרעננה ואני מברך על התגייסות חברי המועצה לבקשתי להחזרת סיירת הביטחון למתכונת מלאה בימים אלה."
חיים ברוידא, מתמודד לכהונה שנייה

אישור תקציב העירייה

אישור המשך גבייה אגרת השמירה היה הפתר לאישור תקציב העירייה, חברי המועצה ידעו כי אי אישורו של התקציב יביא לכך שזו תהיה ישיבת המועצה האחרונה שלהם מה שיביא לכך שרעננה היתה ללא מועצת עיר עד לבחירות הבאות בנובמבר 2023, כמו כן היתה נמנע מהם מימון מהמדינה לקמפיין הבחירות הבא, איום זה על המשך הכהונה הביא להסכמות על אישור התקציב ויצירת תמיכה חוצת סיעות.

מי שהובילו את הדיון והפשרה מצד באופוזיציה היו חברי המועצה ניר קריסטל וארז ברט יו"ר האופוזיציה רונית ויטראוב שנמנע ממנה להשתתף בישיבה היתה מעורבת מאחורי הקלעים בקבלת ההחלטות, חבר המועצה מיכאל רייזמן הביע קו תקיף לאורך כל הדיון והתנגד לכל ניסיון פשרה.

לאחר דיון והסכמה על ההסתיגויות אותן הגישו חברי האופוזיציה אושר תקציה עיריית רעננה לשנת 2022 ברוב של 8 תומכים מול 2 מתנגדים ו3 נמנעים.

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא: "כשחרב על צווארם תחת איום משרד הפנים לפזרם, אשרו חבריי האופוזיציה את את אגרת השמירה והצביעו בעד תקציב 2022 אותו הגשתי. אני מברך על העברת התקציב ומתחייב כי תנופת הפיתוח והצמיחה העירונית תימשך".

יו"ר סיעת מר"צ והאופוזיציה רונית ויטראוב: "אני שמחה שאחרי מאבק לא פשוט הבאנו לכך שתאושר ברעננה הצעת תקציב הגיונית יותר מזו שהביא ראש העירייה לפני ארבעה חודשים. עם זאת מטרידה העובדה שרק בהתערבות משרד הפנים ובדקה ה99,
הוציא ברוידא זימון לישיבה. כל מניע אפשרי להתנהלות מבישה זו מעיד לדעתי על צורת חשיבה בעייתית ומדאיגה. לנהל מאבק ממקום של אופוזיציה, גם כשאנחנו רוב , זה לא פשוט, שהצלחנו רק בזכות עבודת צוות ואמון שנבנה בין קבוצה שאמני מגוונת מבחינה אידיאולוגית, אך מלוכדת סביב עקרונות בסיסיים של טובת העיר.

ניר קריסטל "תקציב 2022 אושר ובזכות מאבק האופוזיציה, המיסים של כולנו יקטנו, נחסוך בזבוז של מיליונים בהוצאות מיותרות,  חשפנו מינהל לא תקין, הוכחנו שהביטחון הוא רק תירוץ להעביר כספים לנושאים אחרים, חשפנו שברוידא עשה הכל כדי שהמועצה תפוזר."
ניר קריסטל ראש העיר חייב להגיש תקציב לאישור המועצה
רונית ויטראוב: אני שמחה שאחרי מאבק לא פשוט הבאנו לכך שתאושר ברעננה הצעת תקציב הגיונית

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן