חדשות רעננה

"רק מי שרץ הפוך מהקהל אל תוך הבניין הבוער מבין את השליחות"

אחרי שנתיים ושלושה חודשים כסגן וממלא מקום ראש העיר רעננה הודיע השבוע ניר קריסטל על התפטרותו, "אמשיך לשרת את תושבי רעננה גם מהאופוזיציה וגם אם לא אהיה חבר מועצה"

ראש עיריית רעננה חיים ברוידא מסר בתגובה: "אני מצר על שיקולים פוליטיים של ניר קריסטל אשר מטרתם לפגוע בהתנהלות העירייה. נושאי תחנת הכיבוי והמטרו הם נושאים בעלי עניין ציבורי רב ופעילותי בנושאים אלה רבה"

 

ניר קריסטל

כל מי שמעורב במערכת הפוליטית ברעננה ראה את זה מגיע, מערכת היחסים המקצועית המעורערת בין ראש העיר חיים ברוידא וסגנו  ניר קריסטל הייתה גלויה, הודעת הפרישה של קריסטל השבוע הייתה סוף ידוע מראש.

ניר קריסטל בן 49 נשוי לעדי ואב ל 3 בנות  מתאר את עצמו כמתנדב מלידה, גדלתי בתל אביב, בגיל 14 התחלתי להתנדב במסגרת צופי אש. התנדבות שנמשכה 14 שנים, גם כשהייתי נשוי הייתי אחת לשבוע מגיע למשמרת לילה בכיבוי אש בתל אביב, אחד הדברים שאני גאה בהם הוא תפקיד מפקד יחידת המתנדבים אותו מילאתי במשך חמש שנים.

"כיבוי אש בשבילי היתה שליחות אישית ומקצועית, הידיעה שיש לך את היכולת להציל חיים היא מנוע של עשיה שמלווה אותי בהמשך הפעילות ההתנדבותית שלי ברעננה ובכל תחום בו אני עוסק או אעסוק בעתיד".

את רוב הקריירה המקצועית שלו עבר ניר קריסטל במערכת הבריאות במגוון תפקידי ניהול, המשרה הראשונה שלי הייתה מנהל השיווק של מחוז דן פתח תקווה בקופת חולים כללית, "היה לי עסק עצמאי מצליח למכירת מתנות  לארגונים אותו הקמתי כשהייתי סטודנט, רציתי להשתלב בעולם הניהול והציעו לי להתמודד על תפקיד מנהל שיווק בקופת חולים כללית מה שהוביל לקריירה בעולם הרפואה, מילאתי תפקידים בארבעה תחומים שונים, רפואה בקהילה, מנהל בתי חולים, ההיבטים הפיננסיים של עולם הרפואה ועולם התרופות".

"משם המשכתי בתפקיד של ראש אגף כללית מושלם ולמעשה הובלתי את שיווק ביטוח הבריאות פלטינום, התפקיד הבא היה סמנכ"ל השיווק של הרצליה מדיקל סנטר ומשם עברתי לתפקיד סמנכ"ל של חברת תרופות. תפקיד אותו מילאתי במשך 9 שנים עד שהחלטתי להתמודד על ראשות העיר רעננה".

רעננה

לרעננה  הגענו די במקרה אחרי החתונה חיפשנו בית מחוץ לתל אביב, עדי אשתי היא ילידת פתח תקווה ואני תל אביבי.  בשנת 99 כשחיפשנו דירה חיפשנו סביבה איכותית כשהגענו לרעננה מייד החלטנו שזו העיר שאנחנו רוצים לגדל בה ילדים, בשנים הראשונות היתה רעננה עיר שינה בלבד, מרכז החיים היה תל אביב יצאתי בבוקר וחשרתי בערב לא הייתי מעורב בקהילה.

בשנת 2005 לאחר שזאב בילסקי עזב את ראשות העיר פנתה אלי מכרה והציע לי להגיע למפגש פעילים  עם נחום חופרי שהתמודד לראשות העיר.  לא ידעתי כלום על הפוליטיקה המקומית לא הכרתי אף אחד ולא הייתי מעורב בעשיה בעיר. במפגש נשבתי בקסמו החלטתי להתנדב לקמפיין שבסופו נבחר חופרי לראשות העיר.

ב2008 פנה אלי חופרי וביקש ממני שאסייע בבניית מערך ההתנדבות של הפעלת המתנדבים של השיטור ברעננה. זו הייתה עבודה יסודית ומרתקת, דרך עבודת המטה למדתי על בוריו את כל מערך הביטחון של עיריית רעננה התוכנית שבנינו הייתה הבסיס להובלת השינוי במערך ההתנדבות העירוני.

אחת מהפעילויות שעלו היה הצורך בסיירת הורים, יחד עם תמי פלד חיון למדנו את נושא הסיירת והמלצנו להקים סיירת הורים שתעבוד יחד עם המשטרה על מנת לקבל סמכויות.

חודשיים אחרי תחילת הפעילות, נשבתי בקסמה של העבודה עם בני הנוער,  ראיתי את העבודה עם הנוער המצוין של העיר ברחובות ונהניתי כל כך שהחלטתי לפקד על סיירת ההורים תפקיד אותו מילאתי בהתנדבות כמובן  עד ההתמודדות לראשות העיר בשנת 2018, במקביל הייתי מעורב בפעילות בצופים, יצאתי לכל מחנות הקיץ, הבנות שלי קראו לי האבא הפדחן.

בבחירות 2013 ביקש ממני חופרי להצטרף לרשימה למועצת העיר שם הכרתי לראשונה את חיים ברוידא, ברוידא היה מספר 2 ברשימה, לאחר הבחירות נחום חופרי פרש ונשארנו חברי סיעה אבל בפועל חוץ מהמאבק המשותף  על היטל התיעול כל אחד פעל באופן עצמאי.

כחבר מועצה הובלתי פרויקטים שהיו קרובים לליבי וחשבתי שתורמים לציבור, סיירת הורים, שרותי הדואר פעלתי להתקנת רמזור  ביציאה לכביש 531, המאבק בתכנית להקים שדה התעופה מצפון לרעננה, פעלתי לצילום ישיבות מועצה.


איך המשפחה קיבלה את זה שמעבר למשרה מלאה יש לך משרה שניה בהתנדבות?

עם סדר עדיפויות נכון אפשר להכיל את מה שחשוב לך והמשפחה מקבלת את זה באהבה.



התמודדות לראשות העיר

לקראת הבחירות של 2018, היתה לי דילמה בין קריירה פרטית לציבורית. אחרי שנים של עבודה במגזר הפרטי  החלטתי  שהגיע הזמן להקדיש את כולי לעשיה ציבורית ולהתמודד על ראשות העיר. קיבלתי את ברכת הדרך מהמעסיק שלי ומהמשפחה, העברתי את התפקיד בצורה מסודרת והתחלתי קמפיין.

כשהתחלתי את הקמפיין, רוב הציבור ברעננה לא הכיר אותי. הקמפיין היה קצר מאוד ומאוד אינטנסיבי, ניהלתי אותו עם משאבים מצומצמים וזכיתי לתמיכה משמעותית  18% מהבוחרים הצביעו לי לראשות העיר מול ראש עיר מכהן איתן גינזבורג ומועמד ותיק חיים ברוידא. זכיתי גם בשני מנדטים למועצת העיר.

לקראת הסיבוב השני, פנה אלי חיים ברוידא והציע לי לתמוך בו,  הוא הציע לי שותפות בניהול העיר ראיתי בחיבור השלמה של כישורים ותכונות, והאמנתי שזו תהיה עבודה משותפת פורייה.

לצערי מתחילת העבודה המשותפת הרגשתי מצידו של ראש העיר חוסר שיתוף פעולה, כל פעילות שיזמתי קיבלתי התנגדות ממנו. את תפקיד סגן ראש העיר התחלתי ב 1.1.19, חלק מתחומי האחריות שלי היה פארק רעננה אבל פרוייקטים שיזמתי כמו הקמת שביל רכיבה על אופניים והפיכת הגלריה העירונית למועדון לנוער, שיקום אזור המנגלים לתושבי רעננה כל הפרוייקטים בוטלו.

"לדעתי הכל נבע מפחד ממני מהקרדיט שינתן לי על הפעילות שלי" באוקטובר 2019 החזרתי את האחריות על הפארק. ויתרתי על האחריות על הפארק כדי לא להיכנס לעימותים עם ראש העיר, רציתי את המשך העבודה המשותפת".

כיבוי אש

מתוך הבנה של חשיבות תחנת  כיבוי אש עירונית, פעלתי למען הקמת תחנת כיבוי אש ברעננה, נציב כבאות האש אמר לנו באופן מפורש שרעננה לא עומדת בתקן של זמן הגעה לקריאה. הייתה הזדמנות להביא לרעננה תחנת כיבוי אש במימון מלא של המדינה ב- 30.1.2020 היה סיכום על הקמת תחנת כיבוי אש, ברחוב החרושת פינת ויצמן, הסיכום בוטל על ידי ברוידא בטענה שהמיקום של התחנה יגרום לרעש סביבתי.

חיפשנו מיקום חלופי באזור התעשיה היה סיור עם נציב כבאות אבל הפרויקט לא התקדם, לתפיסתי אם יקימו תחנה מחוץ לרעננה לא תהיה ברעננה תחנת כיבוי בעשורים הבאים. כממונה על הביטחון העירוני היה לי חשוב שיהיה פתרון של כיבוי אש לתושבי רעננה.אני זוכר אירוע שריפה בתקופת ההתנדבות שלי שאיחור בהגעה לאירוע  הביא למותו של אזרח, אני לא אשכח את זה וזה מוביל אותי בדאגה לתושבי העיר.

גם בתפקידי באופוזיציה או גם אם לא אהיה חבר מועצה העיר אני אלחם על כך שברעננה תהיה תחנת כיבוי אש זה אחריות על חיי התושבים. 

בדיוני התחבורה הציבורית היה לדעתי כשל, גם המאבק על תוואי המטרו, עיריית רעננה לא נערכה בצורה נכונה לדיון המכריע לא למדה את הנושא לעומקו ומהנדס העיר היה חסר אונים, אני מאמין שבכלכלת תחבורה ההיצע יביא את הביקוש אם נפעל לייצר תחבורה ציבורית ראויה יהיה ביקוש. התחזית שלי היא עגומה לגבי עתיד התחבורה הציבורית ברעננה.

במכתב שנשלח אליך על ידי ראש העיר עלו טענות חמורות על תפקודך וההתנהלות שלך מול עובדי העיריה ומנכ"ל העיריה.

לגבי הטענות על תפקודי או היחס לעובדים אני לא מתכוון להתייחס לטענות. לגבי מנכ"ל העיריה אני עדיין טוען את זה כי המנכ"ל שותף וגורם מרכזי לכך שמנהלים בורחים מהעיר, המנכ"ל עשה פעולות מטעם ראש העיר שנועדו לחבל בעבודה שלי עיכוב תקציבים ועבודות. הודעתי בכתב שאם ימשיכו לחבל בעבודתי אביא הצעה לסדר היום למועצת העיר להדחת המנכ"ל.

האם אתה מתחיל את מסע הבחירות לראשות העיר?

כרגע אני אתמקד בעבודה באופוזיציה כשיגיע הזמן אחליט

ראש עיריית רעננה חיים ברוידא מסר בתגובה:

 "כראש העיר אני רואה לנגד עיניי אך ורק את טובת ורווחת תושבי ותושבות רעננה. העיר נמצאת בתקופת תנופה ועשייה מרשימה, כפי שעולה ממשוב התושבים. עיריית רעננה פועלת במקצועיות ואני מצר על שיקולים פוליטיים של ניר קריסטל אשר מטרתם לפגוע בהתנהלות העירייה. נושאי תחנת הכיבוי והמטרו הם נושאים בעלי עניין ציבורי רב ופעילותי בנושאים אלה רבה.

 

תחומי אחריות –לאחר שנתיים של התנהלות בחוסר מקצועיות של קריסטל, מסכת של כשלים מקצועיים, וחוסר יכולת אישית לעבוד ולהתנהל מול גורמי המקצוע ועובדי עירייה, הגיעתי למסקנה חד משמעית שעל מנת לקדם את תחומי אחריותו של ניר קריסטל עליי לקחת אותם לידיי. במהלך התקופה נעשו מספר שיחות אישיות עם קריסטל בנושא, ובטרם ללקיחת הסמכויות אף שלחתי מכתב אזהרה בנושא. עם ההבנה שהנושא פוגע בניהול התקין של אותם אגפים, החלטתי לשים את טובת תושבי רעננה ועובדי העירייה בסדר עדיפות עליון.

 

כיבוי – אני מחוייב לביטחונם של תושבי העיר. המתווה הנוכחי להקמת התחנה איננו מקובל ועומד נגד ההמלצות המשפטיות. הדרישה להפקעה מלאה של שטח אסטרטגי ויקר לבעלות מלאה של כיבוי אש היא בקשה תקדימית שמנוגדת לאינטרס הציבורי אותה אני מייצג. ערים שכנות אשר פעלו ללא חשיבה מקדימה בנושא משלמות את המחיר היום במאבקים קשים. עיריית רעננה מתכוונת לפעול בצורה שתשרת את ביטחון ורווחת התושב בלבד.

 

מטרו – גם בנושא זה מתקיים ניצול ציני במצוקת התושבים. אני מחוייב למאבק הצודק והחשוב, ואני משקיע תשומות לב אדירות בשינוי תוואי המטרו; פנימית ופומבית. במהלך המאבק הגישה העירייה התנגדות מפורטת לוועדה הארצית שנכתב בשיתוף מיטב גורמי המקצוע בתחומי התחברה, קונסטרוקציה ואיכות הסביבה. אני נמצא בקשר ישיר עם נציגויות התושבים ועם הגופים הנדרשים בתמיכה; בית החולים לוינשטיין, שירותי בריאות כללית, ארגון נכי צה"ל, עמותת נגישות ישראל ואף מול משרדי הממשלה הרלוונטיים."

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן