חדשות רעננה

ניקיון או ביטחון זו השאלה זוכרים את המאבק על התקציב?

הקור והקורונה השכיחו את דיוני התקציב, העיריה מתנהלת על בסיס תקציב 2021. דיוני הגישור בין האופוזיציה לקואליציה הסתכמו בפגישה אחת ופוסט בפייסבוק ובינתיים השלווה שורה על אחוזה 

מכבים את סיירת הבטחון

מאז ישיבת המועצה המרתונית בדצמבר לא השתנה הרבה ברעננה, ניסיון הדיאלוג בין חברי האופוזיציה לראש העיר התפוגג. ישיבת המועצה שתוכננה בוטלה למען הדיאלוג, פגישה אחת התקיימה השניה אפילו לא תואמה, משרד הפנים נתן אישור לנהל את תקציב העירייה על בסיס השנה שעברה עד לאישור תקציב קבוע. תקציבי הפיתוח אושרו ופיתוח העיר מתקיים, מה צפוי בשנה הקרובה תלוי את מי שואלים.

שנת 2022 השכיחה את משחקי האופוזיציה קואליציה ברעננה, הדרמה של סוף השנה בה תקציב העירייה לשנת 2022 אפילו לא עלה לדיון נשכחה. נראה כאילו כל הצדדים מבינים שכדאי להם למצוא את הדרך לגשר על הפערים. בהעדר מקורות חלופיים למימון סיירת הביטחון ולתמיכה באישור התקציב יש מספר אפשרויות, פשרה משמעותית, פיזור מועצת העיר או מעבר נוסף מהאופוזיציה לקואליציה.

אפשרות ראשונה יש הסכמה על התקציב בין האופוזיציה לקואליציה, אפשרות קלושה כשבוחנים את עמדות חברי האופוזיציה ואת הדרישה הבלתי מתפשרת לביטול היטל האבטחה. משמעות ביטול היטל הביטחון היא קיצוץ של 12 מיליון ש"ח בתקציבי הפעילות של העירייה. הבעיה מאיפה מביאים את הכסף. הנהלת העירייה הציעה קיצוץ של כ 2 מיליון ש"ח מפעילויות שונות מה שיביא להקטנת הסכום שנגבה מתושבי רעננה עבור אגרת הביטחון אבל לא יותר מזה. 

האופוזיציה הציעה שלל הצעות חלקן נוגעות להגדלת הכנסות מתושבי רעננה לדוגמא:

  • העלאת תעריפי החוגים בעירוניים
  •  העלאת תעריפים בבריכה העירונית
  • הגדלת הכנסות מהשתתפות בפעילויות מרכזי הנוער והצעירים

המשמעות של הצעות אלו היא שמימון הביטחון יבוא מתושבי העיר אבל  החלוקה לא תהיה שיויונית ובפועל מעט תושבים יממנו את השאר.

הצעות אחרות נוגעות לצמצום הוצאות בין ההצעות שעלו על ידי האופוזיציה:

  • צמצום שירותי הניקיון במרחב הציבורי פחות טיאוט כבישים – משימה קשה כשיש כבישים חדשים לנקות
  •  צמצום ניקיון בבתי הספר 
  • צמצום הוצאות דוברות פרסום ויחסי ציבור. 
  • ביטול חגיגות ה 100 לרעננה
  • צמצום אירועי ספורט קהילתיים
  • צמצום התמיכה במועצת המתנדבים 

ועוד שלל הצעות שמשמעותן פגיעה בשירותים העירוניים או הגדלת הגביה מהתושבים.

גם אם יתקבלו כל הצעות האופוזיציה עדיין יש פער תקציבי בלתי ניתן לגישור ולכן ביטול מוחלט של היטל האבטחה משמעותו פגיעה משמעותית בשירותים העירוניים או פגיעה במערך האבטחה העירוני.

אפשרות שניה התערבות משרד הפנים, שני הצדדים מעוניינים להגיע למשרד הפנים בידיים נקיות ולהראות שעשו את כל המאמצים להעביר את התקציב. המשמעות היא שהממונה ממשרד הפנים ייתן ארכה לניהול התקציב העירוני על בסיס השנה שעברה ובשלב מסוים לקבל החלטה או לפזר את מועצת העיר או להחליף את ראש העיר, הסיכוי שיוחלף ראש העיר קלוש עד לא קיים. חברי האופוזיציה לוקחים סיכון שיוחלפו לפני מועד הבחירות וזאת מכיוון שהמחלוקות הן בעיקר פרסונליות ולא מהותיות.

אפשרות שלישית והגיונית, תזוזה נוספת בין האופוזיציה לקואליציה. אפשרות זו היא הסבירה ביותר. יש פער של אצבע אחת וישנם מספר חברי אופוזיציה שנעים בחוסר נוחות בכסאם ומנסים מתחת לפני השטח למצוא פתרון בדרך של הסכמה, התשובה תבוא בשבועות הקרובים, ההערכה היא שאין חבר מועצה שרוצה שתירשם על שמו פגיעה משמעותית בשירותים העירוניים ולכן תמצא הפשרה.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן