חדשות רעננה

מה באמת מטריד את תושבי רעננה?

ביום שלישי הקרוב תתכנס מועצת העיר רעננה לישיבת מועצה מאתגרת. לכאורה ישיבה חודשית רגילה 19 חברי המועצה מתכנסים לדון בנושאים השוטפים הנוגעים לניהול העיר,בימים רגילים התנהלות שגרתית.  אבל תוצאות הישיבה עשויות להביא לשינוי מפת הכוחות הפוליטיים ברעננה. למה זה קורה מה ההשפעות על ניהול העיר והשאלה החשובה את מי זה באמת מעניין?

האם יאושר תקציב עיריית רעננה

נתחיל בהשוואה לערים השכנות, בהוד השרון 2 סגנים בשכר, בכפר סבא 2 סגנים בשכר בהרצליה 3 סגנים בשכר, ברעננה? חצי סגן בשכר ולמה? כי יש יותר קופצים על התפקיד מתפקידי סגן.

ראש עיר נבחר באופן ישיר על ידי תושבי העיר ל 5  שנות כהונה. חברי המועצה נבחרים כחלק מסיעה. במערכת הבחירות הסיעה מצהירה על דרך וכוונות ותושבי העיר בוחרים האם להעניק לה את הזכות לייצג אותם במועצת העיר.  אחרי הבחירות מנהל ראש העיר הנבחר משא ומתן עם ראשי הסיעות במטרה להקים קואליציה, כל סיעה שנכנסת לקואליציה מקבלת השפעה תפקידים ביצועיים וייצוגים ובתמורה מתחייבים לתמוך בראש העיר  במועצת העיר ולסייע לו לנהל את העיר.

אבל……………אין שום דרך לחייב את חברי המועצה לקיים את המשמעת הסיעתית ובפועל יכול כל חבר מועצה להצביע לפי החלטתו האישית בלי קשר להסכמים עליהם חתומה הסיעה. בואו ניקח את מועצת העיר רעננה, רשומון של מעברים בין סיעות פרישות ופיצולים אשר רובן נובעים מאי הסכמה על מינויים ולא על מהות. 

סיעת מר"צ הסיעה היציבה במועצה

הסיעה הגדולה במועצה סיעת מר"צ נשארה יציבה לאורך כל הדרך באופוזיציה, בלי פיצולים ובלי פרישות בלי להתפתות לכניסה לקואליציה. סיעת ראש העיר  זכתה ב 3 מושבים בבחירות האחרונות, חיים ברוידא עופר בנדור ואנה פוזמנטיר. אחרי פרישתו של מספר 2 בסיעה עופר בן דור נכנס למועצת העיר מספר 4 ברשימה רחמים שלום.בפועל 2 חברי הסיעה שנבחרו ברשימת ראש העיר התאכזבו מהתפקידים אותם הם קיבלו ובחרו לפרוש מהקואליציה ובפועל לא לכבד את רצון הבוחרים, רחמים שלום הוא הפורש האחרון אשר ציפה לקבל את תפקיד הסגן בשכר וכאקט של מחאה על כך שלא קיבל את המינוי בחר לעבור לאופוזיציה ומתמודד היום עם חקירת המבקר בנוגע לחשד להחתמה פיקטיבית של שעון נוכחות עבור עובדת עירייה

הסיעה אותה הוביל ח"כ איתן גינזבורג זכתה ב 3 מושבים בבחירות איתן גינזבורג, גלי שחר ומיכאל רייזמן אחרי פרישת גינזבורג נכנסה למועצה סגנית ראש העיר ענבר הוכברג ונפתחה המערכה על תפקיד סגן ראש העיר מה שהוביל בסופו של דבר לפרישתו של מיכאל רייזמן מהקואליציה. סיעת יקי ודמני מנתה 2 חברים יקי ודמני וארז ברט, הסיעה הייתה חלק מהקואליציה, יקי ודמני מונה למשנה לראש העיר פרש מהקואליציה חברו לסיעה נשאר בקואליציה ופרש בהמשך עקב כוונתו של ראש העיר למנות את אנה פוזמנטיר לסגנית. חברת הסיעה מיכל ברם נכנסה למועצה אחרי פרישתו של ודמני ובחרה להשאר חברת הקואליציה.

הסיעה הרשימה הדתית המאוחדת או בשמה בפועל הרשימה המפוצלת, התחילה את הקדנציה עם יו"ר המועצה הדתית אריה פרידמן עו"ד אלי אלוש ולורן עיאש, אריה פרידמן בחר לחזור לתפקיד יו"ר המועצה הדתית דרורב כהן נכנסה למועצה במקומו וכיהנה כסגנית ראש העיר 10 חודשים בפועל  מפוצלת הרשימה ל 3 ראשים. עו"ד אלי אלוש עבר מהקואליציה לאופוזיציה עקב מצעד הגאווה, בהמשך חזר לקואליציה ושוב לאופוזיציה על רקע הכוונה למנות את  אנה פוזמנטיר לסגנית. חבר המועצה לורן עיאש מונה לסגן אך ההצבעה נפסלה. דרורה כהן נשארה חברת קואליציה.

סיעתו של ניר קריסטל המונה 2 חברים ניק קריסטל ואיילת סגן התחילו בקואליציה ונשארו מאוחדים גם לאחר פרישתו של קריסטל מסגנות ראש העיר והמעבר לאופוזיציה שתי סיעות היחיד של חיים גולדמן ואילן כהן נשארו נאמנות להסכמים הקואליציונים.

אם קיבלתם סחרחורת זה בסדר.

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא ומנהלת אגף החינוך רויטל שפירא - במהלך צ'ט עם הורי תלמידי העיר כהיערכות לשנת הלימודים
חיים ברוידא, האם יאלץ לנהל את העיר ללא קואליציה? ימים יגידו

ומה המשמעות המעשית של כל הסבך הפוליטי?

ראש העיר היה מעדיף להימנע מכל הטלטלות יש לו מספיק אחריות גם בלי המלחמה הפוליטית ולכן ניסה לדחות את כינוס ישיבת המועצה בכל הכלים שהיו לו, אבל כל דחיה היא רק דחיה ואיום ההתערבות של בית המשפט עשה את שלו. וביום שלישי יהיה זמן אמת.

האם ידבקו הפורשים במקומם ויצביעו על שינוי הרכב הועדות וביטול המינויים? או שימצא מי שיבצע פניית פרסה בחזרה לחיקה החם של הקואליציה? ואם יצליחו חברי האופוזיציה לשמור על השורות ולמנוע פיצול, האם תמשך האחדות גם בשנתיים הקרובות או שהקרבה לבחירות תביא לפרוק הברית החדשה?

ברמה המעשית גם אם לא יעביר ראש העיר את התקציב הוא יכול לקבל הארכה ממשרד הפנים ובפועל להגיע לשנת הבחירות כאשר הוא נשאר יציב בתפקידו. חברי האופוזיציה יכולים להקשות עליו באישור החלטות ולהתיש את המנגנון העירוני בביקורת אבל חלוקת הסמכויות המעשיות נשארת בידיו של ראש העיר ואת זה לא ניתן לקחת לו.

ומה המשמעות של מועצה ללא רוב לראש העיר? בעיקר משמעות תדמיתית, אם חברי המועצה לא סומכים על ראש העיר אז מה יגידו תושבי העיר? 

אבל אם נסתכל על עמדתם של תושבי רעננה, אותם מעניינת סוגיית התחבורה בעיר יותר משמו של סגן ראש העיר. את תושבי רעננה  מעניין הביטחון האישי, איכות החינוך והתשתיות מחלוקת הסגנים בין חברי הרשימה הדתית המפוצלת. ראש עיר בלי קואליציה זה לא נעים, זה מגביל אבל אם חברי האופוזיציה ירצו לתרגם את זה להישגים בבחירות הקרובות הם יצטרכו להתאמץ יותר.

כתבות קשורות

2 תגובות

  1. נחמיה תנא הגב

    אכן, מצער שרעננה בת המאה, שיש בה תושבים טובים, רובם תורמים לקהילה, שומרים על החוק ומשלמים את כל המיסים – איננה מסוגלת להעמיד בראשה מועצת עיר טובה, המאוחדת ברצון לקדם את העיר. אכן, קל מאד להאשים נבחר זה או אחר, הנושא עיניו לג'ובים ולקידום – אך נראה שברעננה הבעיה קצת יותר מורכבת. מאז נכנס ראש העיר הנוכחי, התחלפו עובדים בכירים רבים, ונכנסה רוח רעה בנבחרי הציבור. האם ניתן לומר שראש העיר, גם אם היו לו כל הכוונות הטובות, אינו אחראי אפילו במעט לכל הבאלאגן הזה?

  2. נחמיה תנא הגב

    אכן, מצער שרעננה בת המאה, שיש בה תושבים טובים, רובם תורמים לקהילה, שומרים על החוק ומשלמים את כל המיסים – איננה מסוגלת להעמיד בראשה מועצת עיר טובה, המאוחדת ברצון לקדם את העיר. אכן, קל מאד להאשים נבחר זה או אחר, הנושא עיניו לג'ובים ולקידום – אך נראה שברעננה הבעיה קצת יותר מורכבת. מאז נכנס ראש העיר הנוכחי, התחלפו עובדים בכירים רבים, ונכנסה רוח רעה בנבחרי הציבור. האם ניתן לומר שראש העיר, גם אם היו לו כל הכוונות הטובות, אינו אחראי אפילו במעט לכל הבאלאגן הזה? אכן, התבטאתי לא פעם בנושא, אך אני סבור שיש מקום לפרסם תגובה זו.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן