חדשות רעננה

עיריית רעננה נערכת לתחילת עונת החורף

העירייה מבצעת עבודות מקיפות מבעוד מועד כדי להבטיח את ביטחון התושבים במהלך העונה הגשומה

גיזום עצים לקראת החורף. קרדיט צילום - עיריית רעננה

עיריית רעננה נערכת בימים אלה, מבעוד מועד, לתחילת עונת החורף, ומבצעת עבודות כדי להבטיח את ביטחון ובטיחות התושבים במהלך העונה הגשומה. על פי מודלים בינלאומיים לחיזוי עונתי, מסתמן כי חודשי הסתיו וחודשי תחילת החורף, צפויים להיות גשומים יותר מהממוצע הרב שנת הרגיל בארץ.

צוותי העירייה פרוסים ברחבי העיר ומבצעים כבר עתה סריקות ועבודות מקיפות במכלול היבטים, שנועדו להבטיח בטיחות התושבים ושמירה על שגרת חייהם במהלך העונה הגשומה. בין השאר מבצעים עובדי העירייה סקירות כלליות לבדיקת בטיחות המתקנים העירוניים, בדיקות מקיפות של עמודי חשמל ותאורה, רמזורים, תקינות מרזבים ועוד. כן מתבצעות עבודות לפתיחת קולטנים, תעלות, ניקוי פתחי ניקוז והצבת כלובים למניעת הצפות במקומות רלוונטיים, השוואת גבהים במקרים המועדים להצפות ובדיקת שטחים פתוחים ומרחבים חקלאיים מסביב לעיר למניעת סחף. בנוסף, העירייה השקיעה סך של 900 אלף ₪, בהתאם לתוכנית אב שנתית, במטרה לחדש גגות המבנים הציבוריים, כתהליך מונע הצפות בעונת החורף, וכן מבצעת עבודות ניקוי גגות בכל מוסדות החינוך למניעת סתימת ניקוזים.

כבכל שנה, גם השנה מקיימת העירייה מבצע נרחב ומקיף של גיזום העצים בכל רחבי העיר, בשיתוף ובתיאום עם חברת החשמל, מתוך מטרה למנוע קריסת עצים וענפים בזמן סערה, וכן מתקיים סקר בטיחות עצים על ידי אגרונום מומחה.

גיזום עצים לקראת החורף. קרדיט צילום - עיריית רעננה

כהכנה לעונה הגשומה ובמסגרת הטמעת טכנולוגיות חדשניות של "עיר חכמה" ברעננה, פרוסים חיישני הצפה בתעלות ניקוז ברחבי העיר, המאתרים ומדווחים באופן אוטומטי למוקד העירוני בעת עליית מפלס המים בתעלות הניקוז. עובדי המוקד העירוני מקבלים התראות אלה, ושולחים צוותי תחזוקה למקום באופן מיידי, כך שהנושא מטופל עוד טרם ההצפה.
בנוסף, המוקד העירוני פועל כ"מוקד רואה", באופן כזה שמתבצעת צפייה יזומה במצלמות הביטחון הפזורות ברחבי העיר, וכל בעיה או תקלה מאותרת באופן מיידי ומועברת לטיפול הצוותים הרלוונטיים.

כמו כן, הרחיבה העירייה את מלאי ציוד העזר המשמש את צוותי העירייה בטיפול בהצפות וסתימות במזג אוויר גשום וסוער, כולל משאבות וכלים מתאימים נוספים. העירייה עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם תאגיד "מי רעננה", אשר מבצע בדיקות תקינות של מערכות המים והביוב לקראת עונת החורף, ומעמיד אף הוא בכוננות מכשירים, מכונות, ביוביות וכלים כבדים נוספים, שיעניקו מענה מיידי בכל מצב חירום.

כל אגפי העירייה נערכים לכוננות חורף מלאה לאורך כל שעות היום, לרבות האגף לשירותים חברתיים, ערוך למתן סיוע במצבי חירום, בהתייחסות מיוחדת למתן שירות וטיפול באוכלוסיות עם צרכים מיוחדים המצויים בסיכון, וכמו כן, יחידת החילוץ העירונית ערוכה ומוכנה למתן סיוע לכל תרחיש או צורך שיעלה מהשטח.

במקביל קוראת העירייה לתושבים לגלות ערנות ולהכין בתיהם לחורף, על מנת למנוע תאונות ולשמירה על בטיחותם במקרה של מזג אויר סוער. בין היתר נקראים התושבים לוודא ניקיון מרזבים בפתחי הניקוז במרפסות ובגגות הבתים; לקבע חפצים ואביזרים העלולים לעוף ברוחות עזות כגון סככות, ריהוט גן ועציצים; לגזום ענפים ועצים בגינות הפרטיות, בעיקר אלו המצויים בקרבת כבלי חשמל; להסיר אנטנות טלוויזיה ישנות, לבצע בדיקת מפסקי פחת וציוד חשמלי, להצטייד בתאורת חירום ועוד. כמו כן, נקראים תושבי העיר שלא להניח ערמות גזם על קולטני המים או בקרבתם, ולהקפיד על הוצאת גזם בתפזורת (כגון חלקי ענפים ועלים בתפזורת) בתוך שקיות או בקרטונים. בכדי למנוע דגירת יתושים, מומלץ לתושבים לבצע סריקה יסודית בחצרות, בגינות, על גגות ובאזורי המגורים בכדי לאתר מוקדי מים עומדים ולייבשם.

תושבי העיר מוזמנים ליצור קשר עם המוקד העירוני ולדווח על כל תקלה או מפגע, 24 שעות ביממה בטלפון 9107* או באמצעות וואטסאפ למספר 052-8107107.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן