חדשות רעננה

עוד שבוע פוליטי אבוד

מסתבר שהפוליטיקה המקומית ברעננה איבדה הקיץ לגמרי את דרכה, ואם אי אפשר לקבל שום החלטה לטובת העיר אולי המועצה תצא לפגרה עד הבחירות?

קיץ בפוליטיקה היא בדרך כלל עונת מלפפונים, כמו המלפפונים בגינה שלי בלי טעם בלי ריח רק מחכים לסתיו כדי להמשיך. השבוע הפוליטי ברעננה היה סוער במיוחד, החום והלחות לא ציננו את הלהט אלא ההפך. כל מהלך מלווה בחשדנות וניסיונות להשיג ניצחונות קטנים ולא ממש משמעותיים.

מצד אחד העיר ממשיכה לעבוד, נחנך פארק נינג'ה בפארק רעננה, ההכנות לפתיחת שנת הלימודים בעיצומן, הזבל פונה והרחובות נוקו, לכאורה שגרה עירונית.

מצד שני כל ההחלטות המשמעותיות התלויות ברוב קואליציוני תקועות. הדוגמא הבולטת היא ועדת ההקצאות שהתכנסה השבוע. הועדה מאשרת הקצאת קרקעות עירוניות לצרכי ציבור ללא תמורה. לכל החלטה יש משמעות גדולה. כמות הנכסים העירוניים מוגבלת והצרכים העתידיים של העיר חייבים לבוא לידי ביטוי בהקצאת קרקעות תוך חשיבה לא על עכשיו אלא על העתיד של העיר. אלו הן החלטות קריטיות שחיבות להיות מעבר לשיקולים פוליטיים של קואליציה אופוזיציה. בפועל התכנסה הועדה ומהר מאוד התרחש פיצוץ בדיון. נציגי האופוזיציה החליטו לצאת מהדיון בטענה שלא ניתן להם זמן ללמוד את החומר. הועדה אישרה את כל ההקצאות אבל אין להחלטה משמעות מעשית, כל ההחלטות יהיו חייבות להיות מאושרות במועצת העיר, אבל לקואליציה אין רוב במועצה מה שידחה את אישור ההחלטות לקדנציה הבאה, מי יסבול מי שאין מחלוקת על הצורך להקצות לו קרקע עירונית. הם ימתינו יחד עם אלו שיש מחלוקת פוליטית על האישור.

אפילו הירקות התעייפו מהפוליטיקה

למחרת התקיים דיון במועצת העיר, התקיים? תלוי את מי אתם שואלים.

מצד אחד יצא זימון לישיבה ויש את כל ההנמקות המשפטיות למה הייתה צריכה להתקיים במועד אליו זומנה. מצד שני ראש העיר ביקש לדחות את הישיבה עקב מחלה. חברי האופוזיציה סירבו, חברי הקואליציה והפקידות הבכירה בעירייה לא הגיעו והתוצאה הייתה מחזה נדיר שהחזיר את רעננה לימי השקט ההסכמה והאחווה של פעם. כל ההצעות אושרו פה אחד ללא מחלוקת.

אבל כרגיל יש אבל, לכל ההחלטות אין משמעות מעשית. רוב הדיון היה דיון על החלפות פרסונליות של חברי קואליציה בחברי אופוזיציה בוועדות העירוניות.  מה המשמעות המעשית? אין ממש משמעות מעשית כי החלטות בעלות משמעות מעשית צריכות רוב והסכמה כדי שיהיה אפשר לקיים אותן.

אז התקיימה ישיבת הקצאות אבל הן לא יעברו לפסים מעשיים, התקיימה ישיבת מועצה במעמד צד אחד ויש חילופים בוועדות אבל אין להן שום משמעות מעשית, בפועל כמו המלפפונים בגינה, נפוחים וחסרי טעם וריח.

הישיבה המשמעותית האחרונה של המועצה הייתה באישור התקציב בחודש מאי, מה שהביא לתוצאה המעשית של אישור תקציב היה האיום על פיזור המועצה. רק בנקודה שהחרב הייתה על הצוואר או פיזור המועצה ושימוע לראש העיר או אישור התקציב, הצליחו חברי המועצה להגיע להסכמות.

מה יהיה העתיד? כנראה דומה. הבחירות כבר כאן וזו תהיה עונת בחירות ארוכה ומתישה. שנה ו 3 חודשים של התכתשות פוליטית וזה לפני שנכנסו למערכה כל אלו שבודקים את השטח האם להתמודד על ראשות העיר ויש לפחות 4 כאלו, כל אלו שכורתים בריתות אמיתיות או מדומינות לגבי העתיד גם הם יבעירו את הפוליטיקה המקומית. 

בהצלחה לתושבי רעננה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן