חדשות רעננה

עולם הזוהר

זוהר וולמוט, איש נדל"ן מרעננה, מדבר על השתתפותו בתכנית "פקין אקספרס" (רשת 13), על החוויה הבינלאומית שחלק עם זוגתו נילי סגל מקנזי ועל השקעות משתלמות במיוחד בענף הנדל"ן

עולם הזוהר
זוהר וולמוט, איש הנדל"ן על הרפתקאת אוריינט אקספרס

כשמדברים על איש העולם הגדול מתכוונים לאנשים כמו זהר וולמוט (53) גרוש + 3, בעל עסק לנדל"ן מרעננה שאוהב לשלב את אהבתו, תחביביו ותשוקתו לעולם הזוהר עם נסיעות חובקות עולם. את כל אלה והרבה יותר מכך הוא הוכיח כשטרף את העולם ואת המסך בתכנית "פקין אקספרס" (רשת 13) לצד זוגתו נילי סגל מקנזי (51) גרושה + 2, סוכנת נדל"ן מכפר סבא.

"התוכנית הזו מטורפת והיא טרפה את כל הקלפים שלי", אומר זוהר. "אני בן 50 ואני עמוק בתוך עולם הנדל"ן, אבל פתאום באה חוויה כזו ולוקח אותי לראות עולם, תרתי משמע".

איך הגעת לתוכנית? משבר גיל 50?

"אומרים שגברים עוברים משבר בגיל 50. אני קיבלתי אותו טיפה יותר מאוחר, בגיל 53. פתאום זה הכה בי: וואו, אני כבר לא צעיר. אני הופך להיות מבוגר. אני רואה גם שהבנות שלי גדלו ופתאום הן הופכות לנשים. פתאום אחת מהן באה עם חבר הביתה. אז התחשק לי לעשות סוויץ'. לצאת מגבולות המשרד. החלטתי להשתתף יחד עם נילי בתכנית הזו, שעד אז לא ידענו בדיוק מה זה. חשבנו שזה בסגנון של המרוץ למיליון ולא תיארנו לעצמנו שזה יהיה הרבה יותר קשוח ואגרסיבי".

תן דוגמא לאגרסיביות.

"היינו במצבים קיצוניים של חוסר שינה ורעב. מה שאהבתי זה שהעובדה שאנחנו צריכים להסתדר בלי כסף מכריחה אותנו לקיים תקשורת עם אוכלוסייה מקומית, ומי שראה את התכנית מבין שזו אחת הבעיות הכי קשות. לתפוס טרמפים, להסתדר עם כלום. זה מאוד קיצוני. היו כמה משתתפים שהתעלפו מרוב חום. אם זה לא מספיק אז אין שם מקלחות. נכנסים לאמבטיה מגעילה עם מים עכורים. בלילה אתה לא מוצא מקום לישון וצריך לישון ברחוב. זה לא סימפטי, כי זה מדינות עולם שלישי. קמבודיה, לאוס. אלה מקומות שבקושי רואים תיירים כי מאוד קשה לתקשר עם האוכלוסייה המקומי, אז פתאום לבוא ולהגיד להם אני רוצה שתיתנו לי לאכול, אני רוצה להתקלח. זה קצת מוזר, גם להם וגם לנו".

מה התכנית הזו עשתה לך?

"מאוד נהניתי ובכלל זה מאוד פתח לי את התיאבון וגרם לי לחשוב על המשך הדרך".

כשזוהר אומר שהוא חושב על המשך הדרך יש לי הרגשה שהוא מתכנן עוד גיחות למסך, אבל אם אני כבר מדברת עם איש נדל"ן ותיק ושורשי ברעננה (סבו הגיע לעיר מגרמניה לפני מלחמת העולם השנייה) אני רוצה לעבור לכובע נוסף שלי ככתבת הנדל"ן של אתר מיקומי, כדי להבין מה מצב הענף והאם יש הזדמנויות טובות גם עכשיו.

איפה הכי כדאי לקנות היום נכס להשקעה ברעננה?

"נכס להשקעה זה קצת בעייתי כיום בגלל שהבנקים העלו את הריביות לכסף נזיל, לכן הרבה אנשים שבאו לקנות דירה להשקעה אמרו לי בסוף 'אנחנו לא רוצים כאבי ראש,  להתעסק עם דיירים. עדיף לנו לשים את הכסף בבנק'. רוב העסקות כרגע זה אנשים שרוצים בשביל הצרכים האישיים שלהם או לשדרג את הדירה. אז הם קונים ומוכרים".

ראש העיר, חיים ברוידא, אומר שהוא מעודד פינוי בינוי. איך אתה חווה את זה?

"פינוי בינוי זה דבר מאוד חיובי כי הוא נותן איכות חיים אחרת לאנשים שחיו בלי מעלית ובלי ממ"ד ומכיוון שאין הרבה שטחים פנויים בעיר זו האופציה הכמעט יחידה. בחוויה שלי, עם ותק של 25 שנים, אני יכול להעיד שרעננה משתנית בקצב מהיר. כשאני התחלתי לא הייתה שכונת לב הפארק ונווה זמר. היו הרבה פרדסים ואיכות חיים אחרת".

זוהר מכיר את העיר כמו את כף היד שלו, מה שלדבריו עוזר מאוד בעסקים. "הרבה אנשים מכירים אותי ואני נעזר בקשרים של המשפחה. בתחום שלי מוניטין זה דבר מאוד חשוב", הוא אומר. "העובדה שיכולים לסמוך עליך ולשים בידיים שלך את הדבר הכי חשוב בחיים מבחינה כלכלית – נכס נדל"ני – זו הבעת אמון ביכולות שלי. הדבר שהכי מחמיא לי זה שלקוחות חוזרים וממליצים ללקוחות נוספים".

"פקין אקספרס" משודרת בימי שני וחמישי ברשת 13.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן