חדשות רעננה

"על רעננה לא מהמרים, המחויבות שלי היא נטו לתושבות ותושבי רעננה!"

ערב הבחירות המקומיות ראיון מיוחד עם ראש עיריית רעננה חיים ברוידא, על בטחון, על הקואליציה העתידית, ועל תחושותיו לקראת יום הבחירות: "על רעננה לא מהמרים. זה לא זמן לניסויים"

חיים ברוידא
על רעננה לא מהמרים חיים ברוידא ראש עיריית רעננה

חיים ברוידא, ראש העיר רעננה, ערב הבחירות, איך אתה חש את הרחוב הרענני, מה אתה שומע מהציבור ?

"אני חושב שגם מרבית הציבור בעיר מבין שעל רעננה לא מהמרים. זה לא זמן לניסויים. אני שומע את זה מתושבות ותושבים רבים ברחוב הרענני. אנשים מבינים כי כעת חשוב להמשיך ולהשלים את התהליכים בהם התחלנו ולתת לעיר עוד חמש שנים של תנופת פיתוח וצמיחה.

הגענו להישגים מרשימים, רעננה חזרה להגירה חיובית, יש פה תנופת בינוי חסרת תקדים, רמות הביקושים גבוהות מתמיד, יצרנו מהפך ביחס שבין ארנונה מסחרית למגורים, מה שאפשר לנו לסגור את הגרעון העצום ולהבטיח שירותים מעולים לאזרח"

איך תראה הקואליציה העתידית אותה תקים?

"אקים קואליציה רחבה מקיר לקיר שתיתן ביטוי ומענה לכלל הקהילות והאוכלוסיות ברעננה. ברעננה יש מספיק אוויר לכולם ויכולת לעשייה משותפת. זו עת לאחדות, חובתנו לנהוג באחריות, זה חוזקה של הקהילה הרעננית."

"הציבור מעריך את הקדנציה שעשינו, אנחנו רואים את בכל הסקרים. החזרנו את רעננה לצמרת אחריי שנים של דשדוש ונסיגה."

אחריי השביעי באוקטובר נראה כי כל התפיסה ורמות האמון כלפיי המערכות הציבוריות עומדות למבחן. ברוידא נשמע נחרץ שאמר הדברים באשר למעמדם של אנשי הציבור ונורמות פוליטיות:

"ראוי כי נבחרי ציבור ייראו את טובת האינטרס הציבורי ולא את טובתם האישית והפוליטית. כל מי שיהיה שותף להבנה הזו ויסכים לקבלה יהיה חלק מהקואליציה הבאה שנקים. אני לא מוכן ולא אקבל תופעות של סחטנות פוליטית או זילות של כסף ציבורי. זה לא יהיה במשמרת שלי. כבר הוכחתי היטב את העניין הזה"

"להבדיל מגורמים פוליטיים אחרים המחויבות שלי היא נטו לאזרח הרענני. אני לא פוזל לשום עמדה אחרת. על אף שהיו לי הצעות ממפלגות ברמה הארצית, בחרתי להישאר ממוקד אך ורק ברעננה. אני לא מקושר לאף מפלגה, ורואה עצמי בתור "מפלגת רעננה", אמרתי זאת לא אחת, אני מחויב אך ורק לאינטרסים של תושבות ותושבי העיר."  

עם מתנדבי יחידת הרחפנים שהוקמה עם פרוץ המלחמה צילום: אתי וינר אילוז

 השבוע פורסם  שרעננה נמצאת בצמרת כל המדדים בהם השקעה לתושב, אתה יכול להתייחס לזה ?

"זה לא מזל ולא מקרי שרעננה מובילה בהיקף ה"השקעה לתושב" עברנו את רמת השרון, הוד השרון וכפר סבא. זה לא מקרי שרעננה מובילה את ההשקעה בחינוך בין כל ערי השרון, זה תוצר של מדיניות ברורה! הצבתי יעד של 90% מעבר בגרות ואף חצינו אותו. כאשר אני קובע יעד  – אני משיג אותו. זה עניין של התמדה נחישות ודבקות בעקרונות שלי. אין לי כל כוונה להשתנות

אמרת מספר פעמים בתקופה האחרונה שרעננה היא מודל לרשויות רבות במדינת ישראל, איך זה בא לידי ביטוי?

 "לשמחתי זכינו לאורך כל הקדנציה בפירגון גדול מצד המדינה. הבעת האמון של משרד הפנים במדיניות שהובלתי הייתה חד משמעית, פיקוד העורף, המשרד לביטחון פנים ומרכז השלטון המקומי רואים ברעננה מודל ליישום תפיסת אבטחה מתקדמת, אנו משקיעים בכך משאבים רבים. גם בתקופת הקורונה רעננה הייתה שם נרדף לניהול מתקדם, חדשני שזכה לשבחים מצד משרד הבריאות וקופות החולים. כך אני מאמין שיש לפעול, ונמשיך בדיוק בקו הזה."

יש לך מסר לתושבות ותושבי העיר לקראת יום הבחירות?

"אני קורא לציבור הרענני לצאת ולהשפיע, להיות מעורב ולגלות אחריות אזרחית גם בתקופה המורכבת הזו, חשוב להיות שותפים לעיצוב השנים הבאות. זו המהות של חברה דמוקרטית זה הכח והחוסן שלנו. כולי תקווה שנדע ימים טובים יותר ובשורות טובות במהרה, שנהיה ראויים למחירים הכבדים ששילמנו כעם וכקהילה בחודשים האחרונים וכמובן שנזכה לראות את שובם של החטופות והחטופים במהרה!"

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן