חדשות רעננה

באר שבע, רעננה, הקהילה והאנשים זה מה שחשוב לי

לפני מספר שבועות הפתיע חבר המועצה עו"ד אלי אלוש כאשר הודיע על מעבר מאופוזיציה לקואליציה ברעננה, המבקר החריף של ראש העיר עבר צד: "באתי לפוליטיקה המקומית כדי לעשות ועשיה משמעותית מחייבת אחריות ושותפות בקבלת ההחלטות בעיר"

ביוגרפיה

אלי אלוש  יליד באר שבע, תושב רעננה משנת 1991. נשוי ואב ל 3 ילדים. בילדותו היה נגן מנדולינה מצטיין בתזמורת הייצוגית של באר שבע. "גדלתי בבית  עם ערכים ונתינה אין סופית, אבא שלי אמר לי בילדותי משפט שמלווה אותי כל חיי, תמיד תחזיר טובה כנגד רעה"  באר שבע של ילדותי הייתה עיר לא פשוטה אבל הורי דאגו שלא יחסר דבר, לא חינוך ולא כל צורך אחר.

בשירות הצבאי שרת אלי בתפקיד טכני מבצעי בחיל האויר "במלחמת שלום הגליל עבדנו שעות אין סופיות בהכשרת המטוסים לפעילות מבצעית" לאחר השחרור עבד בתדיראן בפיתוח מערכות אלקטרוניקה, ואז החליט לעבור לתחום הנדל"ן.

נדל"ן ומשפטים

בשנות ה 80 הנדל"ן בבאר שבה היה זול מאוד מספר אלוש, מחירי הדירות היו עשרות אלפי שקלים נעשו הרבה עסקאות אבל כושר ההשתכרות וההתפתחות היה מוגבל.

הצלחתי אבל רציתי להתפתח, יום אחד נסעתי לרמת אביב הסתכלתי על מחירי הנכסים והבנתי שכאן יש הזדמנות שלא אוכל להגשים בבאר שבע, החלטתי החלטה של רגע שכרתי משרד ברמת אביב בלי קשרים בלי הכרות עם השוק אבל עם המון אמונה בעצמי קפצתי למים והתחלתי לעבוד בתל אביב כמתווך נדל"ן

לרעננה הגעתי בשנת 1991, בזמן מלחמת המפרץ נסעתי לרעננה בהמלצה של חבר, גם כאן ההחלטה הייתה מהירה אהבתי את רעננה ממבט ראשון ועברנו לעיר, יש לרעננה קסם מיוחד משלה, השילוב של הקהילות יוצרים עיר שטוב לחיות בה.

בגיל 44 ביצע אלוש שינוי נוסף כשהתחיל את לימודי המשפטים במכללת שערי משפט. לימודי משפטים במקביל לעבודה ומשפחה, אהבתי כל רגע נהניתי מאוד מהלימודים ומההתמחות אצל השופט המחוזי  ד"ר אחיקם סטולר בבית המשפט המחוזי. בחרתי להתמקד בתחום האזרחי, עוסק בתחום האזרחי, מקרקעין, הסכמי ממון, צוואות וגם כנוטוריון.

פוליטיקה מקומית דתיים

בבחירות המקומיות בשנת 2013 התבקשתי  על ידי הרב הראשי של רעננה הרב פרץ להצטרף לרשימה הדתית המאוחדת, לא היו לי כוונות פוליטיות ושובצתי בירכתי הרשימה, בלי כוונה אמיתית להיות חבר מועצה.

אבל מסתבר שלגורל יש דינמיקה משלו ובעקבות פרישה של חברי סיעה נכנסתי למועצת העיר בשנת 2016 ובתוך תקופה קצרה מוניתי לתפקיד סגן ראש העיר וראש מנהל תרבות תורנית. בבחירות בשנת 2018 עמדתי בראש הסיעה הדתית המאוחדת שזכתה ב 3 מנדטים והייתי אמור להתמנות לתפקיד סגן ראש העיר לאחר שנה וחצי. לצערי לדינמיקה בפוליטיקה יש חיים וסגנון אחר, גם האחדות של החיים בפוליטיקה הם תלויי אינטרסים ואחדות הרשימה לא באה לידי ביטוי.

כאשר נאבקתי על קיום מצעד הגאווה ברעננה, והחלטתי לפרוש מהקואליציה חברי לסיעה לא הצטרפו אלי, למרות שהמאבק הוא על ערכים משותפים לכל חברי הסיעה והם בחרו להישאר בקואליציה.

" חברי נכנסו למועצת העיר בזכותי ובעזרת הכספים הרבים שהשקעתי למימון הבחירות , בחרו לחמוד ולגזול את כל התפקידים שלי, לאחר שפרשתי מהקואליציה , לרבות תפקיד סגן ראש העיר, תוך הפרת הסכמים חתומים ובאופן המעלה תהיות לגבי התאמתם לשמש כשליחי ציבור , המחויבים לפעול בהגינות וביושרה ועל פי צו בוחריהם,  ולא לראות לנגד עיניהם אך ורק את טובתם האישית, כפי שקרה לדאבוני הרב בפועל.

אני חייב להדגיש כי המאבק היה עקרוני על שמירה של הסטטוס קוו ביחסים ברעננה, אין לי שום בעיה עם הקהילה הלהט"בית אבל חשוב לשמור על אורח החיים המקובל ברעננה. המעבר לאופוזיציה היה לי קל, לא באתי לשם כיבודים וההסתכלות שלי כחבר אופוזיציה הייתה בעיניים של אופוזיציונר שחובתו לבקר את הנעשה בעיר. השתדלתי לבקר באופן ענייני את פעילות ראש העיר

שנת הקורונה הציפה את האתגר שלי כחבר מועצה והוא לפעול למען כל תושבי העיר, בחרתי לחזור למרכז העשייה בתקופה בה נדרשת מעורבות של כל נבחרי הציבור כדי לקדם את רעננה. היה לי ברור שההחלטה תזכה לביקורת אבל אני מעדיף לשים את הביקורת כלפי בצד ולהיצמד למה שאבי חינך אותי להחזיר טובה כנגד רעה זה המוטו שלי בעשיה הציבורית.

כלכלה מקומית

בעצה אחת עם ראש העיר חיים ברוידא בחרתי לקחת על עצמי את תפקיד הממונה על המרכז לעסקים חדשנות ויזמות: " אני שמח על ההזדמנות שניתנה לי לסייע לעשרות בעלי ובעלות עסקים, ברעננה בתןך עמי אני חי ואני יודע מהם הקשיים איתם מתמודדים בעלי העסקים בעיר,  במסגרת תפקידי אני רוצה להיות החוליה המקשרת בין העסקים לעיר לעיריית רעננה, יש צוות מקצועי נהדר בראשות עדי לוי רייך אשר עושה עבודה נפלאה בניהול המרכז לעסקים חדשנות ויזמות,  מצאתי בראש העיר, מר חיים ברוידא, ובחברותיי וחבריי להנהלת העיר שותפים לעשייה על מנת לקדם את העסקים בעיר ולשפר את איכות החיים של תושבות ותושבי רעננה.

מה עמדתך לגבי תגמול חברי מועצה?

אני חושב שראוי שחברי מועצה כמו חברי דירקטוריון יתוגמלו על עבודתם הציבורית.

מה התוכניות לעתיד?

רק בריאות והמשך עשיה עסקית וציבורית פורייה.6

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן