חדשות רעננה

מס הכנסה, כפרה עליך

לרגל יום כיפור ביקשנו מיואב סבן, מנהל המרכז הישראלי לרישוי עסקים, לציין את הגופים שצריכים לבקש השנה סליחה מבעלי העסקים והעצמאים. חטאנו לפניך, עסק הביש

יואב סבן

בכל שנה בתקופה הזו עורכים בתקשורת חשבון נפש פומבי – מאלה שצריכים לבקש סליחה לאלה שמחכים לסליחה של אחרים, ובתוך כל הטלטלות שחווינו השנה חשבנו שיש מקום לתת במה לעסקים הקטנים והבינוניים שנפגעו יותר מכולם. אז מי צריך לבקש מהם סליחה ועל מה? יואב סבן מהמרכז הישראלי לרישוי עסקים עם כל התשובות.

הממשלה – על הרפורמה לרישוי עסקים. כשהרפורמה יצאה לדרך עסקים רבים קיוו וייחלו שהיא תקל עליהם ותעזור להם בקיצור ההליכים, אבל בפועל רק מספר מצומצם של עסקים נהנים מהקלות ורישום מהיר. מי שאשם במצב הן כל הממשלות בעשור האחרון. למרות זאת, צריך לציין גם שיש היבטים חיוביים ברפורמה, כמו הורדת סוגי העסקים שנדרשים ברישיון, כמו חדרי כושר, הורדת אישור המשטרה לעסקים ורפורמה בנושא הכבאות שברורה יותר.  

הרשויות המקומיות – יש מספר רשויות שחייבות לייעל את התהליכים של רישוי עסקים, בעיקר כאלה שלא לוקחים איש מקצוע שיעזור להם לעבור את התהליך הבירוקרטי. הרבה מהרשויות לא יודעות להנגיש את הנושא לבעלי עסקים, למשל מי צריך להגיש תכנית אדריכלית. לצערי נתקלתי לא אחת בתופעה משונה שבה מנהל רישוי העסקים במועצה לא מתמצא כלל ברישוי עסקים ואפשר רק לתאר אלו בעיות זה יוצר.

מס הכנסה – עד שאתה לא מוכיח להם שאתה ישר אתה בגדר חשוד, על כל המשתמע מכך.

ביטוח לאומי – על כך שאין לבעלי עסקים ימי מחלה ודמי אבטלה. לזכותם ייאמר שהם עובדים כיום בצורה מהירה יחסית.

משרד הכלכלה – חוסר זמינות לעסקים. קשה מאוד להשיג אותם. הם לא מסבירים לבעלי העסקים מה נדרש מהם וזה יוצר להם בעיות רבות בשטח.

כבאות – נוצר מוקד ארצי שממנו זורם המידע לכל פקח כיבוי אש, אבל בפועל חסר קשר ישיר למדור כבאות של אותה עיר שבה פועל העסק. זה גורם לבעיות שמסמכים שונים לא עוברים לכתובת הנכונה, יש פינג פונג בין הלקוח לכיבוי אש שגורם לתסכול רב.

השירות הווטרינרי – זה אמצעי שלא נדרש על פי חוק רישוי עסקים, אלא יותר יוזמה של הרשות המקומית שרוצה לוודא שבעל העסק שפועל בתחומה לא חורג מנהלים. השירות הזה צריך לבקש סליחה על חוסר ההנגשה של הדרישות, בין היתר בנושא תעודות משלוח, מה זו מדבקת ייצור ואיך היא צריכה להיראות. הם צריכים להוציא מסמך הבהרות בנושא.

משרד הבריאות – על חוסר אחידות ארצי בהתאם לדרישות מבעלי העסקים. גם אנחנו כיועצי רישוי צריכים לנתב בין הטיפות כדי להבין מה כל מחוז רוצה מהעסקים.

לסיום, נאחל לכל בעלי העסקים שנה טובה וגמר חתימה טובה. שהשנה הבאה עלינו לטובה תהיה טובה לעסקים, עם פחות בירוקרטיה ויותר שגשוג וצמיחה. אם אתם רוצים לפתוח עסק כדי שתדעו שעל פי חוק כל עסק חייב ברישיון עסק. אם אתם לא יודעים מה הדרישות ואיך עושים את זה נכון אתם מוזמנים להיעזר בשירותים של המרכז הישראלי לרישוי עסקים. המומחים שלהם יעזרו לכם להתמקד בניהול העסק ללא הפרעות ובידיעה שתהליך רישוי העסק מתקדם חלק ומהר.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן