חדשות רעננה

רעננה, חינוך לפני הכל – חיים ברוידא טור אישי

החינוך עבורי הוא ערך עליון

שנת 2020 שנת הקורונה שמסתיימת לה,  הציבה אתגרים חדשים שלא היינו רגילים אליהם וחיזקה את תפיסת עולמי, החינוך עבורי הוא ערך עליון. 

בתפקידי כראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אני מתחייב לפעול למיצוי מלוא היכולות הגלומים בכל אחת ואחד מילדינו בעיר, במישור הפדגוגי במישור החברתי ובכישורי חיים.

נושא החינוך קרוב לליבי באופן מיוחד. עם כניסתי לתפקיד הצבתי מטרות ייעודיות, מתוך האמונה כי השקעה מרובה וזריעת הזרעים בקרב הדור הצעיר, היא הנוסחה לעתיד טוב יותר, לחברה ערכית, ולצמיחתם של מנהיגי המחר שיובילו את השינוי.

לשמחתי, התברכנו בעיר בצוותי חינוך מעולים. הרואים במלאכתם שליחות עליונה. הם עושים לילות כימים למען הצלחתם של ילדינו; התברכנו בהורים מעורבים ופעילים, אנו זוכים לשיתופי פעולה, למען הצעדת ילדי העיר קדימה בראיה חינוכית.

בשנתיים האחרונות, הובלנו בעיר מגוון יוזמות ופרויקטים, הממצבים את רעננה כמובילה ארצית בחינוך. העיר שלנו היא מודל לחיקוי לרשויות נוספות.

בין הפרויקטים והיוזמות שהובלתי,  יש מיזם אחד שגורם לי גאווה מיוחדת – הקמתו של בית הספר לילדים על הרצף האוטיסטי כאן ברעננה. בית הספר "לי-אור", שכשמו כן הוא –  מקור של אור לילדים והגשמת חלום עבור כולנו לשיוויוניות והכרת השונה והאחר. 

בד בבד לפעילות בית הספר, הקמנו מחלקה לחינוך מיוחד  אנו מקיימים בעיר פעילות עניפה של שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים במסגרות החינוך השונות. עורכים יוזמות חינוכיות ופעילויות משותפת, מהן יוצאים נשכרים כלל הצדדים. כך יוצרים דור תלמידים מכיל ומשלב בעיר. 

ההתגייסות לטיפוח החינוך בעיר הינה גורפת. בשילוב כוחות של אגפי העירייה השונים, אנו מוציאים לפועל פרויקטים שונים. בתחום הקיימות:  אנו בשלבי בניה של מתקן קיימות שנועד להעניק לילדים את משמעות השמירה על איכות הסביבה וערכי החינוך הסביבתי. אנחנו רתמנו את המגזר העסקי ברעננה לשילוב תלמידים בתוכניות הייטק שונות.  איפשרנו לכל תושבי העיר להיות חלק מתהליך שיתוף והיוועצות ציבור לגיבוש תכנית האב לחינוך. ביצענו שינוי במתווה להשיב בנייה של  יחידות דיור בנות 3 חדרים,  כאסטרטגיה להחזרת הזוגות הצעירים, ובנייה עניפה של גני ילדים ומוסדות חינוך בהתאם להתרחבות השכונות החדשות בעיר. 

לצד הפעילות החינוכית הפדגוגית, אנו מתגאים בשלל יוזמות ופרויקטים ערכיים לעידוד בני הנוער להתנדבות.

זה בלט במיוחד בחודשים האחרונים במהלך משבר הקורונה, במינוף פעילות תנועות הנוער לרבות הקצאת המשאבים והתקציבים המתאימים לטובת הקהילה ברעננה.

בעיר רעננה צומח וגדל נוער ערכי ומיוחד. נוער הנכון לתרום ולהתנדב, ללמוד, להתפתח, וליהנות מההעשרה חינוכית פורצת דרך בעיר. העובדה כי יש תמורה לעמלנו, וכי אנו  זוכים לקצור את פירות השקעתנו, היא זו המובילה אותנו בכוחות משותפים למימושם של פרויקטים ויוזמות חינוכיות בעיר. הצלחתם מרגשת אותי בכל פעם מחדש, ומהווה מנוע צמיחה לקראת היעד הבא.

כנבחר ציבור ועיתונאי לשעבר אני מברך על כל תוספת לעולם התקשורת המקומית ומאחל לרעננה ניוז הצלחה ושמירה על ערכי העיתונות החופשית שחשובה לחיים הדמוקרטיים בחברה.

חיים ברוידא – ראש העיר

חיים ברוידא. צילום:רפי דלויא

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן