חדשות רעננה

שעת ההכרעה מתקרבת, מי יתאחד ומי לא יתמודד

ביום רביעי וחמישי  יוגשו רשימות המתמודדים לראשות ומועצת העיר, מי יתמודד מי יתאחד ומי יחליט שהפעם הוא מוותר? תמונת מצב

בחירות מקומיות 2024
4 מועמדים מחכים לודאות על מנת להחיות את הקמפיינים


שוק רעננה

הקרב על ראשות העיר

נכון לעכשיו הכריזו ארבעה על התמודדותם, ראש העיר חיים ברוידא, חברת המועצה ענבר הוכברג, חבר המועצה ניר קריסטל ועו"ד אבי יוסף. כל ספקולציות שהועלו בחודשים האחרונים על שמות נוספים לא צלחו וזו תהיה ככל הנראה הרשימה הסופית של המועמדים לראשות העיר.

האם תהיה חבירה של מועמדים רגע לפני הגשת המועמדות? סיכויים קלושים. מבול הסקרים והמשאלים, מעלה בכל פעם תמונת מצב שונה. חבירות או קריאות לתמיכה הדדית יגיעו אם בכלל רק אחרי הסיבוב הראשון. מועמד שיסיר את מועמדותו לפני הבחירות עלול לשלם את המחיר גם בבחירות למועצת העיר וזה סיכון שאף אחד לא יהיה מוכן לקחת.

ראש העיר חיים ברוידא מממשיך להביע בטחון בניצחון כבר בסיבוב הראשון, ברוידא חשף את שמות 5 מעשרת המובילים אך המיקומים הסופיים יחכו להגשת הרשימות.

ניר קריסטל הודיע כי אנה פוזמנטיר ועו"ד רועי כהן יו"ר להב יהיו ראשי הרשימה.

אבי יוסף הודיע כי אודליה שיינדורף והלית עזר ימאל ישובצו במקומות 2 ו3.



האיחוד הליברלי הגדול

את מה שהרשימות הדתיות חולמות להשיג, הצליחו בשקט הרשימות הליברליות בעיר. מרצ, יש עתיד, חוזה חדש והמחנה הממלכתי סיכמו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. המחאה ששוטפת את רחובות המדינה כבר 10 חודשים הביאה לאיחוד משמעותי לקראת הבחירות. ב 4 המקומות הראשונים יוצבו נציגים מכל סיעה. את סדר המתמודדים נדע רק אחרי הגשת הרשימות.

בראיון מוקלט שערכנו עם חגי פרנקל מראשי המחאה ומראשי הרשימה המשותפת הוא הצהיר כי הם מתמודדים למועצת העיר בלבד וישתפו פעולה עם כל ראש עיר איתו יגיעו להסכמה על דרך משותפת התואמת את העקרונות של הרשימה.

אורי זנקו וזהבה לנדמן, ראשי יש עתיד רעננה פעלו ליצירת החיבור המשמעותי שמקרב גם את האוכלוסייה הנחשבת "מתונה" ברעננה וגם פלחים מהציבור הדתי בעיר.

מה הסיכויים?

ראשי הרשימה וגורמים נוספים במעורבים במערכת הפוליטית אומרים כי פחות משישה מנדטים יהיה כשלון, אם מחברים את כוחה של מרצ בבחירות הקודמות יחד עם מספר המנדטים שקיבלו הרשימות החילוניות האחרות, יש בקופה כ10 מנדטים עליהן תלחם הרשימה.

לאן פניה של ענבר הוכברג?

חברת המועצה ענבר הוכברג ממשיכה את הקמפיין במלא המרץ. הוכברג שמובילה גם היא את הכותרת רשימה ליברלית, לא חשפה את חברי הרשימה עדיין ומתכוונת להתמודד על הקולות של המחנה הליברלי לראשות העיר. אם תצליח במשימתה היא עשויה להיות שובר השוויון במרוץ לראשות העיר ולקחת נתח מ 10 המנדטים החופשיים.



הרשימות הדתיות

ניסיונות האיחוד של הרשימות הדתיות ימשכו עד למועד ההגשה ביום רביעי, כל תרחיש אפשרי, מריצה ב5 ראשים עד איחוד או פרישה של חלק מהרשימות. תמונת המצב כרגע מדברת על 2 רשימות שיתמודדו בוודאות ו3 שממתינות לרגע ההכרעה.

מתמודדות

רשימת יחד אחים, הרשימה התורנית המאוחדת בראשות מאיר גרידיש – לראשונה אחרי עשור פנים חדשות בהנהגת הקהילה הדתית בעיר. מאיר גרידיש איש עסקים, יו"ר בית השקעות ופעיל בקהילה הדתית ברעננה החליט להיכנס למערכת הפוליטית בעיר כדי ליצור שובר שוויון.

הרשימה מוגדרת כרשימה תורנית אבל ההערכה כי הם רוצים ומוכנים לשבת בצוותא בקואליציה גם עם המחנה הליברלי במטרה להחזיר לרעננה קואליציה יציבה שתאפשר את ניהול העיר. ראשי הרשימה מעריכים את כוחה ב2 מנדטים לפחות.

רשימת באמונה בראשות חבר המועצה חיים גולדמן – הרשימה זכתה לחיזוק בערב החג כשראש המועצה הדתית אריה פרידמן הודיע על תמיכה ושיתוף פעולה. לא פורסם עדיין הרכב הרשימה אך ברור כי הרשימה תתמודד בבחירות כרשימה המרכזית של הציבור הדתי ברעננה.

עדיין לא התקבלה החלטה סופית

מאמינים ברעננה בראשות אלי אלוש – חבר המועצה עו"ד אלי אלוש פועל במרץ להשגת איחוד אך במקביל נערך להתמודדות עצמאית.

חיבורים בראשות יורם סילברמן – רשימה חדשה, מורכבת מצעירים, ראשי הרשימה קוראים לאיחוד של הרשימות הדתיות אך לא פוסלים התמודדות עצמאית.

חבר המועצה לורן עיאש – מייצג את קהילת עולי צרפת ברעננה, לא הודיע עדיין באיזה מסגרת הוא מתכוון להתמודד, בישיבת המועצה הזדהה עם רשימה בראשותו וככל הנראה יתמודד בראשותה.

2 4 או כלום?

הליכוד בראשות רחלי בן ארי סקעת – אחרי השקת הרשימה שהעירה את כל העיר מכוונת סקעת לחזק את כח הליכוד במועצה ומצהירה על 2 מנדטים כיעד ריאלי.

רשימת עוז בראשות חבר המועצה אילן כהן – אילן כהן חוזר למקורות ומתמודד בראש רשימה עצמאית עוז, המסר העיקרי דאגה לחזות העיר. גם אילן כהן מצהיר על 2 מנדטים כיעד ריאלי.

מה יקרה עד הגשת הרשימות?

אם לא יהיו הפתעות מרעישות המרוץ לקראות העיר יהיה מרוץ מרובע. המלחמה של המתמודדים לראשות העיר תהיה לא רק על הראשות אלא גם על כמות חברי המועצה אותם הם יצליחו להכניס למועצה.

בבחירות למועצת העיר הקרב על 19 כיסאות חברי מועצה. מסתמן כי יתמודדו בין 9 ל 11 רשימות, תלוי באיחוד הרשימות הדתיות, ואולי רשימה נוספת שתצוץ בהפתעה. הצלחה בקרב על המועצה משמעותה היא לא רק על הרכב הקואליציה העתידית אלא גם על מימון המפלגות. מי ישאיר אחריו חובות ומי יזכה בעודף?


כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן